Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@21:52:55 GMT

امضا تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۳۱۲۲

امضا تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: صبح امروز در قالب طرح مثلث اقتصادی تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور با حضور سرمایه‌گذار این بخش امضا شد.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی اظهار کرد: طی چند ماه آینده مرحله نخست این طرح با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پس از طی مراحل قانونی کلید خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مکان این فرودگاه در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار در جنوب شرقی شهر نیشابور جانمایی شده است.
فرماندار نیشابور گفت: این فرودگاه به صورت چند منظوره جهت ارائه خدمات از طریق هواپیماهای کوچک، تاکسی هوایی، آموزش خلبانی و تعمیر و نگهداری هواپیما راه اندازی می شود.
قامتی افزود: در مراحل بعدی این طرح در قالب مجتمع فرودگاهی، احداث هتل کاروانسرای پنج ستاره و باغ هتل در اردوگاه شهید رجایی باغرود در دستور کار قرار دارد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفت: به طور میانگین در هفته ۵۰۰ نفر نیشابوری از خدمات هواپیمایی برای رفتن به تهران و سایر نقاط کشور استفاده می کنند و در صورت احداث فرودگاه روزانه یک پرواز به تهران انجام می شود.
حمید گرمابی افزود: احداث این فرودگاه ضمن ارائه خدمات آموزش خلبانی و حمل و نقل هوایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و در رونق اقتصاد نیشابور و شهرهای اطراف بسیار موثر است.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی و آتش‌نشانی از جمله طرح‌های اصلی ساخت فرودگاه نیشابور است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
منبع: ایرنا 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نیشابور فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند

همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» و «محمدشهباز شریف» نخست وزیر این کشور، هشت سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.

اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری‌های امنیتی بین دوکشور است.

موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهر‌های دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • این هواپیما هنگام برخاستن از فرودگاه یک چرخ خود را از دست داد | ویدئو
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی