Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در گفت‌‌و‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد سرای نوآوری در این واحد دانشگاهی گفت: یکی از طرح‌‌‌‌های مورد توجه دانشگاه آزاد برای هدفمندسازی و دریافت نتیجه صحیح از پژوهش‌‌‌ها، ایجاد سرای نوآوری در واحدهای دانشگاهی مختلف است که کسب و کار را وارد فعالیت‌‌‌‌‌‌‌های درون دانشگاهی کرده و مهم‌‌‌‌ترین ثمره آن اشتغال‌‌‌‌زایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: در سرای نوآوری یک شتاب‌‌‌‌‌‌دهنده مستقر خواهد شد و این شتاب‌دهنده‌ها، از یک تیم استارتاپ که ایده‌ای مورد تایید آنها دارد حمایت می‌کنند. در واقع این شتاب‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌ها ایده‌ استارت‌آپ‌های مختلف را گلچین می‌کنند و بهترین آنها که در کمترین زمان به بیشترین سود برسد را انتخاب می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در ادامه خاطرنشان کرد: سرای نوآوری باید زیرساخت‌های لازم جهت حضور و استفاده از برنامه‌های سرا را برای دانشجویان و استادان فراهم کرده و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود را متناسب با بازار تقاضای شکل‌گرفته به‌روزرسانی کند. واحد دانشگاهی باید همکاری‌های لازم را جهت تشکیل و توسعه سرای نوآوری داشته باشد و بودجه‌های مصوب در زمینه ایجاد و توسعه سرای‌ نوآوری را فراهم کند.

رنجبران درباره شرایط لازم برای کسب مجوز سرای نوآوری یادآور شد: ارائه تفاهم‌‌نامه همکاری با برخی از دستگاه‌های مرتبط دولتی و مراکز بزرگ صنعتی، وجود حداقل پنج شرکت دانش‌بنیان علاقه‌مند جهت استقرار در پردیس پارک علم و فناوری و ارائه 30 ایده فناورانه در ارتباط با محور کسب‌وکار تعیین‌شده سرای نوآوری، از جمله شرایط لازم در تاسیس آن است.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی هم یک برنامه جامع برای ایجاد سرای نوآوری دارد که ابتدا سرای مورد نظر در واحد تبریز راه‌‌‌اندازی خواهد شد و بعد از آن در دیگر واحدهای سراسر استان این طرح اجرایی می‌‌‌‌‌‌شود. در واحد ایلخچی هم ظرفیت لازم برای ایجاد سرای نوآوری در حوزه رباتیک داریم و واحد دانشگاهی ما جزو برترین‌‌‌‌های رباتیک در کشور و حتی دنیا محسوب می‌‌‌شود و قراردادهایی را برای تولید ربات صنعتی با شرکت‌‌‌‌‌های خودروسازی منعقد کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: یکی از دستاوردهای مهم واحد دانشگاهی ایلخچی که ظرفیت بالقوه برای ایجاد سرای نوآوری در این حوزه هم وجود دارد در زمینه تولید نرم‌‌‌افزار است. در حال حاضر، نرم افزاری در حوزه ویدئو کنفرانس تولید کردیم و کارآیی آن علاوه بر سازمان‌‌ها و ارگان‌‌های مختلف در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور بوده که بسیاری از استان‌‌‌‌ها از طریق این نرم‌‌‌افزار و با استفاده از ویدئو کنفرانس می‌‌‌توانند جلسات خود را بدون طی کردن مسافت‌‌‌های طولانی برگزار کنند که مهم‌‌‌ترین نتیجه آن صرفه‌‌‌جویی در وقت و هزینه است.

انتهای پیام/

188 / 188 واحد ایلخچی آرش رنجبران سرای نوآوری رباتیک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد ایلخچی سرای نوآوری رباتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم

محمدعلی چراغیان سرپرست اداره طرح و برنامه ریزی صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح صنعتی با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی افزود: این طرح صنعتی در زمان بهره برداری زمینه اشتغال ۱۳۶ نفر را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

رشد۱۷۷ درصدی سرمایه گذاری‌ صنعتی چهارمحال و بختیاری

چراغیان اضافه کرد: نخ ابریشم خالص از الیاف‌های طبیعی و مرغوب با زیبایی و مقاومت عالی است که در بسیاری از کارخانه‌ها و نساجی‌های پارچه ابریشم بافی به عنوان مواد اولیه از اهمیت منحصر به فردی برخوردار می‌شود.

وی افزود: در کارخانجات تولید نخ ابریشم خالص ایرانی، این محصول به طور استاندارد و با تنوع بالا بر اساس نیاز مشتریان تولید می‌شود؛ بنابراین نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز به خوبی از آن استقبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم