Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@15:09:33 GMT

تشیع توسط حضرت زهرا(س) تثبیت شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۶۰۱۱

آیت الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر جمعه در سوگواره یاس نبوی و گردهمایی مبلغان فاطمی که در مجتمع فرهنگی امام زاده سیدعلی (ع) به همت اوقاف قم برگزار شد، یکی از اسوه‌های تربیت را ارائه الگوهای مناسب دانست و افزود: قرآن کریم در ارائه اسوه خوب همسر فرعون را به عنوان الگوی ناب معرفی می‌کند.

اخبار مذهبی - وی حضرت خدیجه و حضرت زهرا (س) را اسوه تمام نمای همه زنان مسلمان دانست و افزود: حضرت خدیجه در سه سال آخر رنج‌های بسیاری برای همراهی پیامبر (ص) کشیدند و چند روز پس از شکسته شدن حصر از دنیا رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به انتشار کتابی در ریاض یا مصر در خصوص حضرت زهرا (س) برای تضعیف روایات مرتبط با ایشان، تصریح کرد: مودت در قربی دارای دو اثر است که نخست اینکه مودت برای نفس انسان یک کمال به شمار می‌رود و همچنین موجب می‌شود که در زندگی سالک آنها باشیم.

وی در ادامه مباهله را یکی از مهمترین جلوه‌های عظمت حضرت زهرا (س) دانست و گفت: حضرت زهرا (س) در ماجرای مباهله حضور داشتند و نشان دادند که ایشان تنها زنی هستند که در مدینه می‌تواند برای دعای پیامبر (ص) آمین بگویند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه دشمن به دنبال فراموش کردن مسئله ولایت بود که حضرت زهرا (س) تشیع را تثبیت کردند، ادامه داد: حضرت زهرا (س) با خلفا بیعت نکردند و این بیعت نکردن مسائل بسیاری را روشن کرد.

وی بر تبلیغ تشیع بدون هرگونه تنش تأکید کرد و افزود: هر مجلس که با نام حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) باشد با نورانیت همراه است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به ضرورت استفاده از قرآن و سنت بزرگان در تبلیغ، تصریح کرد: مباحث تبلیغی باید متمرکز روی آیات و روایات باشد.

وی در پایان افزود: قرآن و روایات بهترین منبع برای دعوت مردم به سمت قرآن و دین اسلام است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قرآن کریم حضرت زهرا آیت الله سبحانی حضرت زهرا آیت الله سبحانی مراجع تقلید شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام دختران بیلیارد به مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، دختران پاکت بیلیارد جهت شرکت در مسابقات ناین بال قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ عازم شهر ریاض شدند. تیم ملی پاکت بیلیارد متشکل از فریال طاهری، زهرا زرین حقیقی و زهرا تیموری در این رقابت ها حضور پیدا کردند.

نخستین دوره رقابت های پاکت بیلیارد بانوان در قاره آسیا به میزبانی کشور عربستان برگزار می شود و تا روز هفتم اردیبهشت ماه ادامه پیدا می کند.

این مسابقات به صورت دو حذفی و تک حذفی برگزار می گردد. فریال طاههری در رده سنی زیر ۱۷ سال و تیموری و زرین حقیقی در تیم بزرگسالان حضور دارند و به مصاف رقیبان خود خواهند رفت.

کد خبر 6085702

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • ۴ نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • اعزام دختران بیلیارد به مسابقات قهرمانی آسیا
  • آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور می‌دانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • تقویم نجومی امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شطرنج باز خوزستانی در مسابقات بانوان کشور نایب قهرمان شد