Web Analytics Made Easy - Statcounter

دامنه‌های غیرایرانیِ خبرگزاری «فارس» به دلیل تحرم‌های آمریکا، مسدود شده و تنها دامنه «.ir» این خبرگزاری در دسترس است.

به گزارش ایسنا، از ساعاتی قبل (جمعه‌شب) دامنه‌های «.com» و «.net» متعلق به خبرگزاری فارس از دسترس خارج شده و این خبرگزاری، دلیل این مسأله را «دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا» عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری نوشت: «در ایمیلی که از طرف سرویس‌دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده، به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی "دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN" عنوان شده است.»

SDN یا «شبکه نرم‌افزار محور» مکانیزمی در شبکه‌های کامپیوتری برای شکل دادنِ بهتر ترافیک شبکه و ارائه خدمات با دسترسی آسان‌تر است.

یورونیوز نیز در خبری که در این رابطه منتشر کرده، این خبرگزاری را «نزدیک به سپاه» معرفی کرده و ضمن تأیید مسدود شدن دامنه‌های بین‌المللیِ این وبسایت از روز جمعه، خبر داده که «این کار به دستور وزارت دارایی ایالات متحده آمریکا انجام شده است».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خبرگزاری فارس تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد

روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا و پیشنهاد اختصاص اموال مسدود شده روسیه به اوکراین نوشت: این کمک‌ها بعید است که سرنوشت کی یف را به طور اساسی تغییر دهد و مشکل اصلی نیرو‌های مسلح اوکراین که کمبود پرسنل است را حل نمی‌کند.

این روزنامه «وضعیت دشوار اوکراین در میدان نبرد و موفقیت‌های بدست آمده توسط نیرو‌های روسی در ماه‌های اخیر» را توجیه کرد و ادامه داد: «کمک در بهترین حالت این پتانسیل را دارد که به اوکراین در جلوگیری از حملات بی امان روسیه و حفظ قلمرو کمک کند، و به طور بالقوه به کی یف اجازه می‌دهد تا نیرو‌های روسیه را تا زمانی که متحدان اروپایی بتوانند در سال آینده کمک بیشتری ارائه کنند، به بند بکشد!»

در عین حال، کمک‌های جدید ایالات متحده ممکن است روس‌ها را مجبور به حمله سریع‌تر از آنچه برنامه ریزی کرده بودند، کند. اوکراین با استفاده از گلوله‌هایی که قبلاً ذخیره شده بودند، می‌تواند با اطمینان بیشتری این حملات را دفع کند.

وال استریت ژورنال می‌افزاید: «با این حال، افزایش تدارکات نظامی نمی‌تواند به اوکراین در حل مشکلات دیگر، مانند کمبود پرسنل کمک کند».

یادآور می‌شود روز شنبه، ۲۰ آوریل، مجلس نمایندگان آمریکا پروژه‌هایی را در مورد کمک‌های اضافی به اوکراین (کی یف باید تقریبا ۶۱ میلیارد دلار دریافت کند)، اسرائیل و تایوان، و همچنین مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را تصویب کرد. سنا ممکن است این لوایح را در اوایل روز سه شنبه ۲۳ آوریل بررسی کند.

در همین حال، کرملین با دزدی نامیدن این اقدام، قبلاً هشدار داده بود که ایالات متحده باید برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه پاسخگو باشد.

پس از شروع جنگ اوکراین، غرب تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد یورو را مسدود کرد. در ماه مارس، کمیسیون اروپا موافقت کرد که سود و درآمد حاصل از دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را به کی یف منتقل کند و آنها را صرف خرید تسلیحات و حمایت از صنعت نظامی اوکراین کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • اکثر زباله گردها اتباع هستند
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد