Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا قایق رستمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: رعایت اخلاق و توجه به این مولفه بسیار مهم در هر شرایط زمانی و مکانی یکی از نیازهای لازم و ضروری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به توجه به مولفه اخلاق و تاکید بر رعایت آن در آموزه‌های دینی و اسلامی، افزود: زمانی که اخلاق در جامعه وجود داشته باشد این جامعه به سمت و سوی سلامت و سعادت پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سنندج بر ترویج آموزه های دینی و اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت زمانی که ما بتوانیم به خوبی آموزه های دینی را در جامعه نهادینه و پیاده سازی کنیم این جامعه سالم خواهد بود.

وی بر نقش علما و روحانیون در این راستا تاکید کرد و افزود: علما و روحانیون و سایر اقشار تاثیرگذار باید در راستای نهادینه کردن آموزه‌های دینی و اسلامی از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های در اختیار خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

ماموستا رستمی ضمن تاکید بر ادامه راه و سیره حضرت محمد از سوی همه مسلمانان جهان، یادآور شد: تنها راه نجات بشریت در شرایط فعلی عمل به سنت و سیره حضرت رسول اکرم (ص) است.

وی اظهار داشت: زمانی که این مهم مورد توجه قرار گیرد این جامعه به سمت و سوی سلامت و سعادت پیش خواهد رفت و دیگر با معضلات اجتماعی مختلفی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

وی به موضوع مدیریت در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: رعایت مولفه های مختلف مدیریتی و توجه به آموزه‌های دینی مرتبط با این موضوع لازم و ضروری است.

وی در پایان خطبه های امروز نماز جمعه سنندج ضمن تقدیر از خدمات راهداران به اقشار مختلف مردم در فصل زمستان جاری، عنوان کرد: جا دارد از ایثارگری ها و تلاش های همه راهداران در سراسر کشور به ویژه راهداران در جاده های استان کردستان که در خدمت به مردم پیشرو و پیشگام هستند به صورت ویژه تقدیر و تشکر کنم.

کد خبر 4833805

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه سنندج خطبه های نماز جمعه وحدت اسلامی بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین دهه فجر ایلام انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند شیراز یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اهمیت اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه افزود: اجرای طرح نور که توسط نیروهای پرتلاش امنیت اخلاقی در جامعه در حال اجراست، یک مطالبه عمومی است که نیازمند توجه همه مسئولین در این مساله است.

حجت الاسلام شریف تبار با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت اخلاقی در جامعه ادامه داد: توجه به امر عفاف وحجاب وصیانت از آن یعنی توجه به امنیت عاطفی کانون خانواده و امروز یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها برای همین مسئله است.

وی با اشاره به طرح نمادین زنجیره انسانی در سواحل مازندران به پاس طرح عملیاتی وعده صادق سپاه پاسداران و همچنین طرح نور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف در هر جامعه‌ای به ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در جامعه کمک می‌کند و جامعه اسلامی باید در این مورد سرآمد باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به وجود برخی ناهنجاری‌های حوزه حجاب و عفاف اشاره و بیان داشت: گروه معدودی در جامعه اسلامی ایران از روی جهالت، ناآگاهی و یا با سازماندهی برخی عناصر خودفروخته به این فریضه مهم حمله کرده و به دنبال احیای مجدد فرهنگ بی بندو باری زمان پهلوی در جامعه تلاش می‌کنند ولی بدانند جامعه ایران اسلامی و ملت مؤمن و حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، در مقابل این جماعت قلیل کوتاه نمی آیند و همراهی نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی منشأ حجاب و عفاف را از صفات انسانی برشمرد و افزود: حجاب و عفاف نه فقط در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و حافظ امنیت روانی و اخلاقی و باعث ثبات خانواده‌ها است.

کد خبر 6081792

دیگر خبرها

  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • سینما تصویر فردای جامعه است/ آوینی اول منتقد خود بود
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • رسانه ملی در پیوند قشرهای مختلف با آموزه‌های اسلامی در نوروز خوش درخشید