Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگترین استراتژیست دوران بود که توانست با منطقی مستدل روس‌ها را برای ورود به عرصه مبارزه با تکفیری‌ها متقاعد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به دو راهبردی که برای تأمین امنیت کشور لازم است، اظهار کرد: عمق بخشی داخلی نخستین ویژگی تأمین امنیت در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی حاکمیت بتواند تاب‌آوری کشور را مقابل توطئه‌های بیرونی افزایش دهد که این مهم با جلب رضایت مردم و افزایش اعتماد ممکن است در این صورت یک جامعه استقلال و استغنا از بیگانگان را می‌پذیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود بر عمق بخشی داخلی تأکید دارد و اگر در این زمینه کاملاً موفق نبوده‌ایم از بی‌عرضگی و سوءمدیریت مسئولان دولت‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح راهبرد دوم که برای تأمین امنیت کشور ضروری است، اضافه کرد: در روابط خارجی باید منافعمان را به دیگر کشورها گره بزینم و آنان را وابسته به خود کنیم تا خارج از کشور جای پا داشته باشیم و از این طریق پیرامونمان را امن کنیم.

ذوالنوری با تأکید براینکه امن کردن پیرامون کشور با تقویت روابط میان ملت‌ها با قرار گرفتن کنار وزارت امور خارجه از کارهای نیروی قدس بود،‌ تصریح کرد: آمریکا در غرب آسیا دنبال تشکیل خاورمیانه جدید با دو ویژگی «محو جمهوری اسلامی ایران» و «محوریت رژیم صهیونیستی» بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس خنثی‌سازی توطئه تشکیل خاور میانه جدید بود و که نگذاشتند آمریکا و صهیونیست‌ها به این اهدافشان برسند.

وی با تصریح اینکه ترامپ برای اینکه اوباما برای پروژه هفت تریلیون دلار در منطقه خرج کرده او را محکوم کرد، گفت: خود او هم بیش از یک میلیارد دلار برای آشوب در منطقه خرج کرد و روی هم‌رفته رؤسای جمهور آمریکا هشت تریلیون دلار در این راه هزینه کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای سال 99 تلاش دارد امکان فروش 20 میلیارد دلار نفت را فراهم کند. اگر هشت تریلیون دلار که همان هشت هزار هزار میلیارد دلار است را تقسیم بر 20 میلیارد دلار کنیم، عدد به دست آمده 400 است؛ یعنی آمریکا 400 برابر پول یک سال فروش نفت ایران در منطقه خرج کرده است.

ذوالنوری گفت: با صرف همه این هزینه‌ها از طرف آمریکا این تئوری در سایه تلاش نیروی قدس و همت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی شکل نگرفت و اگر زحمات فرمانده شهید سپاه قدس نبود، امروز ایران در موضع عزت و اقتدار قرار نداشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی در کشور معتقدند مشکلات منطقه به ایران ربطی ندارد، اظهار کرد: آنان که می‌گویند منطقه به ایران ربطی ندارد، چرا نمی‌گویند منطقه به آمریکا چه ربطی دارد که چندین هزار کیلیومتر فاصله را طی کرده و می‌خواهد عرصه را بر ما تنگ کند؟

وی افزود: سپاه قدس خاکریزهای دفاعی را بیرون از مرزها تقویت می‌کند، چون دشمن هرقدر نزدیک‌تر شود، عرصه را بر ملت ایران تنگ‌تر خواهد کرد، همچنین دفاع از مسلمانان و مستضعفان منطقه از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه هیچ سیاستمدار و کارشناس بین‌المللی نیست که انکار کند هدف از تأسیس داعش دستیابی به جمهوری اسلامی ایران است، تأکید کرد: عراق و سوریه خاکریزهایی بود که باید می‌شکست تا گروهک تروریستی داعش بتواند به ایران برسد.

ذوالنوری با اشاره به نقش فرمانده شهید سپاه قدس در به‌کارگیری توان نظامی روسیه در جنگ با داعش خاطرنشان کرد: امروز حتی دوستان در وزارت امور خارجه هم به این موضوع اقرار دارند که اگر توانستیم توان روسیه را برای سرکوب تکفیری‌ها و آمریکا وارد منطقه کنیم، در سایه تلاش سردار سلیمانی بود که فراتر از دیپلماسی عمل کرد.

وی گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک استراتژیست به نام بود و منطقی مستدل داشت که توانست روس‌ها را برای ورود به این عرصه متقاعد کند و این اتفاق فقط می‌توانست با منطق مستحکم بزرگترین استراتژیست دوران اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در متطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست و تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می‌گیرد، فورا متوقف کنند.

«الینا والتونن» وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد که ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.

الینا والتونن همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وی ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند دانست.

طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان

در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد حسین امیرعبداللهیان و «محمد اسحق دار» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی