Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۵ پروژه فعال فرودگاهی در کشور وجود دارد، گفت: قصد داریم به قابلیت پرواز در تمام شرایط آب و هوایی دست یابیم.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه بازدید از ترمینال در دست احداث بین‌المللی فرودگاه گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: مشابه ترمینال فرودگاه بین المللی گرگان، در سطح کشور ۱۵ پروژه فعال دیگر وجود دارد که یا ترمینال در حال احداث است و به سمت بهره‌برداری می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و یا اینکه توسعه فرودگاه و تجهیزات کمک ناوبری در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: از سرگیری پروازهای هواپیمایی هلند از آسمان ایران

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ماه گذشته با حضور رییس جمهور ترمینال جدید فرودگاه اردبیل افتتاح شد، از تکمیل ترمینال فرودگاهی دیگری علاوه بر فرودگاه گرگان خبر داد و افزود: ارتقای قابلیت ناوبری هوانوردی با رعایت الزامات و ایمنی از اهم اقداماتی است که در دستور کار داریم و در نظر است تا پرواز در تمامی حالت‌های آب و هوایی در کشور قابل انجام باشد.

وی از الزامات این کار را تهیه و نصب تجهیزات کمک ناوبری عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا ضریب کنسلی پروازها را کاهش و رعایت الزامات و ایمنی را در پروازها افزایش دهیم.

اسلامی در مورد امنیت هوایی پروازهای ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از کشورهای امن بوده و استقرار نظامات هوانوردی در کشور موید امنیت آسمان ایران است.

وی ادامه داد: ایران یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین کشورهایی است که توانسته الزامات و نظامات سازمان جهانی هواپیمایی ایکائو و همچنین یکپارچگی با نظام هوانوردی جهانی را مستقر کند و از این روز آسمان کشور همواره یکی از امن‌ترین آسمان‌ها برای پرواز بوده و خواهد بود.

او همچنین در بازدید از اقدامات در حال انجام در فرودگاه گرگان گفت: با اجرای ترمینال داخلی، پروازهای بین المللی و داخلی از هم جدا می‌شوند و ظرفیت حضور ۵ هواپیما به طور همزمان ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این افزایش ظرفیت حضور هواپیما در فرودگاه موجب می‌شود ظرفیت جا به جایی مسافر نیز ۱۰ برابر شود.

اسلامی گفت: پیش بینی می‌شود، به طور میانگین ظرفیت جا به جایی مسافر از ۲۵۰ هزار مسافر در سال به ۲ میلیون نفر افزایش یابد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا وزیر راه و شهرسازی وزیر راه آسمان ایران امنیت آسمان ایران پرواز مشرق محمد اسلامی جمهوری اسلامی ایران گرگان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز (۳۱ فروردین) براساس احتمال حمله رژیم صهیونیستی به کشورمان، سازمان هواپیمایی کشور اطلاعیه مبنی بر لغو تمام پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح خبر داد.

اما این ابطال پروازی از ساعت ۵:۳۰ آغاز شد و بنا بود تا ساعت ۱۰:۳۰ ادامه‌دار باشد، که براساس عادی شدن وضعیت، لغو پروازها تا ساعت ۷:۳۰ صبح بیشتر طول نکشید.

جواد صالحی مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) محدودیت پروازی فرودگاه‌ها لغو و تمامی پروازها هم‌اکنون درحال انجام است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه امام در ادامه تاکید کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در انجام پروازها وجود ندارد و تنها تا اطلاع ثانوی به «دبی» پرواز با توجه به بارش سنگین در این کشور ممنوع است.

وی برخی شایعات مبنی بر لغو پروازهای عراق - ایران را تکذیب کرد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897025

دیگر خبرها

  • عکسی از تغییر مسیر پروازها از آسمان ایران همزمان با حوادث اصفهان
  • واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • خبر سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • پرواز‌ها در فرودگاه‌های کشور به حالت عادی بازگشت
  • خبر فوری سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: پروازها در این شهرها تعلیق شد
  • عکسی از تغییر مسیر پروازها از آسمان ایران همزمان با شنیده شدن صدای انفجار
  • پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد/باطل شدن پروازها تا ۱۰ صبح
  • پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود