Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان به ورزشگاه‌های فوتبال توصیه کرده‌اند قبل و بعد از بازی‌ها به پخش کردن موسیقی آرامش‌بخش بپردازند.

طرفداری- نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد طرفداران فوتبال هنگام تماشای فوتبال به خاطر استرس بالایی که تجربه می‌کنند، در خط حمله قلبی قرار می‌گیرند.

به گزارش BBC، این تحقیق روی طرفداران برزیلی هنگام شکست 7-1 تیم ملی برزیل مقابل آلمان در جام جهانی 2014 انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر این اساس مشخص شد استرس ناشی از تماشای فوتبال باعث بالا رفتن هورمون کوریستول در تماشاگران می‌شود. چنین چیزی می‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون و حمله قلبی شود. در طول این بررسی‌ها، محققان دانشگاه آکسفورد میزان کوریستول بدن 40 طرفدار را قبل، حین و بعد از بازی‌های جام جهانی اندازه گرفتند. بازی نیمه نهایی با اختلاف استرس‌زاترین مسابقه بود. با وجود این که این فرضیه وجود داشت که مردان نسبت به زنان تعصب بیشتری روی فوتبال دارند، در این تحقیقات مشخص شد سطح استرس ناشی از تماشای فوتبال بین هر دو جنس یکسان است. 

افزایش ترشح هورمون کوریستول همچنین می‌تواند باعث شود فرد زندگی خود را در خطر ببیند یا احساس کند به او حمله شده است. تحقیقات قبلی نشان داده بودند در روزهایی که مسابقات حساسی صرف نظر از رده باشگاهی یا ملی برگزار می‌شود، حمله قلبی میان طرفداران افزایش می‌یابد. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)

 

رهبر حزب حاکم بر گرجستان، Mamuka Mdinaradze، در حال سخنرانی در حمایت از لایحه قانون روسی بود که توسط یکی دیگر از اعضای پارلمان مشت می‌خورد.

کسی که به صورت او کوبید، Aleko Elisashvili بود که از نمایندگان پارلمان گرجستان است و هنگام حمله فریاد زد:«لعنت به تو ای آشغال روس‌پرست» 

او در سال 2022، همزمان با شروع تجاوز نظامی روسیه، به اوکراین رفت و به مبارزه مسلحانه با روسیه پرداخت. تصویری که می‌بینید از او هنگام دفاع از کی‌یف است.

همانطور که گفته شد، گرجستانی‌ها از روسیه دل بسیار خونی دارند که نه مربوط به حالا، بلکه از همان زمان اتحاد جماهیر شوروی سرچشمه می‌گیرد مردم ناچارا زیر ظلم کرملین زندگی می‌کردند. پس از فروپاشی نیز که روسیه با حمله به گرجستان در سال 2008، بخشی از خاک این کشور را اشغال کرد.

در حال حاضر بخش بسیار زیادی (احتمالا اکثریت) لژیون‌های خارجی که در اوکراین علیه روسیه می‌جنگند، گرجستانی‌ها هستند.

 

منبع:جنگاوران

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آقایی رو کتک زدی توی خیابون؟ (فیلم) کتک کاری بامزه بین اردک و گربه ها (فیلم) اخراج رونالدو پس از کتک‌کاری با بازیکن الهلال (فیلم)

دیگر خبرها

  • کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، اما عمرتان را زیاد می‌کنند
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • پپ گواردیولا هنگام تماشای پنالتی شاگردانش مقابل رئال مادرید / ویدیو فان
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • اذعان افسران صهیونیست به استفاده از «فناوری هوش مصنوعی» در کشتار فلسطینی‌ها در غزه
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد