Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@23:45:37 GMT

تکاپوی ردصلاحیت‌شدگان برای تایید صلاحیت

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۶۴۰۶

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، عباسعلی کدخدایی استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران، عضو و سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی از ادامه دیدار نمایندگان و داوطلبان رد صلاحیت شده با اعضا شورای نگهبان خبر داد و نوشت: روند رسیدگی در شورای نگهبان ادامه دارد.

کدخدایی در این توئیت افزود: در ادامه دیدار نمایندگان و داوطلبان رد صلاحیت شده با اعضا شورای نگهبان، امروز جمعه چهارم بهمن ماه ۱۳۹۸ نیز عده ای دیگر دعوت و مستندات و مدارک پرونده ارائه و توضیحات آنها نیز استماع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: تاکنون ملاقات با ۸۰ نفر از نمایندگان انجام شده است، روند رسیدگی در شورای نگهبان ادامه دارد.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رد صلاحیت کدخدایی نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کُش صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: صحبت‌های امروز بنده متعرض به اشخاص و افراد نیست، بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر، اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسرد کردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مأیوس کردند، آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

ذوالنوری اظهار کرد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه مجلس، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیأت رییسه‌محور نیست بلکه رییس محور است، حال اینکه مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیری ندارند. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلان‌شان پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرد که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آن‌ها استمزاج شود. باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رییس محوری، نماینده‌محور باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عمر یک مجلس چهار سال است که ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رأی مردم، مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

کد خبر 6085425 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست