Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@22:48:24 GMT

اصلاح‌طلبان فارس: نامزدی در انتخابات نداریم

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۳۲۰۰

اصلاح‌طلبان فارس: نامزدی در انتخابات نداریم

شورای اصلاح طلبان استان فارس در بیانیه‌ای خطاب به مردم اعلام کرد: با عشق به پیشرفت کشور وارد عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدیم اما روند بررسی صلاحیت‌ها به گونه‌ای بود که نامزد شناخته‌شده‌ای نداریم و قادر به ارائه لیست انتخاباتی نیستیم.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: انتخابات، نماد مردم سالاری، ابزار مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی و یکی از ظرفیت‌های مهم قانون اساسی و ضامن مشروعیت و حافظ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای اصلاح‌طلبان فارس افزوده است: در حالی که کشور از ابعاد مختلف مورد تهاجم و تعرض کشورهای سلطه‌گر قرار گرفته و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی را برای مردم نجیب ایران رقم زده است؛ انتظار می‌رفت در آستانه گام دوم انقلاب، انتخابات مجلس با شور و شوق، مشارکت گسترده مردم و حضور دیدگاه‌ها و سلایق مختلف برگزار شود و با نمایش همبستگی، اتحاد و اعتماد ملی، دشمنان این آب وخاک را به تکریم مردم ایران وادارد.
این بیانیه می‌افزاید: در این راستا اصلاح طلبان بعنوان بخشی از فرزندان این مرز و بوم که دل در گرو پیشرفت و عزت کشور داشته و خود را برای نمایندگی مجلس شایسته می‌دانستند، گام در میدان انتخابات و عرصه رقابت گذاشتند تا مردم با گزینش خود تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.
اصلاح طلبان فارس اعلام کردند: با توجه به اینکه تاکنون تقریبا هیچ کاندیدای شناخته شده‌ای از احزاب اصلاح طلب و واجد شرایط از پیش اعلام شده توسط این شورا در صحنه رقابت‌ها باقی نمانده است، عملا توفیق معرفی لیست انتخاباتی در حوزه‌های انتخاباتی استان فارس را نخواهیم داشت.
شورای اصلاح طلبان استان فارس متشکل از 26 حزب و انجمن افزوده است: از شورای نگهبان قانون اساسی نیز به طور قاطع می‌خواهیم با رعایت ملاک‌های قانونی و از طریق مجاری رسمی با بررسی شکایت‌ها به تعیین صلاحیت‌ها اقدام نماید که هم حق الناس را پاس بدارد و هم اصل بی طرفی در انتخابات را رعایت کرده باشد.

بنا بر اعلام حسن جوکار رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در فارس، در زمان ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ٩٢۴ نفر از فارس اقدام به ثبت نام کرد که از این تعداد٢۶٨ نفر تأیید صلاحیت شده، ٢۵۶ نفر رد صلاحیت شدند و ٣٠۴ نفر هم هنوز احراز صلاحیت آنان صورت نپذیرفته است.
وی با اشاره به رد صلاحیت ٢۵ نفر توسط هیات اجرایی بیان کرد: ٧١ نفر در استان فارس از شرکت در انتخابات انصراف داده اند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در پنج استان کشور از جمله فارس برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002yoQ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتخابات اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند

منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات تمام شد و کسی که با کسب بیشترین آرا به مجلس رفته است، باید کار و عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مصطفی معینی، امروز_ سه‌شنبه هفتم فرودین-درحاشیه زیارت امامزاده عبدالله لتحر با تبریک ولادت میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: مجلس دوازدهم از هفتم خرداد رسماً کار خود را آغاز می‌کند، اما از هم‌اکنون برای شناسایی مشکلات حوزه انتخابیه کاشان و آران‌وبیدگل تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دیگر وقت شعار دادن نیست، افزود: مردم اعتماد، لطف و آبرویشان را در پای صندوق‌های رأی گذاشتند و نماینده خود را در انتخابات مجلس برگزیدند و الان نوبت این است که فرد منتخب پایبند به اعتماد و مشارکت آنها در راستای پیشرفت و توسعه حوزه انتخابیه خود گام بردارد.

منتخب مردم کاشان و آران‌وبیدگل در مجلس شورای اسلامی نشستن روی صندلی مجلس را جایگاه خطیری دانست و گفت: نمایندگان باید وفادار به اعتماد و اهتمام مردم در هنگام انتخابات باشند، زیرا عرصه‌های بزرگ مسئولیت، خطاهای بزرگ‌تری هم دارد، پس مبادا رفتارهایشان قبل و بعد از نمایندگی فرق کند.

معینی با گرامیداشت یاد تمام شهیدان کشور به‌ویژه شهدای منطقه لتحر کاشان اضافه کرد: امنیت، آرامش و آسایش امروز را مدیون خون شهدا هستیم و ان‌شاءالله کارگزاران نظام و خدمت‌گزاران مردم بتوانند راه آنها را ادامه دهند.

به گزارش ایمنا، مصطفی معینی، نماینده منتخب مردم کاشان و آران‌وبیدگل در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار صمیمانه با اهالی لتحر علاوه بر شنیدن دغدغه‌ها و درخواست‌های آنها با حضور در مزار شهیدان این منطقه فاتحه‌ای قرائت کرد.

کد خبر 739243

دیگر خبرها

  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟