Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@06:36:36 GMT

سفر رئیس دومای روسیه به تهران

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۵۰۲۴

سفر رئیس دومای روسیه به تهران

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، والودین در این سفر کاری ضمن دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در دومین نشست کمیته همکاری‌های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شرکت خواهد کرد.

اولین نشست «کمیته همکاری های پارلمانی» جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که به ابتکار روسای مجلس دو کشور و با هدف توسعه هرچه بیشتر روابط پارلمانی و نظارت و حمایت هرچه بیشتر مجالس دو کشور از توسعه روابط دوجانبه تشکیل شده است، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ در شهر ولگوگراد روسیه و به ریاست روسای مجالس دو کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقامات آمریکا: چین ماشین جنگی روسیه را تقویت می‌کند

مقامات عالی رتبه آمریکا مدعی شدند چین به افزایش توان ماشین جنگی روسیه در نبرد علیه اوکراین کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات عالی رتبه آمریکا مدعی شدند دولت چین با کمک تسلیحاتی به روسیه از جمله تامین تکنولوژی پهپادی و موشکی و ابزارهای تصویربرداری ماهواره‌ای، از جنگ مسکو علیه کی یف، حمایت می کند.

این مقامات افزودند: با این حال، سفارت چین در آمریکا اعلام کرده تاکنون هیچ تسلیحاتی را به هیچ یک از طرفین جنگ ارسال نکرده و ایجادکننده بحران اوکراین نبوده است.

این افراد که خواستند نامشان فاش نشود، خاطرنشان کردند جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی اخیر خود با شی جین پینگ رئیس جمهور چین این موضوع را مطرح کرده و این اصلی ترین موضوع مورد بحث با متحدان آمریکا در اروپا و سراسر جهان است.

یکی از این مقامات تصریح کرد در اسناد و مدارک دولت چین، شکاف های بحرانی در چرخه تولیدات دفاعی روسیه دیده می شود و پکن با کمک به مسکو بلندپروازانه ترین توسعه دفاعی این کشور از دوران اتحادیه جماهیر شوروری را بر عهده گرفته است.

یکی دیگر از این مقامات افزود: دیدگاه ما این است که یکی از حرکات اصلی تغییر دهنده مسیر بازی که در حال حاضر برای حمایت از اوکراین در دسترس ما قرار دارد، متقاعد کردن چین برای توقف کمک به روسیه در بازسازی صنایع نظامی این کشور است. روسیه بدون کمک های چین در حفظ مسیر جنگ به مشکل بر می خورد.

این در حالی است که سخنگوی سفارت چین در گفتگو با رویترز اظهار کرد روابط نرمال و عادی بین چین و روسیه نباید محدود شده و یا مورد دخالت طرف دیگری قرار گیرد.

وی افزود: ما از طرف آمریکایی می خواهیم از تحقیر کردن و قربانی کردن روابط عادی و نرمال بین چین و روسیه، خودداری کند.

در همین حال، جو بایدن جمهوری خواهان کنگره را تحت فشار قرار داده تا با ارسال کمک های نظامی بیشتر به اوکراین و تامین تسلیحاتی این کشور برای نبرد در مقابل روسیه موافقت کنند.

همچنین این مقامات آمریکایی تاکید کردند در سال 2023، 90 درصد از واردات محصولات میکروالکترونیک روسیه از چین بوده و روسیه از این محصولات برای تولید موشک ها، تانک ها و هواپیما مورد استفاده قرار گرفته است.

آنها معتقدند، برخی شرکت های چینی، قطعات مهم و حیاتی را برای استفاده در سیستم های تسلیحاتی روسیه از جمله تانک ها و خودروهای زرهی، تولید می کنند.

این در حالی است که چند روز پیش رئیس جمهور چین در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که پکن و مسکو طی 75 سال گذشته مسیر همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری متقابلاً سودمند بین دو قدرت بزرگ همسایه را در پیش گرفته‌ و در صحنه بین‌المللی در هماهنگی با یکدیگر عمل کردند.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات با وانگ ایی، همتای چینی خود در پکن، تاکید کرد که به لطف رهبران دو کشور، روابط روسیه و چین به سطح بی سابقه‌ای رسیده است و تقویت این خط مشی با انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور، تضمین بیشتری یافته است.  

علاوه بر این وانگ ایی، وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار تاکید کرد که کشورش قصد دارد از توسعه پایدار روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین حمایت کند.

دو روز پیش نیز دولت چین اعلام کرد دو شرکت تسلیحاتی آمریکا را به دلیل حمایت از فروش تسلیحات به تایوان در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

این تصمیم دارایی‌های دو شرکت صنایع جنگ‌افزاری آمریکا به نام‌های «جنرال اتمیکس اروناتیکال سیستمز» و «جنرال داینامیکس لند سیستمز» در چین را مسدود می‌کند.

این تحریم علاوه بر این از ورود مدیران این دو شرکت به چین نیز جلوگیری می‌کند.

شرکت جنرال داینامیکس از جمله شرکت‌های دخیل در تولید تانک‌های آبرامز است که تایوان خریدار آنها است. جنرال اتمیکس نیز تولیدکننده پهپادهای «ریپر» و «پرداتور» است.

چین دو شرکت آمریکا را تحریم کردلاوروف: روابط روسیه و چین به سطح بی سابقه‌ای رسیده استهشدار آمریکا به چین در خصوص ادامه همکاری با روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • افزایش جذب ۱۰۰۰ دانشجو، بیشتر از سال قبل در واحد تهران شرق
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی
  • رضایی: نباید در برابر جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرد
  • دیدار نماینده دشتستان با وزیر امور خارجه روسیه
  • سوال نمایندگان از وزیر کار در دستور کار مجلس
  • بریکس ظرفیت بالایی برای متوازن‌سازی نظم فعلی جهان و مهار سرکشی غرب به ویژه آمریکا دارد
  • ادعای مقامات آمریکا: چین ماشین جنگی روسیه را تقویت می‌کند
  • وزیر کار برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس می‌رود