Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@03:59:27 GMT

طرح گواهی اعتبار مولد «گام» به مرحله نهایی رسید

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۴۴۱۳

طرح گواهی اعتبار مولد «گام» به مرحله نهایی رسید

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح «گام» یکی از برنامه‌های بانک مرکزی با کمک نظام بانکی کشور است که در چارچوب مدیریت نقدینگی، تلاش خواهد کرد امکان تأمین غیر تورمی سرمایه در گردش مورد نیاز زنجیرهٔ تولید را خصوصاً برای واحدهای کوچک و متوسط، فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی گفت: گواهی اعتبار مولد «گام» به عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال، در بازارهای پول و سرمایه، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌سازد.

وی افزود: در این طرح، تولید کنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه و واسط از بانک عامل درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید کرده و به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل می‌دهند. دارنده می‌تواند گواهی را تا سررسید نگه دارد یا می‌تواند به فروشنده مواد اولیه خود تحویل دهد یا اینکه در بازار سرمایه تنزیل کند.

رییس شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی، سیاست‌های ارزی، پولی و اعتباری خود را بر محور کنترل تورم و همزمان، حمایت از رونق تولید و رشد اقتصادی غیر نفتی، متمرکز ساخته است و این سیاست را با قدرت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی ایران رونق تولید وام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل چهاربانده همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر نیازمند تزریق اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فتح‌الله توسلی در شورای اداری شهرستان بهار گفت: این طرخ یکی از مطالبات چندین ساله بزرگ و مهم استان همدان بود که اکنون در حال اجراست و برای تکمیل باید اعتبار آن تأمین شود. 

او در ادامه با تأکید بر مدیران دستگاه‌های اجرایی مبنی بر تعیین نقشه راه و هدف‌گذاری برای مجموعه خود افزود: نیاز است مدیران گزارش دقیقی از عملکرد و برنامه خود ارسال و ارائه کنند چراکه به طور قطع این امر برنامه‌ریزی و جذب اعتبارات بهتری را برای حوزه این شهرستان به همراه خواهد داشت.

توسلی با اشاره به اینکه بازگشت اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای به خزانه پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: نقش مدیران شهرستانی در برنامه‌های توسعه و پیشرفت شهرستان باید بسیار پررنگ و تأثیرگذار باشد و بی‌اطلاعی مدیران در رابطه با اعتبارات و اولویت‌های شهرستان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه استان همدان به ویژه حوزه انتخابیه ظرفیت بالایی در صنایع تبدیلی دارد، تأکید کرد: اقلیم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ کشاورزی است، اما به علت تغییر اقلیم و خشکسالی محیط جدیدی ایجاد شده که این شرایط را برای ما سخت‌تر کرده است و باید فکری برای صنایع تبدیلی شود.

توسلی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها افزود: عملکرد برخی از بانک‌ها در بخش تسهیلات تکلیفی و اشتغال و سرمایه‌گذاری قابل‌قبول نیست و موجب ایجاد نارضایتی‌هایی شده است لذا نظارت دوچندان بر عملکرد بانک‌ها ضروری است.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت استان و اینکه ۹۶ درصد درآمد استان همدان از محل مالیات است، گفت: عمده مالیات در استان در سه بخش مالیات بر شرکت‌ها، ارزش افزوده و مشاغل و حقوق کارکنان است و ما تکلیف داریم درآمد‌های غیرمالیاتی را افزایش دهیم.

او با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید کرد: باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفت و امکانات کشور و منابع بانک‌ها را به چرخه تولید اختصاص داد چراکه جهش تولید و مشارکت مردم، به عنوان نقطه هدف در اقتصاد به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • حراج بیش از ۲.۶ تن طلا در نوزده مرحله/ کدام بانک خریدار طلای حراجی است؟
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • مجوز احداث باغ مادری انار در استان گلستان صادر شد
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • تکمیل چهاربانده همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر نیازمند تزریق اعتبار