Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی علی‌نژاد، سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان هفته رو به اتمام را یک هفته طوفانی و کم‌نظیر برای ورزش ایران دانست.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی علی‌نژاد ، سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت:

این هفته یک هفته طوفانی و کم‌نظیر برای ورزش ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمعه که شروع شد تا اینکه به دیشب گذشت. روز جمعه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای برای ما ارسال شد مبنی بر اینکه کمیته مسابقات مصوب کرده برای مسابقات پلی‌آف و گروهی حق میزبانی ندارید. از جمله بهانه‌ها لغو پرواز ایرلاین‌ها، تظاهرات در ایران و… عنوان شده بود. با این حال مسئولان ورزش، فدراسیون فوتبال و دستگاه‌ها ورود کردند و تأکید کردیم که خارج از ایران بازی نمی‌کنیم. با اتخاذ این موضع ما لابی‌ها را هم شروع کردیم.

مهدی علی‌نژاد افزود:

آنها اعلام کرده بودند که باید تمام مسابقات میزبانی ما، خارج از ایران برگزار شود. روز دوشنبه نامه دیگری دریافت کردیم که اعلام شد کمیته مسابقات آن تصمیم را گرفته بود و کمیته اجرایی نیز این تصمیم را تأیید کرده است. دو پروپوزال دادند که پروپوزال آن حرکت خطرناکی بود که می‌توانست ما را دچار گمراهی کند. اعلام کردند روی این پیشنهادهای ما نظر بدهید تا در هیئت اجرایی مطرح کنیم. به این شکل که دیدارهای پلی‌آف ما خارج از ایران برگزار شوند و بازی‌های مرحله گروهی میزبانی ما به هفته‌های چهارم، پنجم و ششم موکول شوند که در ماه مارس (فروردین ۹۹) دوباره شرایط ما را بررسی کنند. دقیقاً همان کاری که پنج سال پیش در موضوع عربستان برای ما رقم زدند و گفته بودند پس از بررسی شرایط امنیتی در مورد میزبانی شما تصمیم می‌گیریم. قصد داشتند این بار هم همان کار را انجام دهند و طبیعی بود که این مسئله را نپذیریم.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد:

پس از این تصمیمات برخی شیطنت‌ها در داخل راه افتاد و برای هواداران ما تردید ایجاد کردند. مثلاً به هواداران پرسپولیس و سپاهان گفتند شما نباید پاسوز استقلال و شهر خودرو شوید یا اینکه به هواداران استقلال و شهر خودرو گفتند اگر شما کناره‌گیری کنید آنها برای پرسپولیس و سپاهان به توافق می‌رسند و بازی خواهند کرد. AFC خیلی هوشمندانه روی هواداران ما کار کرد، اما ما بازهم اعلام کردیم هر تصمیمی گرفته شود، هر چهار باشگاه با هم می‌گیرند.

مهدی علی‌نژاد گفت:

پس از نامه روز دوشنبه بازهم روی موضع خودمان ایستادیم که ما فقط در داخل بازی می‌کنیم. باید از مجلس و وزارت امور خارجه نیز تشکر کنم که در این گفت‌وگوها به ما کمک کردند. در نهایت و به دنبال این گفت‌وگوها جمع‌بندی به اینجا رسید که گفت‌وگوی حضوری داشته باشیم و راهی AFC شویم. ما درخواست گفت‌وگو کردیم که چهارشنبه شب راهی مالزی شدیم و روز پنجشنبه در جلسه شرکت کردیم که دو ساعت زمان برد.

مهدی علی‌نژاد ادامه داد:

ما در جلسه اعلام کردیم ایران امن است و شواهدی که شما می‌گویید، درست نیست. ما با پرواز آمده‌ایم و با کشتی نیامده‌ایم و این نشان می‌دهد که پرواز به ایران انجام می‌شود. ایران هم کاملاً امنیت دارد و خواهان این شدیم که شرایط با ایران به قبل بازگردد و قبل از این هم ما همکاری خوبی با AFC داشتیم. طرف مذاکره ما آقای ویندسور جان، دبیرکل AFC بود که به ما اعلام کرد ما هم روابط خوبی با ایران داشتیم و اگر این‌طور نبود شما پیش از این عدم حضورتان در مسابقات را به ما اعلام کردید. اگر روابط‌مان خوب نبود همان عدم حضور شما را می‌پذیرفتیم، اما اکنون در حال مذاکره هستیم. از طرفی جرایم متعددی شامل حال ما می‌شد.

مهدی علی‌نژاد در ادامه افزود:

مدیران AFC گفتند دو بازی پلی‌آف را بیرون از خانه بازی کنید و پس از آن میزبانی شما را ارزیابی می‌کنیم که ما نپذیرفتیم، چون یک بار این کار را برای عربستان انجام داده بودند. گفتیم اگر تیم‌های ایرانی در دور گروهی در خانه خود میزبان باشند، به برگزاری پلی‌آف در زمین بی‌طرف فکر می‌کنیم. ویندزور جان گفت نمی‌توانم به تنهایی تصمیم بگیرم و با افراد کلیدی AFC صحبت کرد.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از کسانی که گفته بودند ویندزور جان در AFC سمت مهمی ندارد، گفت:

او دبیرکل AFC است و مسئولیت‌های اجرایی را بر عهده دارد. جان پس از تماس‌های متعدد گفت بدون پیش‌شرط می‌پذیریم بازی‌های تیم‌های ایرانی در خانه خودشان برگزار شود. این توافق خیلی مهم بود. ما یک هفته گفتیم حاضر نیستیم از حق‌مان بگذریم و از آن نگذشتیم. این مهمترین دستاورد ماست. حرف ما تغییری نکرده است و گفتیم برای کسب میزبانی تضمین می‌خواهیم که آن را گرفتیم.

«ما میزبانی دو بازی پلی‌آف را دادیم و میزبانی ۱۰ تا ۱۲ دیدار را گرفتیم.»، مهدی علی‌نژاد ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد:

ما با این توافق، میزبانی تیم ملی را هم تضمین کردیم، چون سلب میزبانی تیم ملی، قدم بعدی بود که در مذاکرات گفته شد و تحلیل ما درست بود. جرایم و محرومیت‌ها برای دو سال قطعی است که با امسال می‌شد سه سال. ما آماده بودیم که اگر حق میزبانی ما را بگیرند، پای جرایم و محرومیت‌ها بایستیم. اساس کار، میزبانی بود که آن را برگرداندند. مذاکره کردن با بیانیه دادن متفاوت است و دو طرف باید کمی کوتاه بیایند.

وی با بیان اینکه در نامه رئیس دپارتمان مسابقات آمده است بازی‌های خانگی تیم‌های ایرانی به سه هفته آخر و در خانه منتقل می‌شود، اظهار داشت:

لفظ «در خانه» در این نامه صراحتاً آمده است. زمانی که در فرودگاه بودیم، بیانیه AFC صادر شد که ما باید در سه دیدار اول در خارج از خانه به میدان برویم و برای میزبانی از سه بازی دوم، شرایط امنیتی باید بررسی می‌شد. گفته شد که این افراد به مالزی رفته‌اند که چه کنند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تماس هیئت اعزامی به مالزی با مدیران AFC و ذکر مردود بودن هرگونه پیش‌شرط تصریح کرد:

 یک ساعت هجمه زیادی روی ما ایجاد شد و بیانیه صادره، مخالف توافق ما بود. یک ساعت بعد بیانیه AFC تغییر کرد و گفتند که بازی‌های خانگی ما به سه دیدار آخر منتقل می‌شود. در نامه‌ای که به ما دادند، اعلام شده که این سه بازی در خانه تیم‌های ما خواهد بود.

مهدی علی‌نژاد ، تفاوت بیانیه دوم و اول را همان کار انجام شده توسط مدیران باشگاه‌ها دانست و گفت:

بررسی امنیتی یک بهانه بود. امروز ما میزبانی در خانه خود را گرفتیم. برخی دوستان می‌گویند ما در AFC هستیم، اما نمی‌دانم کجای آن هستند. یادم نمی‌آید به حکمی که AFC به ما دیکته کرده باشد، عمل نکرده باشیم، اما اکنون این اتفاق نیفتاد و حکمی را که کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما دیکته کرد، تغییر دادیم.

مهدی علی‌نژاد با بیان اینکه گروهی که در مالزی مذاکره کردند، مسئولیتی در AFC نداشتند و در کمیته‌های مسابقات و هیئت رئیسه عضو نبودند، خاطرنشان کرد:

هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور تاج، برنامه کمیته مسابقات را تصویب کرد. تاج در این کمیته رایزنی کرد و چند نفر با او همراه شدند، اما هیئت اجرایی نظر تاج را نپذیرفت و از کرسی استفاده نشد. گروه بزرگی در دیپلماسی ایران کار کرد و اتفاقی که افتاد، به تنهایی کار وزارت ورزش و جوانان نبود. اتحاد رسانه‌ها در این نتیجه مؤثر بود. آنها لحظه به لحظه رسانه‌های ما را پوشش دادند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد:

برای اولین بار، دبیرکل AFC با هماهنگی بزرگان این کنفدراسیون از موضع کمیته اجرایی عدول کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا سازمانی طویل و منظم است و حتی جای ما در سالن مذاکره مشخص بود. ما از رایزن فرهنگی ایران خواستیم که به ما کمک کند، اما چون صندلی او رزرو نشده بود، نتوانست وارد سالن شود. نتیجه مورد نظر حاصل مقاومت و رایزنی حساس است. این‌ها نهایتاً منافع ایران را حفظ کرد تا بگوییم ایران امن است و از موضع خود عدول نکردیم.

مهدی علی‌نژاد ادامه داد:

اینکه پذیرفتند ایران بتواند میزبان بازی‌های مرحله گروهی باشد، نشأت گرفته از همدلی بین مسئولان بود. با این شرایط، پرسپولیس و سپاهان با توجه به حضور مستقیم‌شان در مرحله گروهی، دیگر مشکلی نداشتند، اما شاید هواداران استقلال و شهر خودرو اعتراض می‌کردند که چرا ما باید محروم شویم. آیا اگر توافق نمی‌کردیم، باز هم متهم نمی‌شدیم که وزارت ورزشی‌ها پرسپولیسی هستند؟ ما باید ملاحظات را در نظر می‌گرفتیم. دوستانی که بعداً اظهارنظر کردند این مسائل را در نظر بگیرند. من لفظ پیروزی بزرگ را به کار نمی‌برم و می‌توانم بگویم توافق خوبی کردیم و عزت‌مان حفظ شد. انشقاقی هم بین هواداران ایجاد نکردیم تا متهم به رنگی بودن نشویم.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات بین فوتبال ایران و عربستان تصریح کرد:

اگر ما این بار اقدامی نمی‌کردیم، ماجرای پنج سال پیش با عربستان تکرار می‌شد. پنج سال پیش نیز اقدامی نکردیم. با این حال، قرار است در سطوح عالی، مشکلات بین ایران و عربستان حل شود و بالطبع موضوع فوتبالی نیز حل خواهد شد. فضای مثبتی بین ایران و عربستان در حال شکل‌گیری است و می‌توانیم به آینده فوتبالی بین دو کشور نیز امیدوار باشیم.

مهدی علی‌نژاد در مورد اینکه برخی‌ها عدم داشتن کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا را دلیل این مشکلات می‌دانند، گفت:

اگر ما کرسی مهدی تاج را نداشتیم، شاید این اتفاقات نمی‌افتاد. دیپلماسی یک هفته‌ای ابعاد خوبی را نشان داد و اینکه تمام رشته‌ها می‌توانند کرسی داشته باشند. برخی‌ها مدعی شدند که اصلاً نباید به مالزی می‌رفتیم، در صورتی که ما رفتیم و دیدید که در بیانیه اول چه بحثی مطرح شد. از طرفی، چطور پاسخ هواداران استقلال و شهر خودرو را می‌دادیم؟ اگر توافق نمی‌کردیم، آن وقت هواداران پرسپولیس و سپاهان نمی‌گفتند که چرا ما باید به خاطر استقلال و شهر خودرو بازی نکنیم؟

مهدی علی‌نژاد ادامه داد:

برخی‌ها گفتند چرا رفتید و باید نامه می‌نوشتید، در صورتی که ما رفتیم تا توافق کنیم. بیاینه دوم AFC نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. اینجا باید از تلاش وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم که تلاش زیادی کرد. تا روز گذشته مشخص نبود که استقلال به امارات می‌رود یا خیر. قطعاً اگر تلاش‌های آقای سلطانی‌فر نبود، برای گرفتن ویزای استقلالی‌ها به مشکل می‌خوردیم.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اظهاراتی که در مجمع فدراسیون دوچرخه‌سواری انجام داده بود، گفت:

منابع دولتی محدود است و کسانی که مسئولیت می‌گیرند، باید این موضوع را بدانند. در بحث افزایش قیمت دلار، هزینه‌های برخی فدراسیون‌ها از جمله دوچرخه‌سواری بیشتر به چشم آمد. رشته‌ای که مدال‌آور است، باید بیشتر به آن توجه شود. رشته‌ای که ناکام است، باید کامروا شود!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی برنامه ورزش و مردم معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مهدی علی نژاد برنامه ورزش و مردم سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی معاونت توسعه ورزش قهرمانی مهدی علی نژاد وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مسعود اسکویی در بیمارستان

مسعود اسکویی، گوینده و کارشناس - مجری پیشکسوت که چند روز پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود، به بخش عمومی منتقل شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، مهدی آذرمکان، قائم‌مقام معاونت صدا بعد از انتقال مسعود اسکویی به بخش عمومی بیمارستان، به عیادت مسعود اسکویی گوینده و کارشناس - مجری پیشکسوت رفت و جویای احوال او شد.

وی با آرزوی صحت و سلامتی برای این پیشکسوت رادیو، در گفت‌وگو با پزشکان معالج استاد اسکویی، در جریان روند درمانی وی قرار گرفت.

همچنین کیومرث هاشمی وزیر ورزش و برخی مدیران ارشد به دیدار این پیشکسوت رادیویی رفتند.

گفتنی است، بیش‌از نیم قرن از فعالیت مسعود اسکویی در تلویزیون و رادیو می‌گذرد. خیلی از شنوندگان، رادیو ورزش را با صدای اسکویی می‌شناسند. در سال‌هایی که خبری از تصویر و تلویزیون نبود، خیلی‌ها با صدای اسکویی، صحنه‌های مسابقات ورزشی را خیال‌پردازی می‌کردند.

مسعود اسکویی با گذراندن دوره‌های مختلف تهیه خبر ورزشی، به عنوان اولین گزارشگر در ورزش‌های مختلف شناخته می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لغو پروازها و برخی رویدادهای ورزشی در کیش
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • تاریخ با ژابی آلونسو نوشته شد؛ اولین قهرمانی لورکوزن پس از ۱۱۹ سال
  • کمیته ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه برتر شد
  • آلونسو جاودانه شد؛ اولین قهرمانی لورکوزن در تاریخ بوندس‌لیگا
  • البرز میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام آسیایی شد
  • سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ملارد معرفی شد
  • وضعیت مسعود اسکویی در بیمارستان
  • تغییرات جدید در بدنه مدیریتی شهرداری تبریز
  • تغییرات جدید در بدنه مدیریتی شهرداری منطقه ۹ تبریز