Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:57:10 GMT

استیضاح ترامپ نشانه سرشکستگی او در دنیاست

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۲۱۵۰

استیضاح ترامپ نشانه سرشکستگی او در دنیاست

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: استیضاح ترامپ در مجلس سنا نشانه سرشکستگی بزرگ ترامپ در دنیا و عدم محبوبیت وی حتی نزد مردم آمریکا است و نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی و شخص ترامپ حتی به رقبای درون کشور خود نیز رحم نمی‌کنند و قابل اعتماد نیستند.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خبطه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به حضور تاریخ ساز مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته تهران، گفت: زمان برگزاری این رویداد بزرگ مصادف با چهلمین سالروز ایراد اولین خطبه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران در روز 27 دی سال 58 بود که مقام معظم رهبری از سوی امام راحل (ره) این رسالت را انجام دادند؛ هفته پیش نیز پس از گذشت هشت سال از آخرین زمان حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه و پس از دوهفته پرماجرا و سرشار از حوادث تلخ و شیرین، شاهد این رویداد بزرگ بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار سپهبد سلیمانی، بیان کرد: بعد از آن نیز سیلی سخت ایران اسلامی بر چهره منحوس آمریکا، سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت تعدادی از مردم از جمله اتفاقات در دو هفته اخیر بود.

وی با بیان این‌که ۲۷ دی ۹۸ یک یوم الله دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: سقوط هواپیمای اوکراینی برای مردم و مقام معظم رهبری بسیار سنگین، تلخ و سوزناک بود و دشمنان خوشحال بودند که ایام الله ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند اما آنچه که مهم بود، تکرار راهبردی آرمان‌ها، اهداف و سیاستهای اسلامی بود، زیرا دشمنان فکر می‌کردند که جمهوری اسلامی ضعیف شده و باورهای ایران اسلامی تغییر می‌یابد اما دیدند که فرمایشات رهبر معظم انقلاب همان سیاست‌های پیشین است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به راهپیمایی امروز میلیونی مردم عراق در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی، گفت: امروز، مردم عراق کفن پوش شدند و یکدست پرچم عراق را به دست گرفته و همچنین پرچم آمریکا و مترسک ترامپ ملعون را به آتش کشیده و خواهان خروج آمریکا در عراق هستند.

وی با اشاره به استیضاح ترامپ در مجلس سنای آمریکا، بیان کرد: طرح استیضاح ترامپ از زمانی آغاز شد که یک افشاگر، اعلام کرد که ترامپ در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، وی را تحت فشار قرار داده تا نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را تحقیر کند تا بر اعتبار رقیب سیاسی‌اش خدشه وارد شود. 

امام جمعه تبریز افزود: وحدت و اتحاد نیاز مبرم کشور در شرایط کنونی است، زیرا یکی از سناریوهای دشمن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، ایجاد اختلاف در بین مردم و مسئولان است و در این راستا تلاش می‌کنند تا دستاورهای حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی و سیلی کوبنده سپاه در حمله به پایگاه عین الاسد را کمرنگ کرده و در جامعه اختلاف‌ افکنی کنند.

وی با بیان این‌که یکی از مصادیق تقوای الهی، تقوای انتخاباتی است، گفت: کاندیدای مجلس شورای اسلامی نباید دیگر کاندیداها را نفی کند تا خود برنده شود، بهترین تبلیغات آن است که کاندیداها به جای نفی دیگران فقط خود مطرح کند.

وی در خصوص شاخص‌های نماینده برتر و تراز انقلاب، اظهارکرد: فردی را انتخاب کنید که به درد کشور و ملت بخورد، با مردم یگانه و صمیمی باشد، به دنبال اشرافی‌گری خود نباشد، پایبند به اسلام و منافع ملی باشد و مرز و حد و حدودش با دشمن مشخص باشد، چراکه برخی افراد، ملاحظه دشمنان را می‌کنند در حالی که باید مردم و خدا را ملاحظه کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم متذکر شد: بر اساس شنیده‌ها، برخی از کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا برای تبلیغ، پوسترهای میلیونی چاپ کنند در حالی که امسال در آستانه سال تحصیلی با کمبود و گرانی کاغذ روبه رو بودیم به طوریکه کتاب‌های درسی با تاخیر دراختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی با بیان این‌که چاپ پوسترهای رنگارنگ، مشکل مردم نیست، گفت: مشکل، جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، اشتغال و بیکاری در کشور است و باید به این موارد فکر کنیم.

وی ادامه داد: مشکل جوانان جامعه، مصرف مواد مخدر، تعطیلی برخی کارگاهای تولیدی و کارخانه‌ها و... است و نمایندگان باید به این موارد فکر کنند.

وی با انتقاد از شعارنویسی‌های کاندیداها در دیوارها و معابر عمومی شهر، اظهارکرد: این امر فقط زیبایی شهر را از بین می‌برد.

امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات جامعه و جوانان، گفت: نمایندگان به جای دعواهای پوشالی سیاسی و حزب بازی، ضمن قانون گذاری، به فکر حل مشکلات مردم نیز باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با توجه به پاسخ شهردار ارومیه به سوالات ۸ تن از اعضا شورای شهر در جلسه امروز و عدم اقناع ۶ نفر از اعضا، استیضاح شهردار تأیید و حداکثر تا ۱۰ روز نسبت به برگزاری جلسه استیضاح اقدام خواهد شد.

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جلسه پاسخگویی شهردار ارومیه به سوالات ۸ نفر از اعضا شورای شهر برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه شهردار ارومیه به ۹ سوال مطرح شده از سوی اعضا پاسخ‌های خود را ارائه داد و به سایر سوالات مطرح شده نیز پاسخگو و نتیجه آن عدم اقناع اکثریت اعضا شورای شهر بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با نظر جمعی اعضا شورای شهر شروع روند استیضاح یا عدم استیضاح شهردار ارومیه مورد رأی‌گیری قرار گرفت که استیضاح شهردار ارومیه با ۶ رأی مثبت اعضا تأیید شد.

وحیدافشار تصریح کرد: ریاست شورای شهر حداکثر تا ۱۰ روز موظف به تعیین وقت جلسه استیضاح و رأی‌گیری در این خصوص خواهد بود.

وی تأکید کرد: چنانچه در آن جلسه ۸ نفر از اعضا شورای شهر به برکناری شهردار رأی بدهند وی برکنار و سرپرست جدید از بین پرسنل شهرداری ارومیه انتخاب خواهد شد و اگر آرا برکناری به حد نصاب لازم نرسید حسین مهدی‌زاده کماکان شهردار ارومیه خواهد ماند.

کد خبر 747012

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • اجرای عملیات وعده صادق نشانه اعتماد به نصرت الهی