Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@21:57:31 GMT

خودباوری؛ عاملی تاثیرگذار برای توانمند شدن است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۲۴۳۹

خودباوری؛ عاملی تاثیرگذار برای توانمند شدن است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه تنها راه قوی شدن در عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اتکاء به توانمندی‌های داخلی است، گفت: خودباوری از عوامل اصلی تاثیرگذار در توانمند شدن است. به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین الله ‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز چهارم بهمن ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در هفته‌ گذشته بعد از نماز جمعه در حمایت از صلابت نیروهای مسلح بار دیگر حضوری چشمگیر داشتند و در نماز جمعه‌ تهران نیز به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی آنچنان حضور یافتند که دنیا شگفت‌زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جمعیت بی‌سابقه و کم نظیر چند میلیونی در این مراسم، گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در خطبه‌های این نماز با شکوه ضرورت تلاش برای «قوی شدن» بود؛ هر چند تاکنون رشد و بالندگی بسیار مناسبی داشته‌ایم و پایبندی به انقلاب و رشد و پیشرفت ایران اسلامی خیره کننده است به همین دلیل دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته که ما از این مسیر منحرف شویم.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه تنها راه تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در عرصه جهانی این است که قوی باشد و این مهم دستور قرآن است که می‌فرماید «هرچه می‌توانید قوی باشید»  ادامه داد: قدرت جمهوری اسلامی باید بازدارنده باشد و برای دشمنان ایجاد رعب کند.
امام جمعه ایلام گفت: قوت فرهنگی و معنوی زمینه‌ساز توانمندی‌های دیگر خواهد بود و اگر چنانچه معنویت جامعه افزایش پیدا کند و ما به سمت خدا برویم خدواند هم ما را یاری می‌کند و تاکنون نیز نقش معنویت و وحدت را در جامعه به خوبی دیده‌ایم.
کریمی‌تبار تصریح کرد: در شرایطی که دشمن برای رخنه در صف ملت بزرگ ایران طمع کرده بود، حضور مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی آن چنان نقش آفرین بود که دشمن سردرگم شد و شعار «انتقام ، انتقام» در این مراسم‌ها به قول مقام معظم رهبری سوخت موشک‌های سپاه بود که به مقر آمریکایی‌ها فرود آمد.
وی گفت: خودباوری از عوامل اصلی تاثیرگذار در توانمند شدن است و شعار «ما می‌توانیم» در جامعه‌ ما جاری است و برای قوی شدن در عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید به توانمندی‌های خود متکی باشیم اما اگر چنانچه چشم ما به دست دشمن باشد و منتظر باشیم از طریق مذاکره با دشمن مشکلات را حل کنیم، اگر این رویکرد جهالت و خیانت نباشد، قطعا بی‌تدبیری است و باید از تجارب گذشته درس بگیریم.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه وضعیت دشمن بسیار آشفته است و آمریکای امروز ابرقدرت دیروز نیست، ادامه داد: تناقض‌ گویی آمریکا در مورد خسارات حمله به پایگاه عین‌الاسد گویای درماندگی آن‌هاست چون ترامپ آخرین آمار رسانه‌های خودشان یعنی 134 کشته و 245 نفر مجروح را کتمان می‌کند و برای فریب مردمشان جسد نیروهای کشته شده را ابتدا به افغانستان و سپس به آمریکا می‌برند تا به افکار عمومی آمریکا بگویند این‌ها کشته‌های افغانستان هستند.
کریمی‌تبار گفت: باید افتخار کنیم در حالی که سران استکبار جهانی دنبال تغییر نقشه منطقه ما بودند الان رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر پیام فارسی صادر می‌کند و با زبان ما حرف بزند که نشانه‌ی این است که در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی سر تعظیم فرودآورده است.
امام جمعه ایلام تصریح کرد: آمریکا برای رسیدن به اهداف خود سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند چون ایشان را مانع می‌دانستند اما امروز مکرشان به خودشان برگشته و امروز در عراق جمعیت میلیونی اعم از شیعه و سنی علیه آمریکا شعار می‌دهند که نشانه پیروزی جبهه مقاومت و جهانی شدن انقلاب اسلامی است و اینها راهی جز خروج از منطقه نخواهند داشت و ثمره خون پاک شهدای مقاومت موجب خواهد شد با ذلت و خواری عراق را ترک کنند.
وی با اشاره به بیانیه‌ کشورهای اروپایی گفت: این در حالی است که ما انتظار داشتیم چنانچه آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند اینها از حقوق ما دفاع کنند اما در برابر ما موضع گرفتند که با توجه به کارنامه‌ی این کشورها در جنگ تحمیلی علیه ایران قابل پیش‌بینی بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام درباره خیانت‌های این سه کشور در حق مردم ایران، گفت: آلمان در جنگ با مواد شیمایی برای ما خسارت‌زا شد و ما مجبور بودیم برای معالجه‌ جانباران آنان را به آلمان اعزام کنیم و پزشکان این کشور با مشاهده اثرات این مواد در بدن رزمندگان ما نتیجه علمی به دست می‌آورند، فرانسه نیز تجهیزات را در اختیار صدام قرار می‌داد و انگلیس هم که نمی‌دانیم چه ریشه‌ای در کشور ما دوانده که گستاخی خود را به حدی رسانده که سفیرش در خیابان در کنار کسانی که عکس شهید سلیمانی را پاره می‌کنند، می‌ایستد و آنان را تشویق می‌کند و متاسفانه مسئولان برخورد قاطعانه‌ای در برابر این سفیر نداشتند.
وی تاکید کرد: ما نیازمند وحدت هستیم و صدای مخالفت با نظام و فرمایشات رهبری از زبان هر کسی که مطرح شود خیانت به انقلاب و خون شهداست و چراغ سبز نشان دادن و اعتماد و اتکا به دشمنان  پس از این همه تجربه جز ذلت و خواری اثری نخواهد داشت و لازم است گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و تنها راهی که کشتی انقلاب را می‌تواند به ساحل نجات برساند تبعیت ازاین سلاله‌ حضرت‌زهرا (س)است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام سیاست و اقتصاد نماز جمعه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام

                                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ایلام در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: این آیین معنوی در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام به امامت حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اقامه می‌شود.   نماز باشکوه جمعه در سایر مناطق استان ایلام نیز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست آغاز شده است
  • تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست، آغاز شده است
  • آیت الله عاملی: عملیات وعده صادق بزرگ‌ترین حادثه قرن است
  • هویت طبیعی دریاچه شورابیل حفظ می‌شود
  •  عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود
  • صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است
  • «وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام