Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@10:06:59 GMT

اخبار مشروح ۱۳، جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۱۷۸۷

‍‍‍‍‍‍

خروش ملت عراق، ضد آمریکایی‌ها: میلیون‌ها عراقی، امروز یک صدا خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را از کشورشان فریاد زدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:
* عراقی‌ها که برای شرکت در تظاهرات ضد آمریکایی، از شهر‌های مختلف، خود را به بغداد رسانده بودند، با سر دادن شعار‌ها و حمل دست نوشته‌هایی به آمریکایی‌ها هشدار دادند، اگر خودتان از عراق خارج نشوید، شما را بیرون خواهیم انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
* جمعی از مردم عراق، به نشانه آمادگی برای شهادت، کفن پوش شده بودند. مردم عراق اعم از مسلمان، شیعه، سنی، مسیحی و ایزدی در این تظاهرات حضور یافتند. معترضان به حضور اشغالگران، یکصدا شعار کلا کلا آمریکا سر دادند و پایان ۱۶ سال اشغالگری آمریکا از این کشور را خواستار شدند.

* تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگران آمریکایی در رسانه‌های منطقه و جهان بازتاب گسترده‌ای داشت. شبکه‌های تلویزیونی العراقیه، الاتجاه، المسیره، العالم، پرس تی وی، الجزیره، المنار و المیادین از ساعت‌های اولیه صبحء امروز؛ حرکت راهپیمایان ضد آمریکایی را زنده پخش کردند. شبکه‌های فرانس ۲۴، بی بی سی انگلیسی، سی ان ان و راشا تودی نیز؛ تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی مردم عراق را پوشش دادند. بسیاری از شبکه‌های منطقه هم با دعوت از کارشناسان سیاسی، به بررسی تظاهرات میلیونی پرداختند و آن را روزی تعیین کننده و بی سابقه در سه دهه اخیر دانستند.  
* مراسم بزرگداشت قهرمان جهانی مبارزه با استکبار، با حضور جمعی از فعالان سیاسی، شخصیت‌های ونزوئلا و آمریکای لاتین در کاراکاس برگزار شد. به درخواست رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا در این مراسم همه مهمانان حاضر در نشست که از ۵۱ کشور بودند به احترام سپهبد قاسم سلیمانی قیام کردند و این شهید محبوب را مورد تشویق ممتد قرار دادند.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

* سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تهدید آمریکا علیه «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیرو قدس سپاه را غیرقابل قبول دانست. برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیروز سردار قاآنی را به ترور تهدید کرد. زاخارووا در واکنش گفت: " از نظر مسکو این‌ها سخنانی هستند که در چارچوب حقوق بین‌الملل نمی‌گنجد و کاملاً غیرقانونی هستند، آن‌ها حق ندارند چنین اظهاراتی را علیه مقامات سایر کشور‌ها بیان کنند. "

* سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه جدید بارشی که امروز به کشور وارد می‌شود سردی نامتعارفی نخواهد داشت. بنابر اعلام این سازمان، علت نامتعارف نبودن سرمای سامانه جدید، تغییر خروجی مدل‌ها در مقایسه با روز‌های گذشته است. هواشناسی پیش بینی کرده: تا نیمه اول بهمن به صورت میانگین و در مقایسه با حالت عادی، دمای کشور تا ۴ درجه سردتر می‌شود.

* طغیان برخی رودخانه‌های سیستان و بلوچستان در پی فعالیت سامانه بارشی جدید در جنوب شرق کشور... مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: طغیان رودخانه‌های محلی سبب بسته شدن مسیر‌های دِلگان - زِهِـکَلوت و فَنوج - کُتیج - رمشک شد. عباسعلی ارجمندی تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر‌ها ادامه دارد. سامانه بارشی جدید از عصر دیروز، وارد سیستان و بلوچستان شد. این سامانه نواحی مرکزی و غرب استان را تحت پوشش قرار داده است. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به حجم آب شدن برف در افغانستان و به تبع آن ورود آب به سیستان مشکل لایروبی انهار در این منطقه باید به قید فوریت مورد توجه قرار گیرد.

* ﺷﺐ ﺧﺎﻃﺮه حوزه هنری ویژه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور رزمندگانی از دوران هشت سال دفاع مقدس در تالار سوره برگزار شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     *رؤسای شورا و کمیسیون اروپا قانون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ـ برگزیت ـ را امضا کردند. ملکه انگلیس، دیروز، سرانجام با امضای قانون خروج این کشور از اتحادیه اروپا، آن را به قانون تبدیل کرد.

سومین جلسه استیضاح ترامپ در سایه اختلاف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان... استیضاح‌کنندگان رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه سوم اعلام کردند ترامپ آشکارا و گستاخانه برای رسیدن به امتیاز سیاسی از قدرت سوء استفاده کرده است. «آدام شیف» رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفت: حقایق در حال فاش شدن است.

* اطلاعات درز کرده از تلاش راست گرایان افراطی آمریکا همراه با سیاستمدارانش برای شکل دهی افکار عمومی در انگلیس حکایت دارد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی       * آمریکا از طرح معامله قرن رونمایی می‌کند. رئیس جمهور آمریکا گفت: پیش از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه، از معامله قرن رونمایی می‌کند. تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: این طرح «حاکمیت کامل» اسراییل بر قدس اشغالی و الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری رود اردن را به رسمیت می‌شناسد. طرح معامله قرن حقی برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان قائل نیست.

* خسارت‌های شدید آتش سوزی‌های جنگلی در استرالیا ... مقامات این کشور می‌گویند آلودگی هوای ناشی از آتش سوزی در جنگل‌های جنوب شرق این کشور، امسال دست کم سه میلیارد یورو بر صنعت گردشگری این کشور ضرر می‌زند.

* انتخابات محلی یکشنبه آینده در ایتالیا آزمونی برای دولت ائتلافی این کشور است. نظرسنجی‌ها از پیشتاز بودن جناح راست افراطی به رهبری مائئو سالوینی حکایت دارد، موضوعی که اگر تحقق یابد دولت ائتلافی این کشور را در تنگنا قرار می‌دهد.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

* اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با توجه به شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین اعلام کرد: هموطنان، پیش از سفر به چین ضمن رصد آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد، از تردد در اماکن مشکوک به آلودگی اجتناب کنند. کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد: شمار تلفات شیوع ویروس کرونا در این کشور به ۲۶ نفر افزایش یافته است و ۸۴۹ نفر دیگر به این ویروس آلوده شده اند.

* بسته هنر‌های این هفته خبر‌هایی دارد از جشنواره‌های دهه فجر ...     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح 13

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه المنار، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آن‌ها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟