Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: باغ موزه دفاع مقدس آبادان فصل جدیدی از آنچه تا کنون در موضوع دفاع جانانه در مقابل دشمن پنهان مانده را برای مردم شکوفا می کند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی امشب در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع  مقدس با دستور کار بررسی آخرین وضعیت آماده سازی فاز اول باغ موزه دفاع مقدس آبادان که با حضور سید زین‌العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، سردار یوسفی مدیر دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، عبیات معاونت عمرانی استانداری خوزستان، ابراهیمی پور امام جمعه آبادان و دیگر مسوولان استانی و منطقه ایی برگزار شد، با تاکید بر رفع سریع موانع افتتاح این باغ موزه اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس آبادان از هر نظر در کشور منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه از ابتدای جنگ تحمیلی یعنی شهریور ۱۳۵۹ یکی از اهداف اصلی دشمن بعثی تصرف آبادان پس از  تسخیر و اشغال خرمشهر بود، گفت: باغ موزه دفاع مقدس آبادان تنها جایی است که در طول دفاع مقدس در معرض تیر مستقیم دشمن بود اما افرادی بودند که در طول دوران دفاع مقدس در همین مکان زندگی کردند و شهید شدند.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه فاز نخست این مکان در دهه فجر توسط رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری می رسد، افزود: در سطح کشور هیچ یادمانی به این صورت نیست که آثار باقی مانده از دفاع مقدسش چنین باشد و فرد احساس کند که تمام اجزای این مکان با آدم حرف می زند.

معاون استاندار بیان کرد: این مکان متاسفانه در سال های گذشته به حال خودش رها شده بود و در حال از بین رفتن بود، آنچه باقی مانده همین است که مشاهده می کنید. اما پس از سال ها قرار است فاز نخست آن به بهره برداری برسد، هر چند که به طور قطع در این مدت کم نمی‌توان نواقص این مکان را به صورت ۱۰۰ درصد برطرف کرد.

موسوی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس آبادان می تواند به عنوان یکی از مهمترین مکان‌های فرهنگی دفاع مقدس برای بازدید مردم و راهیان نور، فصل جدیدی از آنچه تا کنون پنهان مانده است را شکوفا کند.

او با اشاره به اینکه چهار هدف و کار مهم برای انجام برای رسیدن این باغ موزه به زمان افتتاح نیاز است، تصریح کرد: یادمان شهدای گمنام این باغ موزه باید توسط سازمان منطقه آزاد و شهرداری از این وضعیت خارج شود و ساماندهی شود ضمن اینکه ورودی باغ موزه که تا کنون توسط شهرداری به سرانجام نرسیده باید هرچه سریع تر ساماندهی و آماده سازی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در پایان تصریح کرد: امید می رود تا پارکینگ این باغ موزه نیز به صورت آبرو مندانه ای توسط شرکت نفت آماده شود و منطقه آزاد اروند نیز کانال و آبراهه ی این باغ موزه را لایروبی کند تا بتوانیم این مکان مقدس را به افتتاحیه دهه‌ی فجر برسانیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه دفاع مقدس شهرداری فرماندار موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان بقیع در سطح بین‌المللی معرفی شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قبرستان بقیع یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی جهان اسلام است و باید این موضوع را در سطح بین المللی معرفی کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز در همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» که در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، در قم برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه(ع) بقیع، اظهار داشت: به سرزمینی به نام بقیع نباید به عنوان یک قبرستان نگاه کرد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از قبرستان‌ها دارای جایگاه‌های خاصی هستند، مطرح کرد: همان‌طور که زمان‌ها مقدس هستند، مکان‌ها نیز مقدس هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماه رمضان و نیمه شعبان از زمان‌های مقدس هستند، عنوان کرد: مکان‌هایی مانند مکه، مدینه، عتبات عالیات و غیره جزو مکان‌های مقدس هستند.

وی با اشاره به اینکه بقیع گوشه‌ای از تاریخ اسلام را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: وجود شخصیت‌های مدفون در بقیع به بقیع منزلت خاصی داده است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه بقیع گنجینه گران‌بهایی است که می‌توان درس‌های بسیاری از آن گرفت، تصریح کرد: اساسا مردم دنیا از افتخارات گذشته و ملی خود تجلیل می‌کنند و زیارت ایجاد رابطه‌ای میان زائر و مزور است.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که پیامبر(ص) در بقیع، نماز باران خوانده‌اند، یادآور شد: حتی جبرائیل نیز در نیمه شعبان با پیامبر(ص) به بقیع رفته و این مکان را محل رحمت الهی نامیدند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این اتفاقات از جایگاه ویژه بقیع حکایت دارد، ابراز کرد: از این رو تکریم و احترام بقیع و پرداختن به جایگاه رفیع این مکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به پیشینه بقیع، بیان کرد: بقیع در طول تاریخ دچار تحولاتی شده است ولی اجمالاً قبرستان اولیه مسلمانان بقیع بوده است.

حسینی بوشهری اضافه کرد: در روایات به نقل از پیامبر(ص) آمده است که در قیامت 70 هزار نفر از بقیع بدون حساب و کتاب وارد بهشت خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمده قبور بقیع ناشناخته هستند، اظهار کرد: قبرستان بقیع یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی جهان اسلام است و باید این موضوع را در سطح بین المللی معرفی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قبرستان بقیع میراث هویتی مسلمانان است، تصریح کرد: اگر بخواهیم با بخش قابل توجهی از تاریخ اسلام آشنا شویم باید بقیع شناس باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیره‌های پیامبر(ص) طلب مغفرت در روزهای پنج‌شنبه و جمعه است، عنوان کرد: سیره حضرت زهرا(س) و ائمه معصومین(ع) نیز همین بوده است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آیه «فَإِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ یُسۡرًا» در بقیع نازل شده است، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از روایات و احادیث نیز در بقیع نقل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم تلاش امت اسلامی این باشد که روزی بقیع به جایگاه اصلی خود بازگردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد
  • دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • قبرستان بقیع در سطح بین‌المللی معرفی شود
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود