Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@23:46:07 GMT

اردوغان: نباید اجازه دهیم عراق ناامن شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۶۱۸۵

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: با مرکل درباره تحولات منطقه به ویژه اوضاع لیبی گفت‌وگو کردم.

اخبار بین الملل- وی افزود: ما و آلمان از راه حل سیاسی در لیبی و قطعنامه شورای امنیت که مشروعیت در لیبی را به رسمیت می شناسد حمایت می کنیم.

اردوغان گفت: ما نباید اجازه دهیم که اوضاع امنیتی در عراق خراب شود و از همه طرف ها می خواهیم که برای آتش بس و صلح تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: ما با توجه به روابط تاریخیمان با لیبی از دولت الوفاق حمایت می‌کنیم. ما اجازه نمی دهیم که دولت الوفاق در جبهه ها تنها باقی بماند.

وی اظهار داشت: خلیفه حفتر از میز مذاکرات در مسکو فرار کرد و در برلین نیز توافق آتش بس را امضاء نکرد.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: مصر و امارات از حفتر حمایت می کنند و به او سلاح می دهند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در این نشست خبری گفت: ما درباره موضوع ادلب و امکان حمایت از آوارگان این شهر گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: درباره تحولات سیاسی در سوریه به ویژه کمیته تدوین قانون اساسی این کشور بحث و تبادل نظر کردیم.

مرکل گفت:ما درباره مسائل منطقه ای که مورد توجه آلمان و ترکیه است بحث و تبادل نظر کردیم و از نقش ترکیه در مسئله آوارگان سوری قدردانی می کنیم.

صدر اعظم آلمان اظهار داشت: ما در مسئله آوارگان با مشکلات زیادی مواجه هستیم و اتحادیه اروپا کمک‌های مالی بیشتری برای حل این مسئله اختصاص خواهد داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صدر اعظم آلمان شورای امنیت مسکو ترکیه اتحادیه اروپا آلمان آنگلا مرکل عراق صدر اعظم آلمان رئیس جمهور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق