Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه اظهارکرد:  بهمن ، ماه اضمحلال قدرت شیطانی شاه و فروپاشی حکومت ۲۵۰۰ ساله ستم‌شاهی است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در ایران شد.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب ، ۲ قدرت استعمارگر شرق و غرب که جهان را بین خود تقسیم کرده بودند و ملّت‌ها را می چاپیدند و منابع و منافع آنان را به یغما می بردند، وجود داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: ملّت مسلمان ایران که پرورش یافته مکتب عزتمند علوی و فرزند  عاشورای سرخ حسینی است با انقلاب اسلامی خود به رهبری امام خمینی (ره)،  نظامی نوین را به عنوان راه سوّم و با رد  قدرت های شیطانی شرق و غرب با شعار نه شرقی ، نه غربی ، جمهوری اسلامی  فراروی مردم قرار داد .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: مردم خسته از حکومت طاغوت و آزرده از کمونیسم و سوسیالیسم و رنجیده از لیبرالیسم و کاپیتالیسم با شور و شوقی وصف ناپذیر ،  قدرتی نوظهور و مولود انقلاب به نام جمهوری اسلامی به عرصه حاکمیت رساندند.

وی افزود: در قالب مردم سالاری دینی بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی خود ایستادند و دسیسه های روزانه دشمن را طی یک چهله  از انقلاب خنثی کردند .

حسینی اضافه کرد: به لطف خدا ، نهال مقدّسی که در بهمن سال ۱۳۵۷ روئید ، اکنون با هدایت الهی امامین انقلاب ، رشد کرد و بالید و قامت کشید تا اینکه اکنون به شجره طیّبه و درختی تناور تبدیل شده  و بر کل منطقه سایه بر سر ملّت ها گسترانده است .

امام جمعه ابرکوه یادآورشد : آنان را به رویارویی مستقیم با جبهه کفر جهانی به سردمداری شیطان بزرگ آمریکا تشویق و تشجیع کرده و موجبات عصبانیّت مثلث شرارت آمریکا ،  اسرائیل و انگلیس را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: آنگونه که ثمره عملّیه این بصیرت انقلابی در جهان اسلام را امروز در راهپیمایی عظیم و یکپارچه ملّت عراق علیه اشغالگران آمریکایی می بینیم .

حسینی تاکید کرد: راهپیمایی ضد آمریکایی ملّت رنج کشیده عراق بیانگر اقبال عمومی جهان اسلام از رزمندگان بدون مرز در دفاع از مسلمانان جهان و بلاگردانی از حرم و اماکن مقدّسه است .

خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: آمریکایی های احمق که از ترور بزدلانه خود در به شهادت رساندن سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی درس عبرت نگرفته اند، جسورانه و وقیحانه می‌گویند اگر سردار قاآنی بخواهد راه شهید سلیمانی را ادامه دهد او را نیز ترور می‌کنند.

وی افزود:  امّا نمی‌دانند این رجزخوانی های موهوم در نظر ملّت ما پشیزی نمی ارزد و کمترین خطای آمریکا را قدرتمندانه پاسخ داده و در کمترین فرصت زمانی این قدرت تروریستی و جهنمی را به همراه ولیده پلیدشان اسرائیل ، به خاک مذّلت  ‌نشانده و از صفحه روزگار محو خواهد کرد  .

حسینی ادامه داد: آمریکا اخیراً سه کشور اروپایی آلمان ، انگلیس و فرانسه باقی مانده در برجام را در باج خواهی آشکار تهدید کرده است اگر در برجام منافع ایران را دنبال کنند آنان را به افزایش تعرفه ۲۵ درصد صادرات خودرو مجبور خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: لذا اینها در ۲۴ دی ماه بیانیه دادند و از راه اندازی مکانیزم حل اختلاف برجام  و ارجاع پرونده هسته‌ای به سازمان ملل و از سرگیری خودکار تحریم های این سازمان خبر دادند .

حسینی افزود: این جنتلمن های حامی تروریسم سال گذشته فریبکارانه از راه اندازی سازوکار مالی تجاری اروپا با ایران سخن گفتند.

وی اضافه کرد: امّا هرگز اقدامی در راستای تعهدشان صورت ندادند و حالا حرف از مکانیسم ماشه بی میان می‌آورند ، در بحث عدم التزام به تعهّد برجامی برای کشورهای غربی به نظر ما برای غربی ها  نتوانستن مطرح نیست بلکه این نخواستن است که نتوانستن را به دنبال دارد .

امام جمعه ابرکوه همچنین به سفر رییس دستگاه قضا به یزد اشاره و اظهار امیدواری کرد: با حضور آیت الله رئیسی مشکلات دستگاه قضایی استان رفع شود.

حسینی همچنین در ادامه تهیه و انتقال یک دستگاه سی. تی .اسکن برای بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ابرکوه اشاره کردو افزود:  با پیگیری‌های فراوان ، سرانجام دستگاه انتقال یافت، امیدوارم مسوولان بیمارستان در ساخت مکان نصب و استقرار آن تسریع کنند تا  بتوانیم دراوایل فصل بهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه سی.آر(C.R) خدمات تصویربرداری را چندین برابر ارتقا  می دهد خریداری و در بیمارستان مستقر شد و تجهیزات کامل بخش آی.سی.یو( I.C.U) و مراقبت های ویژه هم خریداری شده و امیدواریم در رسیدن این تجهیزات به بیمارستان و  فعالیت این بخش پنج تخته پیگیری جدی تر صورت گیرد .

حسینی با اشاره به خرید دستگاه سونوگرافی که آماده بهره‌برداری است خاطرنشان کرد: تنظیم قرارداد با بخش خصوصی برای خرید دستگاه تصویربرداری فک و صورت هم انجام گرفته و  امیدواریم تا پایان سال مستقر شود .

وی همچنین به راه اندازی بخش های بستری زنان و اورژانس در فاز دوّم طرح  توسعه بیمارستان اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال به بهره برداری برسد .

حسینی افزود: برای تکمیل چهار واحد مسکونی پزشکان با هزینه‌ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال و نیز تکمیل پَدِ بالگرد برای اعزام هوایی بیماران سفارش شده و این هم تأکید شده که تا پایان سال تمام شود .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تسلیت ایام فاطمیّه تصریح کرد: مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) و یادمان سردار شهید دل ها سپهبد سلیمانی چهارشنبه هفته آینده در همین مصلّی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران ابرکوه خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران ابرکوه خطبه ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران ابرکوه خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین رمضانی «گرگیعان» در بوشهر؛ نشانه عشق به اهل بیت(ع)

همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) آیین رمضانی «گرگیعان» که نشانه دوستی و عشق به اهل بیت(ع) است کودکان در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر برگزار می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر دیر،همزمان با 15 ماه مبارک رمضان در سالروز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) آیین رمضانی و جشن گرگیعان یا گرگشو در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر پس از اقامه نماز با حضور و مشارکت کودکان برپا می‌شود.

روایات مختلفی درباره این جشن نقل شده است، گفته می‌شود وقتی امام حسن مجتبی(ع) چشم به جهان گشود، پیامبر اکرم(ص) از خوشحالی به کودکان محله شیرینی و خوراکی هدیه داد، از آن‌ سال به بعد کودکان میلاد این امام معصوم(ع) با برپایی جشن، با مراجعه به در خانه‌ها از ساکنان آن شیرینی هدیه می‌گرفتند.

در این آیین کودکان از ابتدای غروب شب میلاد امام حسن(ع) در حالی که به‌سمت خانه همسایه‌ها راه می‌افتند، سنگ‌ها را به هم می‌کوبند و با ریتم آن، هم‌نوایی می‌کنند و ترانه می‌خوانند؛ با خواندن این اشعار بر درب منازل می‌کوبند و منتظر گرفتن شیرینی و هدیه از صاحب‌خانه می‌شوند، این آیین سنتی گَرگیعان نام دارد.

یک پژوهشگر در شهرستان دیر درباره گرگیعان (گرگشو یا گره گشو) می‌گوید: قبل از شب 15 ماه مبارک رمضان مادر خانواده به سلیقه خودشان کیسه کوچکی را که گرگشویی نام دارد، برای کودکان آماده می‌کنند.

عبدالحسین بحرینی‌نژاد افزود: در این آیین کودکان در گروه‌های چند نفری به راه می‌افتند و درب منازل همسایه‌ها را می‌کوبند و با سردادن شعار گرگشو، دوکلوبشو، سی فردشو درخواست شیرینی و هدیه می‌کنند.

وی اضافه کرد: گرگشو یا گرگیعان شامل تنقلات از جمله بیسکویت، نقل، شکلات، کشمش و نخود یا ذرت است که در این هنگام صاحب‌خانه‌ها شیرینی به کودکان هدیه می‌دهند و در کیسه‌های آنان می‌ریزد.

بحرینی‌نژاد ادامه داد: اگر خانواده‌ای دارای نوزاد باشد 7 نوع هدیه را تهیه می‌کند و این جشن گرگیعان از آیین‌های کهن این سرزمین است که توسط کودکان در شهرهای دیر، کنگان و عسلویه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار تسنیم در بندر دیر این آیین علاوه بر در این بندر در شهرهای بنک، کنگان عسلویه چاه مبارک و نخل تقی در شهرها و روستاهای جنوب استان بوشهر نیز مرسوم است و در  شب گذشته علاوه بر کودکان حضور افراد جوان و نوجوان نیز در این مراسم به چشم می‌خورد.

خبرنگار تسنیم افزود: کودکان پس از دریافت هدیه به‌صورت دسته جمعی برای سپاسگزاری از صاحب خانه فریاد می‌زنند «خونه گچی، پر همه چی» اما خانه‌ای که به کودکان هدیه ندهد با شعار «خونه گدا، هیچیش ندا» یا شعارهای مشابه مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

بحرانی گفت: این مراسم تا حدود نیمه شب پانزدهم ماه رمضان ادامه دارد و کودکان وقتی به خانه خود باز می‌گردند، سفره‌ای را پهن می‌کنند و شیرینی‌ها که دریافت کرده‌اند میان اعضای خانواده تقسیم می‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه این آیین دیرینه و فرهنگ قدیمی در این خطه از جنوب استان بوشهر برگزار می‌شود، درآمد خوبی برای مردم و کسبه در شهر خواهد بود که اجناس خود را بفروش می‌رسانند.

آیین گرگیعان را می‌توان نشانه دوستی و عشق به اهل بیت(ع) دانست.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • افتخاری دیگر برای شهرستان ابرکوه
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • تبریزگردی با اتوبوس‌های اسنا در ایام نوروز
  • کمک ۲۴ میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  • کمک میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  • کمک ۲۴ میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه درجشن گلریزان
  •  دیدار نوروزی رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • خاطره جالب حجت‌الاسلام قرائتی از بی‌پولی و درخواست پول از امام رضا (ع) 
  • آیین رمضانی «گرگیعان» در بوشهر؛ نشانه عشق به اهل بیت(ع)