Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:52:18 GMT

پاسخ آیت‎الله اعرافی به تهدید به ترور سردار قاآنی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۱۹۴۰

پاسخ آیت‎الله اعرافی به تهدید به ترور سردار قاآنی

ایسنا/قم خطیب جمعه قم با اشاره به سخن یکی از مقامات آمریکا که خطاب به جانشین سردار سلیمانی گفته است اگر راه شهید سلیمانی را بروی به همان سرنوشت دچار خواهی شد، گفت: اگر شما هم راه ترویستی خود را ادامه دهید، با موشک‌های ایران در همه پایگاه‌های خود در منطقه مواجه خواهید شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: تطهیر آمریکا و نگاه خوش‌بینانه به آمریکا و دست نشاندگان آنها خطی است که در ایران و منطقه دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خط دیگر این است که رژیم منحوس پهلوی را خوب نشان داده و یا بدی‌های آنها را کمرنگ جلوه دهند. قاجار و پهلوی‌ها بدترین رژیم‌ها بوده‌اند و استقلال و آزادی کشور را فروختند و دست اجانب را به همه مقدرات باز کردند و دست آنها به خون ملت آلوده است.

وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، تحریم‌ها و توطئه‌ها ایران در این 40 سال به اوج عظمت رسیده ولی دست‌هایی در کار است که این عظمت را کوچک بشمارد. دست‌هایی در کار است که ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی را کوچک کرده و کم بشمارد.

خطیب جمعه قم بیان کرد: عظمت ملت ایران با اسلام گره خورده است، سخن ملی‌گراها و باستان‌گراها که می‌گویند اسلام از ایران جداست، غلط است و ایران با آغوش باز از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) استقبال کرد و عظمت ایران در پرتو اسلام و معارف اهل بیت است.

وی با اشاره به سخن یکی از مقامات آمریکا که خطاب به جانشین سردار سلیمانی گفته است اگر راه شهید سلیمانی را بروی به همان سرنوشت دچار خواهی شد، گفت: اگر شما هم راه ترویستی خود را ادامه دهید، با موشک‌های ایران در همه پایگاه‌های خود در منطقه مواجه خواهید شد.

اعرافی افزود: ملت‌های مسلمان، محور مقاومت و ملت رشید ایران سختی‌ها را به جان می‌خرند ولی تسلیم شما نخواهند شد و مسؤولان هم باید تلاش کنند که مشکلات مردم را حل کرده و به درد دل مردم برسند.

وی با تجلیل از حضور گسترده مردم در تشییع و مراسمات بزرگداشت سرار سلیمانی گفت: علاوه بر حضور قابل تقدیر و گسترده مردم عراق در این زمینه حضور 30 میلیون جمعیت در شهرهای ایران و حضور ملت در مراسم‌های بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی، جلوه‌ای از عالم فیض و ملکوتی و نشانی از عظمت ملت ایران است.

وی افزود: در این بین متاسفانه حادثه غم انگیز سانحه هواپیمای اوکراینی نیز رخ داد که همه را متالم کرد؛ البته باید گفت که خانواده‌های داغدیده در سانحه هواپیمای اوکراینی، با وجود غم جانکاه در امتحان خود سربلند شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآورشد: خداوند همه جانباختگان سانحه هوایی و شهدای عالی مقام را با اولیا خودش محشور بفرماید. با وجود فتنه گری‌ها و دسیسه‌های شیطانی برای بهره گیری سوء از این حادثه غم‌انگیز، این خانواده‌ها امتحان خوبی دادند.

اعرافی یادآورشد: ملت از امتحان بزرگ الهی و یک حادثه بزرگ در هجوم موشکی به پایگاه عین‌الاسد عبور کرد و نیروهای مسلح و سپاه عزیز و مقتدر در این آزمون پیروز بودند ولی همچنان دو آزمون در پیش داریم. آزمون نخست راهپیمایی 22 بهمن همزمان با چهلمین روز درگذشت سردار سلیمانی است.

امام جمعه قم با ذکر این مطلب که این راهپیمایی، همبستگی تشییع حاج قاسم و اقتدار ملت در حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا را تقویت می کند. این راهپیمایی باید نمادی نو از حضور ملت در عرصه دفاع از آرمان‌های شهدا، امام و انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه آزمون دوم انتخابات اسفندماه است، گفت: این انتخابات می‌تواند حلقه اقتدار ملت و عظمت گفتمان و جبهه مقاومت را تکمیل کند. همه در این روز باید فارغ از هر اعتراض، نقد و ایرادی که دارند، برای اقتدار ایران، انقلاب و اسلام و برای امنیت و پیشرفت ایران اسلامی در صحنه انتخابات حاضر شوند.

اعرافی با تاکید بر اینکه هیچ بهانه ای از هیچ گروهی برای دور شدن از صندوق‌های رأی پذیرفته نیست، یادآور شد: صندوق‌های رأی باید شکوه حضور را نشان داده و مردم باید با آگاهی و بصیرت به انسان‌های پاک‌دست و مجاهد و مبارز رأی دهند تا کشور در مسیر درست قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در انتخابات، اصل اول حضور پرشکوه و اصل دوم حضور اخلاقی و منطبق بر مقررات و اخلاق است، ادامه داد: اصل سوم انتخاب بهترین‌ها بر اساس حجت الهی است. رعایت این سه اصل می‌تواند حلقه اقتدار را تکمیل کند و امیدواریم که ملت شکوه دیگری را رقم بزند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه تمام دشمنان اسلام، ایران و انقلاب امروز دست به دست هم داده اند و گاهی برخی ناآگاهانه با آنها همراهی می‌کنند، یادآور شد: کسانی استکبار و آمریکا را از این همه جنایت تطهیر می‌کنند و این یک مصیبت بزرگ است. آمریکا خون ملت‌ها را آشامیده و بدبختی را بر همه عالم تحمیل کرده است آن وقت کسانی به گونه ای سخن می‌گویند که اینها فرشتگان عالم هستند و این، یک خطای استراتژیک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه منافقین آغاز شد

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل می‌شود که سند قتل عام بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی ایرانی است.

در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است از این روی دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک از سال گذشته آغاز شده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز و تاکنون ۱۰ جلسه از دادگاه متهمان این پرونده برگزار و کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی /فرمانده، میزبان شد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • دادگاه منافقین آغاز شد