Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمامی آذوقه و مواد خوراکی‌ هر ۵۶ روستای گافر تمام شده است و دیروز که بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته هلال احمر به مردم تحویل‌ داده شد مهترین نیازشان را آرد اعلام می‌کردند.

خبرگزاری فارس، بشاگرد - عابد قاسمی: روز گذشته به‌وسیله بالگرد هلال احمر به یکی از ۵۳ روستای محاصره شده سیل در حوزه زیرکوه گافر رفتیم.

تمامی جاده‌های گافر و پارامون خاکی و فاقد پل و آبنماست و در بارندگی ۲۰ دی‌ماه همه جاده‌ها را با خود برده بود و حتی اثری از جاده‌ها نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به محاصره قبلی رودخانه گابریک و جگین که بارندگی شدید امروز نیز تا ده‌ها روز دیگر فقط رودخانه جگین راه را بر آنها خواهد بست و جاده‌های کناری رودخانه جگین تا روستاها به کنار.

طبق مشاهده هوایی دیروز در مسیر زیرکوه گافر، باز شدن جاده‌های روستاها تنها با بلدوزر امکان‌پذیر است و کار ده‌ها شبانه‌روز تلاش جهادی است.

مهمترین مساله این است که اهالی این ۵۶ روستا تمام آذوقه و مواد خوراکی‌شان تمام شده بود و ما که دیروز بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته هلال احمر را تحویل‌شان می‌دادیم می‌گفتند؛ فقط برایمان آرد بیاورید.

آنها می‌گفتند؛ آذوقه‌مان تمام شده و هر چه مواد غذایی در روستا بوده هم به اتمام رسیده است.

این حکایت یک یا دو روستا نیست بلکه بحث ۵۳ روستاست که دیگر نان هم برای خوردن ندارند.

البته با بارندگی شدید امروز جاده‌های ارتباطی بشاگرد به تمام شهرستان‌های اطراف به‌علت طغیان رودخانه‌ها و شکستن پل‌ها مسدود شده است.

هلال احمر هم که متصدی کمک‌رسانی است در جاسک فقط یک بالگرد کوچک دارد که در هر بار پرواز فقط می‌تواند ۵ کیسه آرد را حمل کند.

لازم است در این رابطه بالگردهای نظامی سپاه و ارتش به نجات مردم بشتابند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا سیل آرد مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند. 

محمدعلی کاوسی امروز، ۵ اردیبهشت در پی بارندگی های اخیز استان، اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند. 

وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستاهای چاه خوش نری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد. 
کاوسی بیان داشت: از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود که یک تیم از شعبه طبس به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستاهای محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند. 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان