Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@21:59:21 GMT

عادل الجبیر: ریاض به دنبال پایان جنگ یمن است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۳۹۶۸

عادل الجبیر: ریاض به دنبال پایان جنگ یمن است

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی در مورد جنگ کشورش علیه یمن نیز مدعی شد که ریاض به دنبال پایان این جنگ از طریق توافق مسالمت‌آمیز است؛ توافقی که به یکی از طرفین اجازه سیطره بر دولت یمن را ندهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «عادل الجبیر»،‌ وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه ایران را بار دیگر متهم به اتخاذ سیاست‌های ثبات‌زدا در منطقه کرد و گفت که تهران باید از صدور انقلاب دست بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جبیر که در یک نشست خبری سخنرانی می‌کرد، مدعی شد که مقامات ایرانی گفتمان دوگانه‌ای دارند و آن‌ها باید رفتار خود را تغییر دهند.

وزیر مشاور دولت سعودی گفت قانون اساسی ایران بر صدور انقلاب تأکید دارد و ریاض به همین دلیل نمی‌توان با تهران مذاکره کند.

عادل الجبیر که بارها مواضع ضد ایرانی داشته و از هر منبری علیه ایران تاخته، مدعی شد که این کشور با موشک‌های خود به عربستان حمله می‌کند که متوقف شود. او گفت که توپ در زمین ایران است و این کشور باید برای حصول گفت‌وگو، رفتار و سیاست‌های خود را تغییر دهد.

جبیر ادامه داد: «ما گلوله‌ای و یا موشکی به سمت ایران شلیک نکرده‌ایم و از اپوزسیون این کشور حمایت نکردیم و مواد منفجره به ایران قاچاق نمی‌کنیم».

این ادعاهای الجبیر فرار رو به جلو بوده و در حالی مطرح می‌شود که ریاض از گروه‌های تروریستی علیه ایران حمایت کرده و «ترکی الفیصل»، وزیر اسبق استخبارات عربستان بارها در محافل منافقین شرکت کرده است.

او گفت که ایران تاریخ و ادبیات غنی‌ای دارد ولی رفتارهای این کشور باعث شده است که مشمول تحریم‌ها شود ولی عربستان سعودی در اعمال این تحریم‌ها نقشی نداشته است.

جنگ یمن

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی در مورد جنگ کشورش علیه یمن نیز مدعی شد که ریاض به دنبال پایان این جنگ از طریق توافق مسالمت‌آمیز است؛ توافقی که به یکی از طرفین اجازه سیطره بر دولت یمن را ندهد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد

تین نیوز

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که مولدسازی املاک یکی از مهم ترین تحولاتی است که در دوره شهردار فعلی پایتخت دنبال شده است، گفت: درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ در نهایت از رقم ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، لطف الله فروزنده از مولدسازی املاک به عنوان یکی از تحولات مهم در دوره مدیریت جدید شهری یاد کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ رقم بودجه به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید که نزدیک ۱۴۰ در صد رشد بودجه داشتیم و در سال ۱۴۰۲ نیز تا پایان دی ماه بودجه اولیه به صورت کامل محقق شد و برای اولین بار متمم ۳۵ هزار میلیاردی نیز ارائه شد که نهایتا مبلغ ۱۰۴ همت بودجه تا پایان سال محقق شد. 

فروزنده ادامه داد: در سال گذشته، افزایش بودجه شهرداری در چهار محور درآمدی از جمله عوارض ساختمان، توسعه و رونق پروانه ساختمان که درآمد شهرسازی را به دنبال داشت، ارزش افزوده، در آمدهای پایدار، عوارض نوسازی و مولدسازی دنبال شد. 

براساس اعلام معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، معاون شهردار پایتخت در پایان گفت: یکی از تحولاتی که در دوره مدیریت آقای زاکانی دنبال شده است، بحث مولد ساز املاک و تسویه با دستگاه های مختلف بود که توانستیم بخش قابل توجهی از بدهی ها را تسویه کنیم. همچنین یک کار جدی با بانک ها انجام شد که در ذیل آن بستری فراهم شد که به شهرداری تسهیلات ارائه دهند، البته شهرداری از دولت و دستگاه های دولتی هم مطالباتی دارد که مشخص شده است و ان شاء الله با حمایت رئیس محترم جمهور و هیات دولت در سال جاری وصول پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • پیرلوییجی گولینی گزینه رم برای جانشینی روی پاتریسیو
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • حمدان: نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند