Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان آبادان و خرمشهر را مظهر عینی دفاع مقدس خواند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، غلامرضا شریعتی امشب در شورای هماهنگی باغ موزه دفاع مقدس آبادان در محل این باغ موزه که با حضور مسوولین استانی و منطقه ایی برگزار شد، اظهار کرد: آبادان و خرمشهر نمادی از موزه دفاع مقدسند و برای کسانی که برای گردشگری به اینجا می آیند پیام آور صلح و دوستی است، این مرکز به عنوان منظر و جلوه ای از 8 سال دفاع مقدس یادگاری از پاک ترین و بهترین فرزندان این مملکت است که برای حراست از کیان و تمامیت ارضی کشور جانشان را فدا کردند و اینها نمادهای افتخار و پهلوانان ملی اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: باید این مکان را به نحوی شایسته و بایسته که روزها دفاع مقدس را برای ما یادآوری می کنند به گونه ای ساماندهی کنیم تا نسل های بعدی و آینده گان نیز نسبت به پدرانشان افتخار کنند و همان مسیر را که متعلق به اسلام، انقلاب، ملیت و کشور است، ظاهر و بروز شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس دزفول را در سال 96 به بهره برداری رساندیم، افزود: دزفول نیز پایتخت مقاومت بوده و مردمانش در دوران 8 سال دفاع مقدس رنج های بسیاری کشیدند.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: آبادان و خرمشهر مظهر عینی از دفاع مقدس، مقاومت و به طور مستقیم در تیررس دشمن بودند و اولویت در ساخت باغ موزه دفاع مقدس در این دو شهر است.

او با اشاره به اینکه در اهواز نیز به عنوان مرکز استان کارهایی را در زمینه ساخت باغ موزه آغاز کرده ایم، اضافه کرد: در آبادان باید مسوولان خیلی مشتاق تر و مصرتر بر انجام این کار باشند تا کار به سرانجام برسد، لازم نیست ما از اهواز بیاییم و تاکید کنیم تا کارها از پیش برود.

شریعتی از موزه ها به عنوان یکی از جلوه های ویژه و جاذبه های گردشگری نام برد و توضیح داد: یکی از کارهای ماندگار و درخشان که در این سرزمین و خاک صورت گرفت آنکه جوانان برومند این مرز و بوم مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و در وجب به وجب این سرزمین خون پاک شان ریخته است و باید مسوولان خودشان مشتاقانه برای ساخت و راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس عمل کنند چرا که این مکان(باغ موزه دفاع مقدس آبادان) نماد ایستادگی، وطن پرستی، مقاومت، انقلابی گری، اسلامی گری و در خط امام حسین(ع) طی طریق کردن است و لذا باید آنچه را که کلام بر زبان می آوریم در عمل هم نشان دهیم و به اثبات برسانیم، پیش از اینها باید کار در آبادان انجام می شد، قریب 30 سال از پایان جنگ تحمیلی گذشته اما برای ساخت باغ موزه دیر عمل شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شایسته نیست، آبادانی که خود محل مستقیم درگیر جنگ با دشمن بوده از داشتن این مرکز بی بهره باشد. بسیاری از استان ها که به طور مستقیم در جنگ نبودند و تنها رزمندگانشان در جبهه های درگیر حضور داشتند اکنون دارای باغ موزه اند اما اینجا که صحنه نبرد و محل دفاع و جنگ بوده از داشتن باغ موزه محروم است، بسیاری از دست اندرکارانی که در 8 سال جنگ رزمنده بودند و دفاع کردند اما گذر زمان و مشکلات روزمره غبار فراموشی ایجاد کرده است انتظار دارند تا اینجا هر چه زودتر به باغ موزه تبدیل شود و این حق آنان است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه در تمام دنیا کسانی که درجنگ بودند و عزیزانشان را از دست دادند برایشان یادبود می سازند، بیان کرد: اصل آنچه جوانان و رزمندگان ما انجا دادند دفاع در مقابل تجاوز دشمنان برای حراست از تمامیت ارضی کشور و لذا باید آن را مهم بدانیم و تکریم کنیم.

او گفت: جنگ تحمیلی تنها جنگ 100 سال اخیر بود که در آن ما حتی یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم.

شریعتی در پایان بر استقرار یک تیم از استانداری در آبادان برای همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه ها تاکید کرد و افزود: کار باید از فردا آغاز شود و فرماندار آبادان نیز به طور هر روز به کار سرکشی کند و گزارش دهی کند.

لازم به ذکر است که فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس آبادان قرار است پس از سال ها در ایام الله بهمن ماه به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجاوز جاذبه های گردشگری دفاع مقدس فرماندار موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.
بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.
براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • رشد نم هوا در اروند
  • اوقات شرعی سی ام فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • کشت گندم به روش خاکورزی در خرمشهر
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم