Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این رقابت‌ها که با حضور ۱۱۶ کشتی گیر داخلی و خارجی برگزار شد، پس از تیم ایران که بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم های ارمنستان و تاجیکستان هم به ترتیب دوم و سوم شدند تا پرونده چهلمین دوره این رقابت‌ها بسته شود.

در دیدار نهایی این مسابقات و در  وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا ناصرپور  ۱۰ بر یک از سد پویا دادمرز گذشت و به مدال طلا دست یافت، دادمرز به نشان نقره بسنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز مهدی محسن نژاد ۶ بر سه ایمان محمدی را از پیش رو برداشت و مدال طلا را بر گردن آویخت، محمدی نشان نقره گرفت.

 وزن ۶۳ کیلوگرم هم  میثم دلخانی کشتی گیر شیرازی که ۲ نشان طلای کشتی زیر ۲۳ جهان و آسیا را در کارنامه دارد با نتیجه ۹بر  صفر و ضربه فنی کردن رضا عباسی، صاحب مدال طلا شد و عباسی هم مدال نقره کسب کرد.

وزن ۶۷ کیلو کرم هم حسین اسدی هشت بر چهار برابر مراد الیاسی به برتری دست یافت و مدال طلا گرفت،الیاسی عنوان دومی کسب کرد.

دیدار پایانی وزن ۷۲ کیلوگرم، با تساوی یک بر یک امین کاویانی نژاد و اشکان سعادتی  پایان یافت واز آنجا که امین کاویانی نژاد امتیاز آخر را کسب کرده بود ، برنده این وزن شد و نشان طلا را کسب کرد و سعادتی هم نقره گرفت.

پژمان پشتام هم در وزن ۷۷ کیلوگرم، پنج بر ۲ حمیدرضا جعفری از فارس را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد، جعفری هم نشان نقره از آن خود کرد.

برنده وزن ۸۲ کیلوگرم ، مهدی ابراهیمی  بود که با نتیجه هشت بر ۶،  جمال اسماعیلی خاتون آباد را از پیش رو برداشت و قهرمان شد، اسماعیلی به نایب قهرمانی رسید.

در وزن ۸۷ کیلوگرم  هم بهروز هدایت با نتیجه ۲ بر یک رامین طاهری را  شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد، طاهری هم دوم شد.

 همچنین محمدهادی ساروی در  وزن ۹۷ کیلوگرم سه بر یک مهدی بالی حمزه زاده را مغلوب کرد و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد، حمزه زاده هم بر سکوی دوم ایستاد.

و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم هم  علی اکبری یوسفی با  نتیجه ۲ بر یک  پارسا نظری از استان فارس را  شکست داد و قهرمان شد ، نظری هم عنوان نایب قهرمانی  کسب کرد.

در ایین پایانی این مسابقات جام قهرمانی و مدال های ورزشکاران توسط رحیمی استاندار فارس، نماینده فدراسیون جهانی کشتی  و تعداد دیگری از مسوولان اهدا شد.

کشور ارمنستان  با ۱۰ کشتی گیر ، ایران با ۹۷، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه با ۲ کشتی گیر و تاجیکستان هم با سه ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند..

کشتی گیرانی از کشورهای ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان به همراه کشتی‌گیران کشورمان در این رقابت ها به روی تشک رفتند.

چهلمین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی  روز های سوم و چهارم بهمن ماه در سالن شهید آیت الله دستغیب برگزار شد .

از این مسابقات به ویژه به هنگام برگزاری دیدارهای نهایی استقبال زیادی از سوی تماشاگران شیرازی شد به گونه‌ای که سالن مملو از جمعیت و جایگاه خبرنگاران هم از تماشاگر پُر شد.

254 251

کد خبر 1345588

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کشتی فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی
  • بوکس ایران در بیشکک طلایی نشد
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی از قهرمانی آسیا