Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارکستر سمفونیک تهران، شامگاه پنج‌شنبه (سوم بهمن) با حضور منوچهر صهبایی، رهبر مهمان، در تالار وحدت، اجرایی جنجالی داشت.

صهبایی آن شب، جانشین شهرداد روحانی، مدیر و رهبر ارکستر سمفونیک شده بود که دو هفته پیش، به طور ناگهانی ایران را ترک کرده بود. این رهبر مهمان، قبل از شروع اجرا، در سخنانی تند، سفر روحانی به خارج از کشور را به فرار تشبیه و از او به عنوان مطرب یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان، علاوه بر اعتراض برخی از تماشاگران، باعث رنجش نوازندگان از رهبر مهمان شد و پس از استراحت، آنان حاضر نشدند در قسمت دوم اجرا با صهبایی روی صحنه حاضر شوند. به همین دلیل، قطعات باقی‌مانده این کنسرت را نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، بدون رهبر اجرا کردند.

***در این باره بیشتر بخوانید:
شب پرحاشیه تالار وحدت/ صهبایی: شهرداد روحانی فرار کرد!
ابراز تاسف عمیق شهرداد روحانی از شبِ جنجالی ارکستر سمفونیک

۵۷۵۷

کد خبر 1345529

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: منوچهر صهبایی شهرداد روحانی ارکستر سمفونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلی استیشن 5 پرو برای اجرای 60fps بازی‌ها هدف‌گذاری می‌کند

سونی در حال ساخت مدل قدرتمندتری از کنسول بازی پلی استیشن ۵ با اسم رمز Trinity است که احتمالاً با عنوان پلی استیشن ۵ پرو تا پایان سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. این کنسول به پردازنده‌ گرافیکی پرقدرت‌تر و عملکرد رهگیری پرتو بهینه‌تری مجهز خواهد بود.

وب‌سایت ورج پس از افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو، اکنون جزئیات بیشتری را منتشر کرده و توضیح داده است که چگونه بازی‌های PS5 می‌توانند با سخت‌افزار PS5 Pro سازگار شوند و برچسب Enhanced را دریافت کنند. ظاهراً سونی حالت اولترابوست را برای بازی‌های قدیمی توسعه می‌دهد تا در کنسول جدید بهتر اجرا شوند.

منابع آگاه گفته‌اند که سونی از توسعه‌دهندگان می‌خواهد حالت گرافیکی اختصاصی PS5 پرو شامل ارتقای وضوح بازی‌ها با فناوری PSSR از 1080p به 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و سرعت پردازش بیشتر رهگیری پرتو را در بازی‌های خود اعمال کنند.

برچسب Enhanced به بازی‌هایی با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه هم داده می‌شود

احتمالاً به‌زودی بازی‌هایی را مشاهده خواهیم کرد که در PS5 با وضوح متغیر 1080p تا 1440p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و در PS5 Pro با وضوح بین 1280p تا 2160p و همان نرخ فریم اجرا می‌شوند. افزایش وضوح ثابت از 1440p به 2160p نیز باعث دریافت برچسب Enhanced خواهد شد.

توسعه‌دهندگان می‌توانند حالت رهگیری پرتو را فعال کنند و برچسب Enhanced را در PS5 Pro بدون افزایش وضوح یا نرخ فریم به‌دست آورند. افزایش نرخ فریم از ۳۰ به ۶۰ فریم‌برثانیه با ثابت‌ماندن وضوح نیز همان عنوان را برای بازی ایجاد خواهد کرد.

سونی به بازی‌هایی که با وضوح متغیر اجرا می‌شوند و با وجود افزایش وضوح در PS5 Pro حداکثر وضوح آنها بهبود نمی‌یابد، مدال Enhanced را اعطا نخواهد کرد. بنابراین، اگر وضوح یک بازی از بازه‌ی 1440p تا 2160p به بازه‌ی 1800p تا 2160p منتقل شود، آن بازی واجدشرایط نیست.

توسعه‌دهندگان باید بازی‌های خود را به آخرین کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) سونی آپدیت کنند تا از ویژگی‌های PS5 Pro بهره‌مند شوند؛ اما برخی از بازی‌هایی که به‌روزرسانی نشده‌اند، نیز به‌لطف «اولترابوست» همچنان از عملکرد بهتر در کنسول آینده بهره خواهند برد.

PS5 Pro حالت اولترابوست دارد که به حالت‌های نرخ نوسازی متغیر (VRR) کمک می‌کند با فریم‌ریت بیشتر اجرا شوند و موجب می‌شود بازی‌های دارای وضوح متغیر با وضوح بیشتر اجرا شوند. سونی به توسعه‌دهندگان هشدار داده است که بسیاری از بازی‌های پچ‌نشده شامل حالت اولترابوست نخواهند شد و بازی‌هایی که با وضوح ثابت اجرا می‌شوند، نیز بهبودی نخواهند داشت.

به‌نظر می‌رسد الزامات برچسب Enhanced در پلی‌استیشن ۵ پرو در بیشتر مواقع با آنچه سونی در PS4 Pro انجام داده بود، شباهت دارد، با این تفاوت که اکنون انعطاف‌پذیری بیشتری برای توسعه‌دهندگان به‌وجود آمده است تا بتوانند آنچه می‌خواهند بهبود بدهند، انتخاب کنند. برچسب Enhanced روی دیسک بازی و صفحات فروشگاه پلی‌استیشن نمایش داده می‌شود.

گفته می‌شود در‌صورتی‌که توسعه‌دهندگان بتوانند بازی‌هایشان را به‌موقع آماده کنند، مدل جدید کنسول پلی استیشن در فصل تعطیلات ۲۰۲۴ از راه می‌رسد. فعلاً نمی‌دانیم قیمت کنسول بازی جدید سونی چقدر خواهد بود.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • گره‌گشایی از ترافیک تبریز با مسیرگشایی معابر
  • پلی استیشن 5 پرو برای اجرای 60fps بازی‌ها هدف‌گذاری می‌کند
  • اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان
  • پیگیری برای اجرای اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • پیگیری برای اجرای اعتراض اینترنتی به جرایم رانندگی
  • پیگیری برای اجرای اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی/ افزایش مبلغ جریمه‌ها هنوز ابلاغ نشده است
  • مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند‌/ جامعه وعاظ را در مرتبه بالایی می‌دانستند/ وعاظ می‌دانستند که خطای آنها به پای اهل بیت(ع) نوشته می‌شود؛ خود را مهمان سفره اهل‌ بیت(ع) می‌دانستند و می‌گفتند باید حرمت صاحب سفره را نگه داشت
  • اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان