Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه شب مرکز خبر حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انزجاز از اقدام اخیر در آتش زدن کتاب علمی به نام طب هاریسون، آن را محکوم نموده و بیان داشته است این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه با امضای آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، به این شرح است: حوزه های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می دانند و حوزه های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه آن را محکوم می نمایند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه  جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه ادامه یافته است: اسلام عزیز، روحانیت معظم، حوزه علمیه و بزرگان آن در طول تاریخ همواره پرچم دار و مشوق رشد و شکوفایی علمی در همه قلمرو ها و در بسیاری از این زمینه ها بویژه در زمینه بهداشت و پزشکی پیشگام بوده اند و این سنت دیرپا همچنان ادامه دارد؛ انتظار می رود دستگاه های ذی ربط در این زمینه اقدام لازم بعمل آوردند.

بیانیه حاکیست: امید است پیشرفت های علمی ایران و رشد مراکز علمی و دانشگاهها،که در پرتو انقلاب اسلامی رشد چشمگیر داشته است، استمرار و ارتقاء یابد./

برچسب‌ها حوزه علميه قم علیرضا اعرافی‌ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم علیرضا اعرافی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حوزه علميه قم علیرضا اعرافی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمای اهل سنت استان بوشهرجنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند

به گزارش خبرنگار، به دنبال افزایش چشمگیر جنایات رژیم اشغالگر قدس و حمله به بیمارستان شفا که برخلاف کلیه معاهده‌های حقوق بشری است، جمعی از علمای اهل سنت استان بوشهر ۸ فروردین ۱۴۰۳ با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای به محکومیت این جنایات پرداختند.

در بخشی از بیانیه امام جمعه محله گوده کنگان و عضو شورای روحانیت استان ضمن اعلام انزجار و محکومیت جنایت صهیونیست‌ها و لزوم برخورد قاطع مجامع بین‌المللی با جنایات رژیم جعلی آمده است:

حفظ حرمت نوامیس مسلمین و رزمندگان مقاومت، خط قرمز امت اسلامی است و سکوت هر مسلمان و انسان آزاده در قبال این جنایت‌ها خیانتی بزرگ خواهد بود.

حسن بازدار در ادامه این بیانیه آورده است: اقدام جنایت کارانه رژیم پلید و منحوس صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفای غزه، موجب به شهادت رسیدن بیماران، کادر درمان و آوارگان فلسطینی این بیمارستان شد و تاریخ، جنایت بزرگ و غصه دردناک هتک حرمت زنان و دختران مظلوم فلسطینی را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد.

در بخشی از بیانیه امام جمعه جزیره جنوبی با اشاره به اینکه حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان شفا، تاریخ و زمان نابودی آنها را رقم خواهد زد، آمده است:

جنایت‌های آنها از دایره حیوانی و وحشی‌گری، فراتر رفته است و قلب هر انسانی را جریحه دار می‌کند.

شیخ جابر ذعاب ادامه داد: ما کشتار زنان و کودکان پناهنده به بیمارستان شفا را محکوم می‌کنیم و از مجامع بین‌المللی حقوق بشر خواهانیم که تمام سعی و تلاش خود را جهت عدم تکرار این جنایت‌ها بکنند.

احمد کنعانی، امام جمعه اهل سنت خارگ در بخشی از بیانیه خود ضمن محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی، از مدافعان آزادی خواست که از لاک پوشالی خود درآیند و افزود: اینک برهیچ کس پوشیده نیست که رژیم غاصب صهیونیستی یک جنایتکار جهانی است.

امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب روستای بنود در بخشی از بیانیه خود به حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات و کشتار بیمارستان شفاء پرداخت و خواستار اتخاذ موضع‌گیری صریح کرده و اقدامات قاطع کشورهای اسلامی و ارائه کمک‌های ضروری انسان دوستانه به فلسطینی‌ها شد.

اسماعیل خمیسی در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: رژیم غاصب اسرائیل بار دیگر صحنه‌هایی دردناک و تأسف‌بار را در مقابل دیدگان جهانیان به تصویر کشیده است که نتیجه‌ای جز سنگین‌تر شدن طومار جنایات آن‌ها، افزایش انسجام و تقویت عزم فلسطینیان و تحقق حقوق طبیعی ملتی ستم‌دیده که ده‌ها سال تحت ظلم و جور غاصبان صهیونیست کودک‌کش و حامیان جلّادشان که در رأس آنها آمریکا و انگلیس هستند، نخواهد داشت.

شیخ حسین افروز، امام جمعه اهل سنت شهر سیراف با بیان اینکه جنایات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی و حادثه جنایت بیمارستان شفا، بار دیگر وجدان بشریت را لرزاند، اضافه کرد:

اینجانب تعرض، قتل، کشتار و غارت مردم بی گناه غزه توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می‌کنم و جای تأسف است که جهان اسلام در برابر جنایات استکبار جهانی سکوت کرده، در صورتی که مردم غزه در ماه مبارک رمضان در ناامنی و سختی به سر می‌برند.

امام جمعه اهل سنت محله شرقی جزیره شیف با بیان اینکه حرکت غم‌انگیز و فجیعی که ارتش غاصب در غزه مرتکب شد قلب هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد، افزود: ارتش وحشی صهیون طی روزهای اخیر بیمارستان شفا غزه را به محاصره درآورده و هر آنچه جنایت در عالم است را در آن مرتکب شد؛ اما اقدام حرمت شکنانه رژیم اشغالگر و گرگ صفت صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا غزه در سحرگاه دوازدهم رمضان و هتک حرمت زنان و دختران بی‌دفاع فلسطینی جنایتی غیرقابل وصف و بسیار دردناک است که هرگز از حافظه غیرت تاریخ بشریت محو نخواهد شد و زبان از بیان آن شرمسار و قاصر است.

سید حسن حسینی ادامه داد: اینجانب ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا مسؤولیت جامعه جهانی در حمایت از مردم مظلوم غزه به ویژه زنان و دختران را تکلیف آحاد ملل اسلامی می‌دانم و کشورهای عرب که دم از غیرت می‌زنند باید به حال احوال خود گریان باشند که نوامیس عرب توسط رژیم درنده و غاصب مورد بی‌حرمتی در ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌اند و ننگ این بی‌حرمتی را تا ابد از خاطر نبرند.

گفتنی است، حسن بازدار امام جمعه محله گوده کنگان و عضو شورای روحانیت استان، احمد کنعانی امام جمعه اهل سنت خارگ، شیخ حسین افروز، امام جمعه اهل سنت شهر سیراف، سیدحسن حسینی امام جمعه اهل سنت محله شرقی جزیره شیف، شیخ جابر ذعاب امام جمعه جزیره جنوبی و اسماعیل خمیسی امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب روستای بنود از علمای اهل سنت استان بوشهر بودند که در این بیانیه‌ها بر حمایت قاطع خود از حق مقاومت فسلطینیان در برابر اشغال و حق تعیین سرنوشت خود تأکید کرده و نقض فاحش حقوق بشردوستانه و ارتکاب جنایات گسترده جنگی از سوی رژیم صهیونیستی و به ویژه حمله به بیمارستان شفا را محکوم کردند.

کد خبر 6063614

دیگر خبرها

  • اتفاق مهم برای کاظم صدیقی پس از ماجرای اخیر + عکس
  • رونمایی از تمبر یادبود مسجد مقدس جمکران
  • حادثه رانندگی در محور نیشابور- سبزوار با ۲ قربانی
  • علمای اهل سنت استان بوشهر جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند
  • علمای اهل سنت استان بوشهرجنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • پاسخ موشکی سریع حزب‌الله به جنایت اشغالگران در جنوب لبنان
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • حوزه علمیه نجف؛ حوزه تکثر، استقلال و آزادی / سروش محلاتی