Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه پیشوا با بیان اینکه مجلس انقلابی توصیه امام و رهبری است باید نمایندگان انقلابی را انتخاب کنیم، گفت: با حمله سپاه به عین الاسد سایه جنگ برای همیشه از کشور ما دور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حجت الاسلام و المسلمین روح الله باقری امام جمعه پیشوا در خطبه های نماز عبادی و سیاسی این هفته در مصلی حرم امامزاده جعفر(ع) اظهار کرد: ارزش انسان به انتخاب او است معمولا در طول تاریخ بد انتخاب کردیم و ضربه بدی نیز خوردیم خدای متعال عزت و قدرت را در تواضع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:از شئونات تقوا انقلابی گری و ثابت قدم بودن در راهی است که انتخاب کردیم بعد از سال ها و حتی قرن ها ملت و امتی متحد پیدا شده  که در برابر ابرقدرت های جهان ایستادگی می کنند و در دهن آن ها می زنند در طول دوران خلقت انسان تا امروز همچین ملتی نداشتیم این همه دشمنان ما عصبانی اند از این که بعد از سال ها ملتی مقابل آن ها مقاومت می کنند و برای بقیه کشورها الگو شدند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به راهپیمایی امروز در عراق عنوان کرد: میلیون ها نفر امروز خونخواه ابومهدی و حاج قاسم سلیمانی در بغداد و عراق بودند عصبانیت استکبار از همین است آنها می خواهند ایران در هیچ جا دخالت نکند اما سال به سال ملت ایران قوی تر می شود.

باقری در خصوص دستور مقام معظم رهبری مبنی بر قوی تر شدن ملت ایران بیان کرد: دستور رهبری است که فرمودند ملت ایران باید قوی تر شود این که آمریکا امروز از ما می ترسد به جهت قوی شدن ما است.

وی ادامه داد: زیرساخت همه تقویت ها فرهنگی است که از لحاظ نظامی و اقتصادی و سیاسی و معیشتی قوی تر می شویم زیر ساخت اصلی تقویت فرهنگی تقویت معنویت است ملت ایران ارتباط با امام حسین(ع) و امام رضا(ع) و خدای متعال را حل کردند و این ارتباط با خدای متعال عامل قوی شدن ما است و خواهد بود.

روح الله باقری با اشاره به اقتدار سپاه و نابودی آمریکا در منطقه اذعان کرد: اقتدار و عظمت موشکی امروز ما به قوی شدن معنوی می رسد ارتباط با خدا را باید بیشتر حل کنیم.

وی اضافه کرد: عربستان به دنبال عزت است اما راه را اشتباه رفته است در دربار استکبار عزت و اقتدار نیست عزت و اقتدار در خانه خدا است که به ملت ها اقتدار می دهد قدرت پوشالی آمریکا زیر سوال رفت از معنویت امام و رهبر ما نشات می گیرد امامی که با آن عظمت پیکرش را مردم ایران بدرقه کردند این معنویت و نماز شب و ارتباط امام با خدا بود امام با چه عزتی و صدام با چه ذلتی رفت.

باقری با اشاره به عزت شهدای مقاومت و شهید سلیمانی اظهار کرد: عزت حاج قاسم و ابومهدی از کجا آمد؟ ۲۵ میلیون نفر زیر تابوت یک شخص نه رهبر بود نه مسوولیت شاخصی یک روستازاده که به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب می شود و ۲۰ سال استخوان در گلوی آمریکا و اسراییل می شود رییس جمهورهای قبل ترامپ نیز می خواستند حاج قاسم را ترور کنند.

وی افزود: فقط ارتباط ایشان با خدای متعال و زهرای اطهر است زیر ساخت تقویت کشور تقویت فرهنگی است اگر ارتباط خود را با اهل بیت(ع) حل کردیم خدای متعال نیز ارتباط ما بامردم را حل می کند
شهید حسن باقری سال ۵۹ وارد جبهه می شود و سال ۶۱ بزرگترین طراح جنگی می شود در دوسال به این مقام رسید جوانی که در نظام اسلامی تربیت شده مکتب اهل بیت و امام در دو سال بزرگترین طراح جنگ می شود این معنویت و معجزه است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به این که سایه جنگ از ایران دور شده عنوان کرد: امام قریب به ۳۰۰ هزار جوان  در دوران جنگ تربیت کرد اگر می خواهیم سایه جنگ دور شود از لحاظ معنوی باید قوی شویم با عملیات عین الاسد سایه جنگ از کشور ایران دور شد.

باقری با بیان این که دشمن توان مقابله نظامی با ایران را ندارد بیان کرد: دشمن از لحاظ نظامی نمی تواند آسیبی به ملت ایران برساند علنا سردار قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس ما را تهدید به ترور می کنند ما از شهادت ترسی نداریم همه ملت ایران ثابت کردیم که ترسی از شهادت و کشته شدن در راه خدا و آرمان های امام نداریم این که یک مقام بزرگی را ترور می کنید نشان از ترس و حقارت شما است اگر مرد بودید وارد میدان می شدید امروز راهپیمایی مردم عراق مثال زدنی بود همه با یک پرچم آمدند این یکی از برکات خون شهید حاج قاسم سلیمانی است این راه ادامه دارد برکت خون حاج قاسم خروش ملت ها است 

وی ادامه داد: مراقب دشمن باشیم این که می گویند رای ندهیم حرف دشمن است ۴۰ ساله رای می دهیم چه کار کردند حرف دشمن است نمی خواهند مردم پای صندوق رای بیایند و در مردم شک و تردید ایجاد می کنند.

روح الله باقری با اشاره به انتخابات مجلس آینده اذعان کرد: مجلس انقلابی توصیه امام و رهبری است
اگر مجلس قوی داشتیم دولت ما این وضعیت را نداشت اقتصاد این گونه نبود و در سیاست خارجی ضعف نداشتیم مجلس ما ضعیف بود این ها باید ورود و دولت را محاکمه می کردند مجلس انقلابی انتخاب کنیم مجلس فعلی چند نفر را استیضاح کردن چه شد؟چرا پیگیری نشد چرا برخورد نکردند؟ ۲۰۰ نفر از نمایندگان امضا می کنند بعد از ۳ روز همه پس میگیرند کسی که عرضه امضای خود را ندارد چگونه می خواهد خدمت کند.

امام جمعه پیشوا در خصوص رد صلاحیت شدگان نمایندگان فعلی مجلس در انتخابات پیش رو تصریح کرد: شورای نگهبان اعلام می کند ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی را رد کردیم تاسف است این ها برای ما قانون وضع می کردند شورای نگهبان گفته اکثر این ها برای جرم  مفاسد اقتصادی رد شدند یعنی ۷۰ درصد مفسدند و بودجه سال بعد نیز این ها قرار است ببندند قوه قضائیه باید با این ها برخورد کنند از همین مفسدین در بدنه نطام شروع کنید انتظار داریم قوه قضاییه و شورای  نگهبان ورود کنند.

روح الله باقری با اشاره به حذف شبکه های انقلابی از تلویزیون اظهار کرد: در این چند روزه اخیر شبکه های تلویزیونی تعدادی از برنامه های انقلابی را لغو می کنند شبکه ۱ و ۳ و افق برنامه های فاخر انقلابی را حذف می کنند ملت انقلابی ناراحت هستند.

وی افزود: آقای علی عسگری ریاست محترم صداوسیما ما نگرانیم نفودی ها و غربی ها در صداوسیمای ما هم نفوذ کرده باشند مراقب باشید.

امام جمعه پیشوا در پایان طبق روال هر هفته در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با معرفی کتاب مهر مادر خاطرنشان کرد: در معرفی کتاب این هفته  کتاب مهر مادر در مورد شهدایی که ارادت خاصی به حضرت زهرای اطهر داشتند ۴۰ شهید در این کتاب آمده و یکی از شهدا شهید مخصوص این دیار  شهید خلبان مصطفی اردستانی است.

وی افزود: حضرت آقا در پیام تسلیت شهید اردستانی فرمودند با بودن ایشان در عملیات قلب من آرام بود او عنصر فدایی و شهید زنده بود در کنار شهید بابایی چه عظمتی داشتند و چه اقدامات بزرگی انجام دادند شهید اردستانی یکی از پاک و مومن ترین افراد است.

شما نمازگزاران عزیز می توانید از نمایشگاه کتاب آدینه توسط پایگاه بسیج شهیدان بختیاری و قرارگاه فرهنگی مذهبی حضرت صاحب الامر(عج) بهره مند شوید.

انتهای پیام/پ/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: امام سپاه جنگ مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج اخطار برای یک مجلس

به گزارش «تابناک»، پریسا هاشمی در روزنامه هم میهن نوشت: اینطور به نظر می‌رسد که شکاف بین اصولگرایان هر روز عمیق‌تر و نمایان‌تر می‌شود و جریان‌های مختلف اصولگرایی با رمز «ولایتمداری» دست به اقداماتی می‌زنند که حتی رهبری را هم مجبور به واکنش و دادن ‌توصیه و تذکر می‌کند.
 
تنش و جدایی بین اصولگرایان پس از پیروزی در میدان انتخابات یازدهم و یکدستی با دولت سیزدهم ژرف‌تر شد و اینطور به نظر می‌رسد که اصولگرایان تا قبل از مجلس یازدهم به‌دنبال یکدست‌سازی بودند و پس از رسیدن به اریکه قدرت خالص‌سازی‌ در اولویت قرار گرفته است و در این خالص‌سازی حتی اصولگرایان میانه‌رو نیز در گردونه تندروی جایی ندارند و به همین سبب برخی از اصولگرایان از حلقه قدرتی رانده شده‌اند که هر روز تنگ‌تر می‌شود.

حالا رانده‌شدگان به‌نوعی از پنج اخطار علنی رهبر انقلاب به مجلس یازدهم خبر می‌دهند که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. مجلسی که با نام «انقلابی بودن» روی کار آمد و رهبری اعلام کردند: «نکته‌ اساسی‌ انقلابی ماندن است... مشکل‌تر از انقلابی بودن و گرایش انقلابی داشتن، انقلابی ماندن است؛ چه فرد، چه جمع، چه کل مجلس باشد.»

اما تندروی‌های مجلس باعث شد که رهبری چندین بار به آنها اخطار دهد. با این حال نمایندگان این دوره دلخوشند به تعریف رهبری از آنها. درحالی‌که تاریخ معاصر حاکی از آن است که رهبری تقریباً از ادوار مختلف مجلس حمایت و تعریف کرده است.

اگر در ماه‌های ابتدایی شروع به کار مجلس یازدهم اصلاح‌طلبان و مخالفان جریان سیاسی حاکم بر مجلس به اخطارهای رهبری به این نهاد اشاره و آن را دستمایه نقد بهارستان‌نشینان کرده بودند، چنانچه احمد نعمتی، حقوقدان در گفت‌وگویی به این موضوع اشاره کرده و گفته بود: «تا به این جای کار که ۶ ماه از عمر مجلس می‌گذرد، دو اخطار از رهبری گرفته‌اند، این‌ها اگر سرباز ولایت هستند باید توجه کنند، وقتی رهبری می‌گویند توهین حرام است؛ یعنی از نظر شرعی حرام است. آقایان، مجلس را جولانگاه شعارهای جناحی کرده‌اند... مجلس از رهبری تمکین و به دولت و رئیس‌جمهور کمک کند.(7 آبان 99)»

حالا در ماه‌های پایانی موضوع پنج اخطار علنی مقام رهبری به مجلس یازدهم از سوی اصولگرایان به‌عنوان دغدغه و علتی از علل متعدد انتقاد به مجلس یازدهم مطرح است.

چنانچه محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا اخیراً در همایش شورای وحدت با عنوان «وحدت برای تحول» به 5 اخطار علنی رهبری به مجلس خبر داد و گفت: «مقام معظم رهبری در طول سالیان گذشته تذکراتی به‌صورت خصوصی به مجالس گذشته می‌داد اما مجلس یازدهم از رهبر انقلاب پنج اخطار علنی گرفت. دو اخطار این بود که در کار اجرایی دخالت نکنند. برخی از نمایندگان برای حوزه انتخابیه در انتخاب فرماندار، استاندار و این‌ها دخالت‌هایی دارند که باعث شده تا اصل نظارت نمایندگان خدشه‌دار شود. برخی نمایندگان روی کاغذ چیزی می‌نویسند اما در پشت کاغذ چیز دیگر می‌نویسند.

به‌طور مثال در استیضاح یکی از وزرا ۶۰ نفر از نمایندگان موافق استیضاح بودند اما بعد از اتفاقی که در آن وزارتخانه افتاد، باعث شد کل امضا‌کنندگان به ۸ نفر برسد، بنابراین از اهرم نظارت باید استفاده درست کرد.»

او به تغییراتی که بعد از پس گرفتن امضاها در مدیریت‌ها رخ می‌دهد، اشاره‌ای داشته است. موضوع اخطارهای رهبری به مجلس دقیقاً زمانی مطرح می‌شود که به روزهای پایانی مجلس یازدهم و انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم نزدیک می‌شویم.

از سوی دیگر قرار است هفتم خرداد امسال فعالیت مجلس دوازدهم شروع ‌شود؛ مجلسی که هنوز وارد گود بهارستان نشده، منتخبانش همدیگر را به تخریب و تنش‌های بسیار کشاندند و بی‌اخلاقی که یکی از محورهای مورد اخطار به مجلس فعلی است، در پیش گرفتند.

گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های سیاسی؛ این تنش‌ها را برای تصاحب صندلی‌های هیئت‌رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها ارزیابی می‌کردند. بنا بر آمار و اطلاعات، مجلس دوازهم تفاوت آنچنانی‌ای با مجلس یازدهم ندارد و در همان طیف سیاسی قرار می‌گیرد با این تفاوت که احتمالاً تندروهای دوازدهمین دور پارلمان کشور حتی بیشتر است، باید دید که این موضوع چه تاثیری بر اخطارهای علنی به مجلس می‎گذارد.

تندروی برای دولت دوازدهم

با آنکه نمایندگان مجلس یازدهم با ادعای «انقلابی بودن»، «پیرو راه امام و رهبری» و «حرکت در چارچوب منویات رهبری» وارد شدند، اما در عملکرد رویکرد اتخاذی این نمایندگان تا آنجا پیش رفت که به نقطه نقد و اخطار از سوی رهبری رسید.

فارغ از اینکه عملکرد مجلس در قبال مردم چقدر منویات و خواست جامعه را تامین کرده که قطعاً از اهمیت بسزایی برخوردار است و وظیفه نمایندگی حکم می‎کند که صدای مردم باشد و خواست آن‌ها را پیگیری و محقق سازد.

این مجلس که براساس شعارهایش پرچمدار برآوردن منویات رهبری بود هم با اخطار چندباره رهبری روبه‌رو شد تا جایی که این ادعا مطرح شد که اخطار علنی آن رکورددار اخطار مجالس از سوی رهبری بوده است.

در این میان نباید از نگاه‌ها و عملکرد سیاسی در مجلس غافل شد. در حال حاضر جریانی در مجلس قدرت گرفته است که تندروی‌های بیش از حد و اندازه آن در نظارت بر عملکرد دولت و قانون‌گذاری نیز تاثیر بسزایی داشته است.

برخی از نمایندگان این دوره از مجلس (یازدهم) با هر ابزاری که در دست داشت، دولت روحانی (دوازدهم) را در مظان اتهام قرار داد و به‌راحتی از تریبون‌های مختلف به تشریح اتهامات می‌پرداخت تا به نوعی اصولگرایی خود را ثابت کنند، همان زمان که در ادعاهایشان نسبت به دولت و وزیر خارجه ایران محمدجواد ظریف اولین اخطارها از رهبری را متوجه مجلس کردند.

خروش رفتاری که البته حتی پس از تذکر رهبری هم فروکش نکرد و به واکنش‌هایی در حوزه قانونگذاری بدل شد؛ نمونه‌اش قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بود که حالا از نگاه بسیاری از تحلیلگران سیاسی اصلاح‌طلب و میانه‌رو از اشتباهات آسیب‌رسان به ایران و مردم است.

سختگیری‌های مجلس یازدهم در پیچ ریاست‌جمهوری سیزدهم و روی کار آمدن دولت هم‌سوی ابراهیم رئیسی به سهل‌گیری بدل شد و ورق نمایندگان تندرو مجلس کاملاً برگشت و شدند حامی دولت؛ آن‌هم به بهانه «یکدست بودن». حتی از خالص‌سازی‌های دولت که می‌توانست و هنوز هم می‌تواند به بسیاری از بخش‌های جامعه از جمله حوزه آموزش، اقتصاد و اجتماعی آسیب برساند نیز با سکوت خود حمایت می‎کنند و همین رفتارها چه در قبال جامعه و چه در قبال وظیفه نظارتی دولت به مجلس موجب اخطار رهبری هم شد.

دیگر خبرها

  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد | جواب جالب طهرانی مقدم به ژنرال روسی
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران
  • کارشناسان خارجی به اقتدار سپاه در عملیات وعده صادق اعتراف کردند