Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:43:44 GMT

تامل بیشتر در فروش عمارت اقدسیه

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۱۶۳۲

تامل بیشتر در فروش عمارت اقدسیه

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد که شهرداری می‌تواند عمارت اقدسیه را به عنوان مقصد گردشگری در شمال تهران حفظ کند.

حجت نظری در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه بازدید صبح امروزش از عمارت موسوم به اقدسیه که این روزها واگذاریش خبرساز شده است، گفت: صبح امروز به همراه تعدادی از مسئولان شهرداری ایران از عمارت موسوم به اقدسیه بازدید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه این خانه توسط چه معماری ساخته شده، در دسترس نیست، اظهار کرد: بین کارشناسانی که امروز با ما در این بازدید حضور داشتند در مورد این‌که این ملک واجد شاخص‌های ثبت ملی است یا نه اختلاف‌نظر وجود دارد و برخی‌ها معتقدند که این ملک می‌بایست ثبت شود و برخی دیگر می‌گویند که املاک مهم‌تر از این ملک در تهران وجود دارد اما من از خانه‌های زیادی بازدید کرده‌ام و می‌توانم بگویم که این خانه از لحاظ آئینه‌کاری و گچ‌بری‌ها بسیار خاص است و به غیر از کاخ‌های سلطنتی، کمتر خانه‌ای را می‌توان در این شهر پیدا کرد که چنین آئینه‌کاری‌های داشته باشد و قابل مقایسه با کاخ‌های سلطنتی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که معتقدم فارغ از این مساله که این ملک در زمره شاخص‌های سازمان میراث فرهنگی برای ثبت ملی قرار دارد یا نه، شهرداری تهران می‌تواند این ملک را به عنوان یک مقصد گردشگری در شمال تهران حفظ کند، گفت: فضاهای این چنینی فارغ از ثبت بودن یا نبودن در لیست آثار میراثی و ملی می‌توانند در اختیار مردم قرار گیرند.

نظری با تاکید بر این‌که این خانه در سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب میزبان شهرداران تهران بوده است و به همین دلیل نیز باید با تامل بیشتر در مورد واگذاری یا عدم واگذاری آن تصمیم‌گیری کنیم، ادامه داد: با توجه به اختلاف‌نظری که میان کارشناسان در مورد ارزش این خانه وجود دارد حتما می‌بایست نظر کارشناسان دیگر را نیز در این خصوص جویا شویم تا بتوانیم تصمیم درستی در مورد این خانه اخذ کنیم.

وی اضافه کرد: شورای شهر پنجم همواره تلاش خود را برای حفظ بافت‌های هویتی تهران به کار بسته و به نظر می‌رسد حفظ بناهای این چنینی می‌تواند ما را به هدفمان که همان حفظ تاریخ تهران است برساند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که این ملک جذابیت لازم برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری تهران را دارد و شاید به جای فروش این ملک بهتر است شهرداری تهران با تدوین برنامه‌هایی، این ملک را حفظ کند، ادامه داد: این ملک به لحاظ نوع و حجم آئینه‌کاری منحصربه فرد است به گونه‌ای که بسیار شبیه موزه تیمورتاش است و لازم است که این ملک حفظ شود.

نظری در واکنش به سخنان شهرداری مبنی بر این‌که درآمد حاصل از فروش این ملک صرف تکمیل دو پروژه فرهنگی دیگر خواهد شد، اظهار کرد: برای ساخت پروژه ردیف بودجه در نظر گرفته می‌شود و نمی‌توانیم تکمیل یا ساخت یک پروژه را منوط به فروش یک ملک دیگر کنیم و شهرداری می‌تواند از املاکی که واجد ارزش نیستند منابع را تامین کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره‌ها چگونه انرژی خانه ما را هدر می‌دهند | راه‌کار مقابله چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، برای کاهش اتلاف انرژی از طریق پنجره‌ها، می‌توان از پنجره‌های دوجداره یا سه‌جداره، از مواد عایق‌بندی مناسب برای آب‌بندی و پرده‌های حرارتی یا فیلم‌های پنجره‌ای برای کنترل تابش خورشیدی استفاده کرد.

پنجره‌ها می‌توانند به چندین روش انرژی را هدر دهند:

جریان هوا: اگر پنجره‌ها به درستی آب‌بندی نشده باشند، هوای گرم یا سرد می‌تواند از درزها و شکاف‌ها خارج شود. این باعث می‌شود سیستم گرمایشی یا سرمایشی بیشتر کار کند تا دمای داخل خانه را ثابت نگه دارد.

رسانایی حرارتی: موادی که در ساخت پنجره‌ها استفاده می‌شوند، ممکن است رسانای حرارت باشند. به عنوان مثال، پنجره‌های تک‌جداره به راحتی حرارت را از داخل به خارج منتقل می‌کنند، باعث اتلاف انرژی می‌شوند.

تابش خورشیدی: در فصول گرم، تابش مستقیم خورشید از طریق پنجره‌ها می‌تواند باعث افزایش دمای داخل خانه شود، که نیاز به بیشتر استفاده از سیستم سرمایشی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

۱۲۶ میلیارد تومان برای حمایت از ۴۷ پروژه دیجیتال کشور

پل‌های حرارتی: قاب پنجره‌ها می‌تواند به عنوان پل حرارتی عمل کند، جایی که اختلاف دما بین داخل و خارج سبب انتقال حرارت می‌شود.

تراکم و یخ‌زدگی: در فصل سرد، رطوبت داخلی می‌تواند روی پنجره‌های سرد تراکم یابد یا حتی یخ بزند، که نه تنها دید را مختل می‌کند بلکه باعث اتلاف حرارتی نیز می‌شود.

کد خبر 840735 برچسب‌ها تابستان زمستان انرژی‌ تجدیدپذیر

دیگر خبرها

  • عمارت شهرداری مرکزی کاشان به موزه بلدیه تبدیل می‌شود
  • رشد قابل تامل پول افغانستان خبرساز شد 
  • (عکس) تاج عمارت قاجاری «امین‌لشکر» فروریخت
  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • (تصاویر) گردشگران نوروز ۱۴۰۳ در عمارت آصف «خانه کُرد»
  • تاج عمارت «امین‌لشکر» ریخت
  • بناها و عمارت‌ها گنجینه‌ای از تاریخ و تمدن کردستان
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • در اولین شب آزادی: دنی آلوز دلی از عزا درآورد
  • پنجره‌ها چگونه انرژی خانه ما را هدر می‌دهند | راه‌کار مقابله چیست؟