Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای روزنامه "مکه"، این کشتی‌ها از نوع "اچ اس ای ۳۲" است که در شرق عربستان به این کشور تحویل داده شده است.

این روزنامه به شمار دقیق این کشتی‌ها و محموله آینده توسط فرانسه هیچ اشاره‌ای نکرده است.

عربستان سعودی سال ۲۰۱۸میلادی، قراردادی ۶۰۰ میلیون دلاری برای خرید ۳۹ کشتی رهگیر از شرکت نظامی ساخت وساز مکانیک نورماندی امضا کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود کشتی‌های رهگیری که به عربستان تحویل داده شده است ۳۲ متر طول دارند و از آن‌ها برای رهگیری اهداف مختلف در دریا با استفاده از سرعت بالا استفاده می‌شود.

اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه دفاعی متعلق به دولت فرانسه حکایت از آن دارد که برخی تجهیزات نظامی ساخت فرانسه که به عربستان سعودی و امارات فروخته شده، در جنگ یمن و برای حمله به اهداف غیرنظامی مورد استفاده قرار گرفته است.

این در حالی است که ادامه فروش اسلحه و مهمات فرانسوی به عربستان سعودی با هدف کشتار مردم یمن، با اعتراض جامعه مدنی فرانسه روبرو شده است وگروه‌های مدافع حقوق بشر، عربستان را به استفاده از تسلیحات فرانسوی علیه غیرنظامیان در یمن متهم کرده‌اند.

فرانسه سومین کشور صادرکننده بزرگ سلاح در جهان است که عربستان و امارات عربی متحده مشتریان اصلی سلاح فرانسوی هستند.

مقام‌های فرانسوی با طرح این ادعا که این نوع تسلیحات صرفاً برای اهداف دفاعی مورد استفاده قرار گرفته است، نقض معاهده تجارت سلاح را رد می‌کنند.

ماه‌ها پیش کشتی تجاری سعودی به دلیل اعتراض سازمان‌های حقوق بشری در بندر لوهاور فرانسه مجبور شد بدون بارگیری از سواحل غربی این کشور دور شود.

این نخستین باری نیست که کشتی‌های عربستان بدون سلاح، بنادر اروپایی را ترک می‌کنند. اول خرداد ماه نیز، کشتی «بحری ینبع» عربستان که برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی به اروپا رفته بود، دست خالی و بدون بارگیری سلاح ایتالیا را ترک کرد.

عربستان سعودی در قالب ائتلاف عربی از ابتدای سال ۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصار الله این کشور به یمن حمله کرد. این ائتلاف طی این مدت بارها مرتکب جنایات جنگی شده است.

بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، ده‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند.

برچسب‌ها جنگ یمن فرانسه عربستان‌ سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن فرانسه عربستان سعودی جنگ یمن فرانسه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • ایران سلاح به کرانه باختری ارسال می‌کند | تل‌آویو یکی از این محموله‌ها را توقیف کرده است
  • فریبکاری انگلیس در معامله تسلیحاتی با عربستان
  • هشدار حوثی ها به عربستان
  • طولانی‌ترین هتل و استخر معلق جهان در عربستان ساخته می شود (فیلم)