Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران سید حسین رضوانی  اظهار داشت: در پی دریافت گزارش تلفات غیر عادی ۳۰۰ الی ۴۰۰ قطعه پرنده مهاجر آزاد پرواز در منطقه تالاب میانکاله از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کارشناسان اداره طیور دامپزشکی مازندران با تخمین میزان تلفات ۵۰۰ قطعه‌ای در محل حاضر و نسبت به جمع آوری پرندگان تلف شده به منظور نمونه برداری و دفن بهداشتی آنها اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در ادامه افزود: با انجام کالبد گشائی از پرندگان تلف شده، نمونه برداری و ارسال نمونه به مرکز تشخیص و بررسی بیماری‌های طیور در روز پنجشنبه ۳ بهمن ماه سال جاری، به استناد نتایج آزمایشات مولوکی بر روی لاشه این پرندگان، از حیث آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تحت تیپ‌های H۵، H۷ و H۹ و همچنین بیماری نیوکاسل مورد بررسی قرار گرفت و نتایج منفی اعلام می‌شود.
وی تاکید کرد، بعد از گذشت تقریباً ۲۴ ساعت از اولین گزارش توسط همکاران محیط زیست، کارشناسان دامپزشکی مازندران با انجام برنامه رصد و پایش و نمونه برداری با تمام امکانات لازم در محل مستقر بوده که بر اساس گزارشات دریافتی از اکیپ‌های عملیاتی مستقر، حجم تلفات فروکش کرده و به حداقل رسید، به گونه‌ای که امروز جمعه تعداد تلفات به ۳۰ پرنده کاهش یافته که به صورت کاملاً بهداشتی توسط اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان در منطقه دفن شده اند.
رضوانی در این اطلاعیه از شهروندان خواست با توجه به اینکه به استناد نتایج آزمایشات مولکولی، این تلفات، ناشی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نبوده ولیکن به دلیل اینکه پرندگان مهاجر آبزی به عنوان مخزن ویروس این بیماری محسوب می‌شوند و از طریق دفع فضولات خود می‌توانند خطری جدی محسوب شوند کماکان از شکار و مصرف آن خودداری شود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تلفات پرندگان مازندران صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد

ستاره خط حمله اتلتیکومادرید دچار شرایطی غیرعادی شده است که او را تا مدتی نامشخص از همراه روخی بلانکو محروم خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی اسپانیا اعلام کرد که دلیل غیبت آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکومادرید در بازی اخیر این تیم برابر آلاوس ابتلای او به یک بیماری نادر بوده که اکنون جزئیات آن مشخص شده و به همین دلیل هم وضعیت بازیکن 31 ساله نگران کننده جلوه می‌کند.

بیماری که موراتا به مبتلا شده به «نورالوژی عصب سه‌قلو» معروف است؛ یک بیماری درگیر کننده عصب سه قلوی صورت که با سردردهای شدید و حملات ناگهانی و برق آسا در یک یا دو شاخهٔ عصب سه قلو در صورت می‌باشد.ا ین بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌، پیشانی، بینی و غیره می‌شود و از شدیدترین دردهای شناخته شده توسط بشر است.  با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت این بیماری که درمانش ممکن است حتی به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد، تاریخی برای بازگشت ستاره سابق تیم‌های یوونتوس و چلسی اعلام نشده است.

یوونتوس به دنبال بازگرداندن موراتا به تورین

 

به این ترتیب انتظار می‌رود که غیبت موراتا در بازی‌های بعدی اتلتیکومادرید هم ادامه‌دار باشد و او حتی تا پایان فصل خانه‌‌نشین شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • سیاست عجیب منچستریونایتد و نیوکاسل در انتقال دن اشورث
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله