Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی از برداشته شدن دژ خاکی باقی مانده جنگ تحمیلی در حاشیه اروند رود خبر داد و گفت: در این راستا مجوز لازم از ستاد کل نیروهای مسلح اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (جمعه 4 بهمن) در حاشیه نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع  مقدس، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دژ خاکی باقی مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه اروندرود به زودی برداشته می‌شود اظهار کرد: در این راستا مجوز لازم از ستاد کل نیروهای مسلح اخذ شده ضمن اینکه بخشی از این دژ خاکی نیز برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته در سال جاری برای حذف این دژ خاکی 30 میلیارد ریال برآورد شده است و با برداشتن این دژ خاکی گردشگری آبی در منطقه گسترش پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه دژ خاکی حاشیه اروند رود با شروع جنگ تحمیلی احداث شد اضافه کرد: این خاکریز که ارتفاع آن در امتداد اروند رود متغیر است دسترسی اهالی جزیره مینو، اروندکنار و نیز روستاهای مجاور به اروند رود را محدود کرده و مشکلات بسیاری برای صیادان محلی به وجود آورده است.

 

شریعتی با اشاره به اینکه حذف دژ خاکی به طول بیش از 60 کیلومتر از حاشیه اروندرود از دی ماه سال گذشته به کندی وارد گام اجرایی شده است عنوان کرد: بنا داریم ساختمان‌های آسیب دیده در جنگ را به همان شکل اولیه در آبادان حفظ کنیم.

 

وی با اشاره به افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان تصریح کرد: بناست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس صنعت نفت آبادان در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و مقرر شده بخشی از زیرساخت لازم این مرکز فرهنگی با مشارکت منطقه آزاد اروند، شرکت پالایش نفت، راه و شهرسازی و شهرداری آبادان با شتاب انجام شود.

 

استاندار خوزستان از آغاز اقدامات زیرساختی باقی مانده پس از افتتاح مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس آبادان خبر داد و بیان کرد: پس از افتتاح این مرکز اقدامات زیرساختی باقی مانده، متناسب با شان آبادان آغاز می‌شود و امید است با راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان شرایط گردشگری دفاع مقدس در این شهرستان بیشتر شده و کاروان‌های راهیان‌نور از امکانات این مرکز بهره‌مند شوند.

 

وی بر آشنا شدن نسل جوان با آرمان های شهدا تاکید کرد و اذعان داشت: نسل جوان در بازدید از اماکن فرهنگی با حماسه‌ها و جانفشانی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس آشنا می شوند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد نماز جمعه رویداد ملی فهما فهما خطبه نماز جمعه سردار سلیمانی منطقه آزاد اروند آبادان اروند رود باغ موزه دفاع مقدس استاندار خوزستان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد

بارندگی‌های آخر هفته گذشته در جنوب شرق کشور سبب شد میانگین پهنه‌ای بارش در حوضه آبریز «مرزی شرق» به محدوده نرمال برسد و این حوضه از کم‌بارشی باقی مانده از ابتدای سال زراعی تاکنون خارج شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، جدیدترین داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که علاوه بر حوضه آبریز اصلی «مرزی شرق» کشور، حوضه‌های آبریز درجه دو «بلوچستان جنوبی»، «مرزی غرب» و «کرخه» در حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان نیز از کم بارشی باقی مانده از ابتدای سال زراعی تاکنون خارج شده‌اند.

به طور کلی بارش‌های سنگین فروردین‌ماه امسال تا حدی کم بارشی‌های باقی مانده از شش ماه نخست سال زراعی را در برخی مناطق کشور جبران کرد اما این بارش‌ها نتوانسته کم بارشی‌های انباشته از سال‌های گذشته را جبران کند.

داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که به طور میانگین پنج حوضه از شش حوضه آبریز اصلی کشور با کم‌بارشی مواجه است.

میانگین پهنه‌ای بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون 167 میلیمتر بوده که حدود 16 درصد کمتر از شرایط نرمال است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • اوج گیری گرما در اروند
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در اروند
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد