Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عابدینی در خصوص اجتماع امروز مردم عراق گفت: این تظاهرات در صدسالگی تظاهرات مردم عراق در سال ۱۹۲۰ و برای خروج نظامیان انگلیسی انجام شد. آن تظاهرات منجر به خروج نظامیان انگلیسی از کشور عراق شد. اکنون در قرن بیست و یکم شاهد نمایش مجدد اراده مردم برای خروج نظامیان خارجی است. تاریخ انتشار: 15:24 - 04 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۸۷۲

 به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از تسنیم، حسن عابدینی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در خصوص تظاهرات میلیونی امروز مردم عراق اظهار کرد: تظاهرات میلیونی در عراق نشان دهنده بلوغ سیاسی و زنده بودن جامعه عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهپیمایی موجب تقویت قانون خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق شد که در روز پانزدهم دی در پارلمان عراق به تصویب رسید.

 بیشتر بخوانید: میلیون‌های ابوالمهدی در عراق وجود دارد/آمریکا جایی در منطقه ندارد/ آمریکا همچون سقوط بهمن از بالا به پایین سرنگون می‌شود

وی خاطرنشان کرد: پارلمان عراق، دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهندی مهندس طرحی را در مجلس به تصویب رساندند که نیرو‌های آمریکایی باید زمینه خروجشان از کشور عراق فراهم شود.

عابدینی عنوان کرد: اجتماع میلیونی امروز مردم عراق نوعی همه‌پرسی و رای به قانونی که در مجلس و توسط سیاستمداران به تصویب رسیده بود. نکته دیگری که در خصوص اجتماع امروز مردم عراق وجود دارد این است که این تظاهرات در صدسالگی تظاهرات مردم عراق در سال ۱۹۲۰ و برای خروج نظامیان انگلیسی انجام شد. آن تظاهرات منجر به خروج نظامیان انگلیسی از کشور عراق شد. اکنون در قرن بیست و یکم شاهد نمایش مجدد اراده مردم برای خروج نظامیان خارجی است.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای افزود: نکته سوم در خصوص این تظاهرات این است که اجتماع امروز مردم عراق آغاز موج تازه ضداشغالگری در کشور‌های غرب آسیاست. بسیاری از سیاستمداران و مردم در قالب پیدا و پنهان خواهان خروج نیرو‌های امریکایی از منطقه هستند. بی‌تردید دامنه این تظاهرات به کشور‌های دیگر هم کشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارتجاع عرب نیز که دلار‌های نفتی برای تامین امنیتش به آمریکا پرداخت کرده است، اکنون دچار تردید شده است. نخست اینکه آمریکایی‌ها اکنون توان دفاع از نیرو‌های خود ندارند و آن نیرویی که گفته می‌شد، شکست ناپذیر است، اکنون شکست خورده و در آستانه خروج است. دوم اینکه نیرو‌های آمریکایی به قدری ملت‌ها و دولت‌های عرب منطقه را تحقیر کردند که حتی عربستان هم در پشت پرده از میزان این تحقیر‌ها ناراضی است.

عابدینی گفت: اکنون ملت‌های منطقه بیدار شدند. اراده و توان ملت عراق و ملت منطقه بر خروج نیرو‌های آمریکایی است. اگر نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج شوند، این اتفاقات الگویی برای دیگر کشور‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به سخنان اخیر ترامپ نیز می‌توان فهمید که آمریکا در برابر اراده ملت‌های منطقه کوتاه آمده و قصد خروج نیرو‌های خود را از آمریکا دارد. ترامپ گفته بود که ناتو باید نقش اثرگذاری ایفا کند، این بدان معناست که نیرو‌های آمریکایی نقش‌شان کمررنگ‌تر خواهد شد. او همچنین گفته بود که آمریکا دیگر به نفت عراق نیاز ندارد، این گفته توجیهی برای خروج از منطقه است.

عابدینی در پایان تاکید کرد: اکنون بهترین شرایط برای مردم منطقه به وجود آمده است. اکنون ملت منطقه با یک اراده و فشار می‌توانند برای همیشه از نیرو‌های جنگجوی آمریکایی که ترور، ناامنی و اشغال را به همراه خود آوردند، رها شوند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تظاهرات میلیونی در عراق تظاهرات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد

 پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز (دوشنبه) مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • تحت چه شرایطی می‌توان معامله را فسخ کرد؟
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه