Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@02:32:17 GMT

افشای آلودگی گسترده آب شرب مردم آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۵۹۶۰

بر اساس گزارشی که یک موسسه دیدبان محیط زیست منتشر کرده، آلودگی آب شرب آمریکا به «مواد شیمیایی مادام العمر» بسیار شدیدتر از برآوردهای قبلی است و مواردی از بالاترین سطح آلودگی در میامی، فیلادلفیا و نیواورلئانز مشاهده شده است.

اخبار اجتماعی -​ این مواد شیمیایی که در محیط زیست قابل تجزیه نیستند، عامل اصلی بیماری هایی همچون انواع سرطان، آسیب کبدی، تولد نوزادان کم وزن و سایر مشکلات سلامتی به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافت های گروه کاری محیط زیستی ای دابلیو جی نشان می دهد برآوردهای سال 2018 این گروه، بر مبنای آمارهای منتشر نشده آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا بسیار کمتر از سطح واقعی آلودگی آب شرب این کشور بوده است. این آمارها نشان می داد که 110 میلیون آمریکایی ممکن است در اثر مصرف این مواد شیمیایی آلوده شده باشند.

دیوید اندروز، یکی از دانشمندان ارشد موسسه ای دابلیو جی و از نویسندگان گزارش گفت: «تقریبا غیرممکن است که آب آشامیدنی (آمریکا) در اثر این مواد شیمیایی آلوده نباشد.»

از میان نمونه های آب تهیه شده از 44 مکان در 31 ایالت و واشنگتن دی سی، تنها یک مکان که مربوط به آب یک چاه عمیق 700 فوتی در میسی سیپی بوده آلوده به این مواد شیمیایی نبوده است. همچنین تنها نمونه های تهیه شده از سیاتل، توسکالوسا و آلاباما پایین تر از سطح غیرمجاز بوده است.

به علاوه بررسی ها نشان می دهد که به طور متوسط 6 تا 7 ترکیب مختلف مواد شیمیایی مضر در مکان های آزمایش شده کشف شده که تاثیرات آنها بر سلامتی انسان کاملا مشخص نیست. اندروز افزود: «واقعا همه در معرض سموم این مواد شیمیایی قرار دارند.»

در 34 مکانی که این مواد شیمیایی مضر مشاهده شده، آلودگی آب شرب توسط آژانس حفاظت از محیط زیست یا نهادهای محیط زیستی ایالتی به اطلاع عموم نرسیده بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آلودگی آب محیط زیستی سلامتی محیط زیست مواد شیمیایی آلودگی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هدف از برگزاری هفته زمین پاک فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستداران محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، احد جلیلیان امروز _ یکشنبه دوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته زمین پاک (۲ الی ۸ اردیبهشت‌ماه) و شعار این هفته «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، اظهار کرد: شعار جهانی این هفته «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» است.

وی هدف از برگزاری هفته زمین پاک و هوای پاک فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستداران محیط زیست دانست و افزود: شعار محیط زیست بر اساس محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه است و محیط زیست سالم با مشارکت آحاد مردم تحقق می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: به هر اندازه دانش‌افزایی و آگاهی در خصوص محیط زیست داشته باشیم به همان میزان محیط زیست برای ما و نسل آینده سالم می‌ماند.

جلیلیان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته، گفت: برگزاری کارگاه و کارگروه مدیریت پسماند؛ فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به خصوص جوامع محلی، دانش‌آموزان و دانشجویان؛ پاکسازی بوستان‌ها و پارک‌ها با مشارکت بیش از ۳۷ انجمن‌های مردم نهاد در سطح استان، نشست تخصصی به صورت وبیناری با رئیس سازمان محیط زیست و برگزاری نشستی با مدیران ۵۵ خانه محیط زیست استان از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته است.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون همیار محیط زیست هستند، اضافه کرد: همیاران در راستای حفظ محیط زیست با ما همکاری می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هم استانی‌ها با توجه به بارش‌های خوب و طبیعت زیبای بهاری و حیات وحش استان مردم برای حفظ محیط زیست عاری از هرگونه آلودگی مشارکت داشته باشند.

کد خبر 746658

دیگر خبرها

  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد