Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران - گروه بین الملل: مردم عراق از ساعات ابتدایی صبح امروز جمعه تظاهرات میلیونی خود علیه اشغالگران آمریکایی را آغاز کرده‌اند.
این تظاهرات بنا به دعوت شخصیت‌های مطرح عراقی از جمله مقتدی صدر رهبر جریان صدر برگزار می‌شود. معترضان عراقی که کفن بر تن کرده و پرچم عراق را به دست گرفته‌اند، با سر دادن شعارهای ملی، حضور آمریکا در عراق را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیس الخزعلی: ترامپ احمق را با زور بیرون می کنیم
قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق در عراق با صدور بیانیه ای مراتب تشکر و قدردانی خود را از مقتدی صدر و شرکت کنندگان در تظاهرات میلیونی امروز علیه حضور نظامی آمریکا در عراق اعلام کرد.
وی در این بیانیه ترامپ را احمق خطاب و اعلام کرد که اشغالگران آمریکایی را از عراق اخراج خواهد کرد. قیس الخزعلی این مطلب را امروز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت.
دبیرکل عصائب اهل الحق افزود: امروز تمامی مردم عراق از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان از خانه های خود بیرون آمدند تا پیام واحدی را به تمام دنیا برسانند و آن پیام این است که نیروهای خارجی هیچ جایی در خاک عراق ندارند.
وی با مخاطب قرار دادن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: حضور میلیونی مردم روشن بود و پیام مردم مخالف نیز واضح بود و اگر با اراده خود خارج نشوید برخلاف میل خود خارج خواهید شد و این وعده مقاومت است.
برهم صالح: عراقی‌ها خواهان کشوری مستقل و دارای حاکمیت هستند
برهم صالح رئیس جمهوری عراق امروز در توئیتی نوشت: عراقی‌ها بر داشتن کشوری که دارای حاکمیت کامل باشد و مورد تعرض قرار نگیرد اصرار دارند. کشوری که خادم ملت خود و بیانگر خواست و اراده ملی و استقلال به دور از هر گونه دخالهای خارجی باشد.
وی با بیان این مطلب افزود: کشوری که ضامن امنیت و حقوق خود در برخورداری از زندگی آزاد و شرافتمندانه باشد و با همسایگانش در صلح و امنیت باشد.
تاکید مرجعیت عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق
«شیخ احمد الصافی» نماینده مرجعیت عالی دینی عراق در خطبه‌های نماز جمعه در کربلای معلی که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، تصریح کرد: مرجعیت بر موضع خود مبنی بر ضرورت احترام به حاکمیت و ثبات تصمیم گیری سیاسی و یکپارچگی ارضی و مردمی عراق تاکید می‌کند.
نماینده مرجعیت افزود: همکاری طرف‌های مختلف برای پایان پرونده تشکیل دولت ضروری است.
مرجعیت عالی دینی بر ضرورت انجام اصلاحات واقعی که مردم خواهان آن هستند و در راه آن فداکاری کردند، تاکید کرده است.
نماینده ائتلاف سائرون: تظاهرات امروز پیامی به ترامپ است
«علاء الربیعی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف سائرون امروز در گفتگو با سومریه نیوز اظهار داشت که تظاهرات میلیونی امروز که همه اقشار مختلف ملت عراق از همه استان‌ها در آن مشارکت دارند، آشکارترین پیام این ملت به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مخالفت با حضور نیروهای این کشور در عراق است.
وی افزود: مسئولان آمریکا می‌گویند که دولت پیشبرد امور عراق گفته‌اند که طرح خروج نیروهای خارجی را اجرا نخواهند کرد اما پس از مصوبه پارلمان درباره ضرورت خروج نیروهای خارجی و تظاهرات امروز ملت در مخالف با حضور اشغالگران دیگر هیچ توجیهی برای باقی ماندن این نیروها در خاک عراق باقی نماند.
سخنگوی گردان‌های سرایا السلام: تظاهرات امروز یک همه پرسی است
«صفاء التمیمی» سخنگوی گردان‌های سرایا السلام وابسته به حشد شعبی عراق، با اشاره به تظاهرات میلیونی امروز در شهرهای این کشور علیه آمریکا، گفت که جمعیت بسیار گسترده‌ای در خیابان‌ها حضور یافته و تمامی میادین مملوء از جمعیت هستند.
وی گفت که این جمعیت به مثابه یک همه‌پرسی علیه حضور نظامی آمریکا در عراق است.
التمیمی در بیان نقش آمریکا در مبارزه با داعش نیز گفت: نیروی هوایی که تحت نام ائتلاف بین‌المللی در عراق فعالیت می‌کند، موانع بسیاری در روند آزادسازی عراق از دست داعش ایجاد کرد.
وی تأکید کرد که اگر نیروهای «اشغالگر» آمریکایی از عراق خارج نشوند، گزینه‌های دیگر مطرح خواهد شد.
محمد کریم: همه گزینه‌ها برای اخراج اشغالگران آمریکایی روی میز است
«محمد کریم» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف فتح اظهار داشت: برای اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، همه گزینه‌ها روی میز است.
وی خاطرنشان کرد که این اشغالگران یا به روش مسالمت آمیز و دیپلماتیک بیرون می‌روند یا ما به زور متوسل می‌شویم.
کریم در ادامه گفت: بوق‌های آمریکایی نمی‌توانند اراده ملت عراق را برای اخراج اشغالگران در هم بشکنند.
وی افزود: ما از خواست مردم حمایت می‌کنیم و وطن را همانگونه که آنها می‌خواهند، می‌خواهیم. کسی که درد وطن دارد باید اشغالگران، قاتلان و تروریست‌ها و کسانی که خون فرماندهان پیروز را ریختند، را اخراج کند.
سفارت واشنگتن: اتباع آمریکایی به مناطق تظاهرات نزدیک نشوند
سفارت آمریکا در بغداد همزمان با آغاز تظاهرات بزرگ ضد اشغالگری در بغداد از شهروندان خود خواست از اماکن برپایی این تظاهرات دوری کنند.
در این بیانیه آمده است: شهروندان آمریکایی امروز شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی در بغداد هستند و احتمالاً راه‌ها مسدود شده است. فعالیت کنسوگری در بغداد امروز همچنان متوقف است.
در ادامه بیانیه گفته شده است: شهروندان آمریکایی باید به سفارت آمریکا هم نزیک نشوند، کنسولگری آمریکا در اربیل باز است.
درخواست مقتدی صدر برای لغو توافقنامه امنیتی با واشنگتن
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق امروز جمعه همزمان با تظاهرات میلیونی علیه حضور نظامی آمریکا در این کشور، در بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا را ببندد.
وی تأکید کرد: اگر دولت آمریکا حاضر به خروج از عراق نشود، با آن به مثابه یک کشور اشغالگر و متخاصم برخورد خواهد شد.
مقتدی صدر همچنین از دولت بغداد خواست تا تمامی قراردادهای امنیتی با آمریکا را لغو کرده و حریم هوایی این کشور را بر روی عملیات‌های نظامی آمریکا ببندد.
وی در این بیانیه تأکید کرد که تمامی تلاش خود را بری عدم ورود عراق به جنگی دیگر با آمریکا به کار خواهد گرفت و از تمامی راههای مسالمت‌آمیز از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای اخراج نیروهای آمریکایی استفاده خواهد کرد. او نیروهای آمریکایی را «اشغالگر» توصیف کرد. رهبر جریان صدر در ادامه هفت گام مهم را لازمه رسیدن به این هدف عنوان کرد.
اجرای تدابیر شدید امنیتی همزمان با برپایی تظاهرات
یک منبع امنیتی در گفتگو با سومریه نیوز اعلام کرد که نیروهای امنیتی از شب گذشته تدابیر امنیتی جدی را نزدیک پل‌های الطابقین و الجاردیه در مرکز بغداد به مرحله اجرا درآورده‌اند. وی گفت: تقاطع الطابقین و دو پل مجتمع کونکریتیه از دو طرف بسته شده است.
وی همچنین به بستن مسیر میدان فردوس و تمام خیابان هاب منتهی به منطقه الکراده اشاره کرد و گفت که با این اقدام مناطق الرصافه از کرخ به طور کامل جدا می‌شوند.
وی افزود: این تدابیر، همزمان با آغاز تظاهرات میلیونی برای اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق بنا به فراخوان مقتدا صدر انجام می‌شود.
جعفر الحسینی: آمریکا به دنبال مقاصد دیگری در عراق است
«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه کتائب حزب‌الله عراق در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که عراقی‌ها امروز یک صدا مخالفت خود با حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را فریاد می‌زنند.
وی تاکید کرد: وقتی که از حاکمیت و استقلال عراق حرف می‌زنیم، می‌بینیم که همه کشور بر سر موضوع اصولی پایان اشغالگری اتفاق نظر دارند.
سخنگوی کتائب حزب‌الله افزود: اگر نیروهای آمریکایی از عراق نروند، شیوه‌های دیگری آماده در میدان وجود دارد.
الحسینی تصریح کرد: نمی‌توان عراق را از استقلال در تصمیم‌گیری بازداشت. امروز برای ملت عراق روشن شده است که آمریکا به دنبال مقاصد دیگری در عراق است.
وی اعلام کرد: گزینه‌های پاسخ به آمریکا حاضر است ما چه از لحاظ نظامی و چه دیپلماتیک آماده مقابله با حضور اشغالگران آمریکایی در عراق هستیم.
به نوشته مهر نماینده ائتلاف فتح: هدف اصلی عراقی اخراج اشغالگران آمریکایی است
نعیم العبودی یکی از نمایندگان ائتلاف فتح عراق در گفتگو با المیادین اظهار داشت: موضع امروز تمامی شهروندان عراقی در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در کشور یکسان است و تمامی عراقی‌ها مخالف حضور بیگانگان هستند.
وی با بیان این مطلب افزود: هدف اصلی، اخراج اشغالگران بیگانه از سرتاسر عراق است و تمامی احتمالات در این زمینه وجود دارد.
العبودی خاطرنشان کرد: اختلاف سیاسی یک امر طبیعی است اما در لحظات سرنوشت ساز، موضع ما به ویژه در زمینه اخراج اشغالگران یکی است.
این نماینده عراقی در ادامه گفت: همچون انقلاب بیستم، امروز ایستگاه مهمی در تاریخ عراق است که بر کل منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مردم بین المللی عراق تظاهرات اشغالگران شخصیت مطرح عراقی دبیر کل میلیونی ترامپ صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند

طبق نظرسنجی جدید گالوپ ۵۵ مردم آمریکا با جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و تجاوزات این رژیم به نوار غزه مخالف هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی جدید گالوپ نشان می‌دهد که 55 درصد آمریکایی‌ها جنگ رژیم اسرائیل در غزه را تایید نمی‌کنند و با آن مخالف هستند.

طبق این نظرسنجی که از 1 تا 20 مارس جمع‌آوری شده، 36 درصد آمریکایی‌ها جنگ رژیم اسرائیل را تایید می‌کنند. این اعداد نسبت به نظرسنجی مشابه در ماه نوامبر 2023 با تغییرات قابل توجهی همراه بوده است.

در ماه نوامبر 50 درصد مردم آمریکا موافق جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بودند و 45 درصد با آن مخالف بودند، اما اکنون 55 درصد مخالف اقدامات ضد انسانی رژیم اسرائیل هستند.

این نظرسنجی پیش از آن که شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه‌ای را برای آتش بس در ماه رمضان در غزه تصویب کند، تکمیل شد.

همچنین در این نظرسنجی بیان شده است که در میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهانی که پیشتر حامی جنگ افروزی رژیم صهیونیستی بودند، 18 درصد در میان دموکرات‌ها و 7 درصد در میان جمهوری خواهان مخالف شدند.

جنگ در غزه امروز وارد صد و هفتاد و سومین روز خود شد، نبردی که همچنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جزو اهداف اصلی اشغالگران صهیونیست به‌شمار می‌رود.

شهر رفح که آخرین پناهگاه حدود 1.7 میلیون آواره غزه محسوب می‌شود نیز بامداد امروز، چهارشنبه، هدف بمباران شدید قرار داشت.

جنگنده‌های ارتش صهیونیستی در ساعات بامدادی یک خانه متعلق به خانواده «الحمایده» در منطقه الشابوره در شهر رفح را بمباران کردند، علاوه بر این چندین منطقه در شرق و غرب رفح نیز هدف این حملات قرار گرفت.

این جنایات در حالی رقم می‌خورد که شورای امنیت به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد.

6 سوال درباره قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزهمقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها حرفی از آتش‌بس نمی‌زنند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی