Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس شبکه المیادین به نقل از منابع یمنی از سقوط مواضع استقرار شبه نظامیان دولت مستعفی یمن در  جبهه‌های نَهِم در صنعاء توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر داد.

این منابع اعلام کردند:«رشته کوه‌های راهبردی نَهِم در شرق صنعا با مساحتی حدود 3 هزار کیلومتر مربع که به مناطق و جبهه‌های مأرب مشرف است با حملات سنگین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی که از روز گذشته آغاز شد به تسلط این نیروها درآمد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع یمنی تاکید کردند: «با این حساب ده‌ها پایگاه نظامی گروه شبه نظامیان حزب الاصلاح(وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی) به کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد».

این منابع افزودند: در حال حاضر در جبهه های استان الجوف در شمال شرق صنعا هم پیشروی های بزرگی حاصل شده است.

عناصر وابسته به منصور هادی از اوایل هفته‌ای که گذشت عملیاتی جدید برای تصرف شرق و شمال شرق صنعاء و با هدف زیرآتش بردن صنعاء آغاز کرده‌اند اما با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه نهم زمینگیر شدند و ناچار شدند عقب‌نشینی کنند. 

نَهِم در شمال شرق استان صنعاء، دروازه ورود به پایتخت قلمداد می‌شود. سقوط این منطقه، مناطق «ارحب» و «بنی الحارث» در شمال صنعاء را نیز در معرض خطر سقوط قرار می‌دهد. 

ائتلاف سعودی از زمان تجاوز به یمن در مارس ۲۰۱۵ با همکاری سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا شبه‌نظامیان خود را برای حملات مکرر به جبهه راهبردی نهم در شمال شرق صنعاء به کار گرفته است.

دولت نجات ملی یمن هم پس از حملات روزهای اخیر عناصر ائتلاف سعودی به نَهم دستور ایجاد ایست‌های پلیس و بازرسی در شهرهای مختلف استان صنعاء را داده تا استحکامات پایتخت تقویت شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال

مسئولان سابق و کنونی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ارتش این رژیم در عملیات‌های خود ضد حزب‌الله موفق نبوده است از مقامات اسرائیلی و به ویژه وزیر جنگ آن خواستند از توهم خارج شوند و واقع بین باشند و بدانند که وضعیت جبهه شمالی تا چه اندازه آشفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از انجام عملیات‌های پیشرفته کمی و کیفی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی طی چند هفته گذشته انتقادات مسئولان و شهرک نشینان صهیونیست از ارتش و کابینه این رژیم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و آنها به شکل مداوم درباره عواقب تشدید جنگ با مقاومت لبنان و وضعیت آشفته جبهه شمالی فلسطین اشغالی هشدار می‌دهند.

در همین زمینه «یعقوب عمیدور»  مشاور پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به ادعاهای اخیر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر که مدعی شده بود «اسرائیل نیمی از فرماندهان حزب الله را در جنوب لبنان حذف کرده است» گفت: این اظهارات گالانت بسیار مبالغه آمیز بوده و از او می‌خواهیم که در توهم زندگی نکند و واقع بین باشد.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از این مقام سابق اسرائیلی اعلام کرد که مقدار موشک‌ها و سایر تجهیزات نظامی پیشرفته که حزب الله در اختیار دارد بسیار زیاد است و اکنون زمان جنگ در شمال نیست. ما باید واقع بین باشیم و اسرائیل نمی‌تواند هم‌زمان در غزه و لبنان بجنگد.

وی افزود که تاکنون بیش از 80 هزار شهرک نشین اسرائیلی در جبهه شمال آواره شده‌اند که نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند و ما اصلا نمی‌دانیم که جنگ در این جبهه چگونه شروع شد و چگونه پایان خواهد یافت. واقعیت آن است که عملیات‌های اسرائیل تاثیر زیادی روی توان رزمی حزب الله نگذاشته و ورود به یک جنگ گسترده با حزب الله بسیار دشوار است و عواقب سنگینی دارد. آنچه که در دو طرف مرزهای لبنان و اسرائیل (فلسطین اشغالی) رخ می‌دهد عملیات‌های تاکتیکی است که هیچ تاثیر عملی و راهبردی نداشته است.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزشهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفتضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله

از طرف دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند که از زمان آغاز درگیری‌ها در شمال حدود 4000 هزار راکت و 600 موشک ضد تانک از طرف حزب‌الله به اسرائیل شلیک شده است.

«گیورا زلاتس» رئیس شورای منطقه‌ای در الجلیل اعلی نیز به نوبه خود گفت که در حال حاضر شهرک های شمالی کاملا خالی شده و همه از آمدن به اینجا می‌ترسند. آنچه که گالانت اخیرا گفته و برخی تحلیلگران نظامی اسرائیلی می‌گویند هیچ اهمیتی برای ساکنان شمال که آواره شده‌اند ندارد. اسرائیل باید تصمیم بگیرد که چگونه ساکنان شمال را در تابستان به خانه‌هایشان برگرداند.

از طرف دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که هدف راهبردی اسرائیل عقب راندن نیروهای ویژه رضوان حزب الله از مرزهاست تا ساکنان شمال بتوانند به خانه‌های خود برگردند اما می‌بینیم که این هدف محقق نشده است. در حال حاضر شهرک‌های شمالی خالی بوده و بعد از گذشت بیش از نصف سال از جنگ هیچ چشم اندازی برای پایان درگیری‌ها در شمال دیده نمی‌شود.

بعد از عملیات‌های پیشرفته حزب‌الله طی هفته‌های گذشته و به ویژه حملات ترکیبی و نیز عملیاتی که دو روز قبل علیه مقر فرماندهی تیپ گولانی ارتش اسرائیل انجام داد و به اعتراف منابع عبری، تلفات چشمگیری میان افسران این تیپ به جا گذاشت، رسانه‌های صهیونیستی بار دیگر به اشتباه محاسباتی و شکست اطلاعاتی ارتش اشغالگر اعتراف و اعلام کردند که اسرائیل روی این مسئله حساب کرده بود که حزب‌الله عملیات‌های خود را از یک سطح و حد خاصی بالاتر نخواهد برد اما اتفاقی که طی دوره اخیر شاهد آن بودیم کاملاً عکس این تصور است و همین مسئله اسرائیل را در برابر گزینه‌های سختی قرار می‌دهد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از تحلیلگران نظامی خود اعلام کرد که رسیدن پهپادهای حزب‌الله به شمال عکا یعنی «ما قبل از حیفا» باتلاقی را که ارتش اسرائیل در عرصه‌های مختلف از جمله جبهه لبنان با آن مواجه است، عمیق‌تر می‌کند؛ جایی که اسرائیل در قطع ارتباط میان جبهه جنوب لبنان و غزه به‌طور کامل شکست خورد و نتوانست نیروهای حزب‌الله را وادار به عقب‌نشینی از مرزهای فلسطین اشغالی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد