Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، از کشف و ضبط بیش از 814 تن انواع موادمخدر در کشور در سال 2019 خبر داد.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی با اعلام این مطلب، افزود: با تلاش و از جان گذشتگی سربازان و ماموران نهادهای انتظامی و امنیتی کشورمان در مرزها و داخل کشور، طی سال 2019 میلادی 814477 کیلوگرم انواع مختلف موادمخدر کشف و ضبط شد که بیشترین میزان، مربوط به تریاک با 656258 کیلوگرم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان کشف و ضبط سایر مخدرهای دیگر، عبارتند از: هروئین 17414 کیلوگرم، مرفین 18185 کیلوگرم، حشیش 73928 کیلوگرم، و شیشه 13570 کیلوگرم.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین اظهار کرد: ماموران مبارزه با مواد مخدر کشورمان در سال 2019، 2319 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان داشته اند که منجر به انهدام و متلاشی شدن 1886 باند و شبکه ترانزیت و توزیع موادمخدر شده است.

وی افزود: در این درگیری ها نیز 5 نفر از مأموران عزیز کشورمان به شهادت رسیدند.

غریب آبادی اظهار کرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پرچمدار مبارزه با موادمخدر در سطح جهانی می باشد.

 وی با اشاره به اینکه تلاش ها و برنامه های ایران در سه حوزه مقابله، پیشگیری، و درمان همواره مورد اذعان و تمجید دفتر مقابله با جرم و موادمخدر ملل متحد قرار می گیرد، اما از بی‌توجهی برخی کشورها در عدم پذیرش مسئولیت مشترک در این حوزه، به طور جدی انتقاد کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تریاک در مرز سراوان

  سردار رضا شجاعی  گفت: مرزبانان هنگ مرزی سروان با کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر از مناطق مرزی به عمق کشور در حوزه استحفاظی این شهرستان دست یافتند.

 وی افزود: در پی کسب این خبر چند تیم پوششی و عملیاتی وارد عمل شدند و با کنترل نامحسوس محل عبور قاچاقچیان، خودروی متعلق به اعضای این باند را در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در یکی از مسیرهای فرعی شناسایی و تحت نظر گرفتند.

سردار شجاعی اظهار کرد: سوداگران مرگ که قصد داشتند در فرصتی مناسب، مواد مخدر را از نقطه صفر مرزی به داخل کشور منتقل کنند طی عملیاتی ضربتی و غافگیرانه مرزداران علیه قاچاقچیان، موفق شدند خودروی آنها را توقیف کنند.

 فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرزبانان جان بر کف در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، دو قبضه سلاح، مقدار  ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر شامل؛  ۲۹۸ کیلوگرم تریاک و ۲ کیلوگرم هروئین را کشف کردند.

 وی در پایان  ضمن تقدیر و تشکر از همکاری نهادهای امنیتی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک با اقدامات صحیح و به موقع مجموعه مرزبانی و همکاری دستگاه‌های متولی شاهد ریشه کن شدن این بلای خانمان‌سوز در سطح کشور خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جان‌باختن دو نفر در تصادف موتورسیکلت و پژو در کلاله
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در استان قزوین
  • غریب آبادی : هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم خواهیم داد
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی