Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@08:40:56 GMT

صادرات ۶ محصول کشاورزی به عراق ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۱۴۶۲

به  گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، سفارت عراق با ارسال نامه هایی به دولت ایران اعلام کرد که صادرات 6 محصول کشاورزی شلغم، انار، عسل و  چغندر، کاهو و کدو به این کشور  ممنوع اعلام شده است.

در یکی از این نامه ها آمده است:

1- قرار منع ورود محصولات کشاورزی (مدار بحث جلسه فوق الذکر) شامل کلیه گذرگاه‌های مرزهای کشورهای همسایه عراق می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- کمیسیون گذرگاه مرزی جمهوری عراق نسبت به اعلام قرار منع به تمامی مرزها روبروی خود بر خط مرزی با کشورهای همسایه اقدام نموده، و به آن ده (10) روز بعد از صدور یادداشت منع واردات را به واردکنندگان محصولات کشاورزی که از قبل دارای مجوز بوده و قسمتی از کالاهای خود را وارد کرده بودند تا نسبت به تکمیل واردات بقیه محصولات خود اقدام نمایند.

3- وزارت کشاورزی جمهوری عراق نسبت به انتشار لیست محصولات کشاورزی که مشمول ممنوعیت واردات می‌شوند در وب سایت رسمی آن وزارت با دو زبان عربی و انگلیسی اقدام نمود، همچنین این لیست نسبت به احتیاجات بازار عراقی بروزرسانی می‌گردد.

4- ابلاغ وابستگی‌های بازرگانی در سفارت‌های جمهوری عراق و موسسات ذیربط در کشورهایی که در خصوص موضوع منع واردات محصولات کشاورزی (مدار بحث) قرار دارند و پیرو یادداشت‌های وابستگی بازرگانی به شماره‌های (59 مورخ 2019/1/28 - 1397/11/8) و (262 مورخ 2019/4/30 - 1389/2/10) که به دفتر اداره کل کشورهای عربی و آفریقایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران/سازمان توسعه تجارت و مراجع ذیربط در خصوص منع واردات کاهو از تاریخ (2019/1/5 - 1397/10/15) و محصول کدو از تاریخ (2019/4/22 - 1398/2/2) از تمامی گذرگاه‌های مرزی، بپیوست اعلام گردیده.

5- وابستگی بازرگانی اقدام به توقف تایید مدارک بازرگانی واردکنندگانی که خواهان صادرات هر گونه محصولاتی به جمهوری عراق هستند و نسبت به ابلاغ دستورالعمل‌های صادرات به عراق قبل از ارسال هر گونه کالای صادر شده به عراق.

6- مراجع ذیربط در جمهوری عراق اعلام نمود واردات محصولات کشاورزی (مشروحه ذیل) از تمامی گذرگاه‌های عراقی و از تاریخ اعلام شده در لیست مذکور و برای پشتیبانی محصولات ملی عراقی، ممنوع می‌باشد.

ردیف نام محصول کشاورزی تاریخ ممنوعیت واردات 1 شلغم 2019/11/24- 1398/9/3 2 چغندر 2019/11/24- 1398/9/3 3 عسل 2019/11/24- 1398/9/3 4 انار 2019/11/24- 1398/9/3

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال با در نظر گرفتن سبدی از انواع پرداخت‌ صورتحساب، امروز (چهارشنبه، هشتم فروردین‌ماه) بین مجید چگنی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در بغداد امضا شد.

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • شاخص های سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی