Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@18:05:27 GMT

اشتباه جهان درباره سوریه در لیبی تکرار نشود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۱۷۹۳

اشتباه جهان درباره سوریه در لیبی تکرار نشود

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: امیدواریم جامعه جهانی نیز اشتباهی را که در سوریه انجام داد، در لیبی تکرار نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز درباره عدم برقراری کامل آتش‌بس در لیبی هشدار داد.

اردوغان طی سخنرانی در مراسمی در یک دانشگاه ترکیه‌ای در آلمان با حضور «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور، گفت اگر آتش‌بس در لیبی هرچه سریع‌تر عملیاتی نشود، آشوب بر کل منطقه مدیترانه کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر تداوم حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی، توضیح داد: «امیدواریم که جامعه جهانی نیز اشتباهی را که در سوریه انجام داد، در لیبی تکرار نکند».

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به لزوم حل بحران لیبی، اظهار کرد: «اگر نمی‌خواهیم مزدوران و سازمان‌های تروریستی مانند القاعده و داعش در لیبی هم ظهور پیدا کنند، باید راهکار صلح را تسریع کنیم. هدف ما پایان دادن به این بحران است که بیش از ۲۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و ۷۵۰۰ تن را مجروح کرده است».

اردوغان با تقدیر و حمایت از گام‌های برداشته شده در کنفرانس برلین برای پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی، افزود: «طرح صلح، گامی مهم به‌سوی استقرار مجدد ثبات سیاسی در لیبی است و موفقیت آن به اجرای تصمیمات وابسته است».

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز روز گذشته گفته بود تا زمانی که آتش‌بس در لیبی برقرار باشد، آنکارا مستشار نظامی بیشتر به این کشور اعزام نمی‌کند. 

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: سوریه لیبی رجب طیب اردوغان آتش بس لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار

به گزارش خبرآنلاین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در سفری رسمی بعد از حدود ۱۳ سال وارد بغداد شد و مورد استقبال مقامات عراقی قرار گرفت.

طبق گزارش المیادین، اردوغان قرار است با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و عبداللطیف رشید، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه با آن‌ها گفت‌وگو کند.

به نقل از ایسنا قرار است ۲۰ توافق‌نامه نیز میان ۲ کشور امضا شود. یک توافق‌نامه استراتژیک درباره آینده روابط ۲ کشور نیز امضا خواهد شد.

اردوغان همچنین قرار است به اربیل سفر و با مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار کند.

سفر وی یک روزه است و درباره همکاری ترکیه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم گفت‌وگو خواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898256

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • دیدار رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه