Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها یکی از مسائل اساسی و قابل توجه افراد جامعه بحث مشاوره و روانشناسی است، شاخه‌ای از پزشکی که نبودش می‌تواند منجر به پایه‌گذاری یک زندگی ناایمن در برخی خانواده‌ها باشد یا یک زندگی به راحتی از هم پاشیده شود، اما چند وقتیست میزان تعرفه‌های روانشناسان سر به فلک کشیده است، به طوری که نیازمند جلسات فوری شد تا نرخ تعرفه‌ها شفاف‌سازی و نظارت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با وجود تعرفه‌های مصوب، اما به دلیل عدم نظارت و ناآگاهی برخی مسئولان، حق ویزیت‌ها و مشاوره‌هایی با نرخ نجومی برای یک مشاوره ساده از مراجعان اخذ و گاهی موجب رنجش آن‌ها می‌شود  و مردم نیز به دلیل وجود مشکلات حاد مجبور به پرداخت این تعرفه‌های نوسان‌دار می‌شوند.

البته نباید از سختی کار یک مشاوره یا روانشناس غافل شد، زیرا شغل روانشناسی یا روانپزشکی در دنیای پزشکی یکی از پرمخاطره‌ترین نوع طبابت‌ها محسوب می‌شود، زیرا روانشناس باید در بطن زندگی افراد مراجعه کننده رسوخ کند و زندگی آن‌ها را تحت بررسی و تحلیل قرار دهد تا بتواند افراد را درمان کند.

سلامت جسم و سلامت روان به حدی مهم و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که علاوه بر پزشک خانواده باید یک روانشناس و نیز مشاور برای هر یک از خانواده‌ها در کشور وجود داشته باشد تا خانواده‌ها در شرایط سخت روحی و روانی سریعاً مشکل خود را با این افراد در میان بگذارند تا اختلالات حل شوند؛ بنابراین انتظار می‌رود یک روانشناس زبده و دلسوز تمام قوانینی را که برای یک پزشک در نظر گرفته می‌شود رعایت کند،.لذا امیدواریم روانشناسان به حق و حقوق شهروندان احترام بگذارند و به اصطلاح هر چقدر تیغشان می‌برد از مردم پول دریافت نکنند، به طور کلی این کار باعث سلب اعتماد مردم نسبت به پزشکان و خادمان نظام سلامت می‌شود.

بیشتر بخوانید: روانشناسی پول و پولدار شدن!

برهمین اساس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور طی جلسات فوری با هیات بدوی تعرفه‌های روانشناسان و مشاوران را شفاف‌سازی کرد.

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد: طی جلسات فوری با هیات بدوی تعرفه‌های روانشناسان و مشاوران کشور، مشاوران باید به ترتیب در مقطع کارشناسی برای ۴۵ دقیقه ارائه خدمت باید مبلغ ۹۰ هزار تومان از مراجعه‌کننده کسب و در مقطع دکتری و اساتید برجسته کشور برای برای ۴۵ دقیقه ارائه خدمت مبلغ ۱۳۰ هزار تومان دریافت کنند.

او افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از نرخ و تعرفه روانشناسی و مشاوره کشور اطلاعات بدست آورند و همچنین با ورود به بخش معرفی روانشناسان اسامی ۶ هزار روانشناس موردتایید این سازمان را دریافت کنند.

حاتمی در ادامه یادآوری کرد: هموطنان می‌توانند در صورت بروز تخلف از سوی روانشناسان و مشاورانی که پروانه آن‌ها در مطب‌ها موجود است، با شماره بازررسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور (۶۶۹۰۳۵۴۴) تماس بگیرند و تخلف را اعلام کنند.

فقط سازمان روانشناسی می‌تواند صلاحیت روانشناسان را تشخیص دهد

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور یادآور شد: به غیر از سازمان نظام روانشناسی هیچ مرجعی نمی‌تواند صلاحیت روانشناسان و مشاوران را تشخیص دهد؛ لذا سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور براساس یک سری قوانین و معیار‌ها پروانه کسب به افراد می‌دهد.

اجرای خدمات بیمه‌ای روانشناسی در آینده نزدیک

حاتمی با اشاره به خدمات بیمه‌ای روانشناسی در کشور، خبر داد: در حال اجرای بیمه پایه خدمات روانشناسی برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه هستیم، زیرا در قانون ماده ۱۰۳ قانون ششم بیمه‌های پایه روانشناسی برای اقشار آسیب پذیر جامعه درج شده، اما تا امروز متاسفانه اجرایی نشده است، لذا سازمان نظام روانشناسی با پیشنهاد و مطرح کردن این مسئله در هیئت دولت، امیدوار است در آینده نزدیک این مسئله را توسط مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری به تصویب و اجرایی شدن برای اقشار کم درآمد و مستضعف نیازمند روانشناسی و مشاوره کشور برساند. امید است تا پایان سال جاری این مسئله با حمایت‌های دولت انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعرفه روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور نقشی در عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلطسینی‌ها ندارد و فقط به ارائه مشاوره اکتفا می‌کند.

وی در توضیح این ادعا افزود: ما در طراحی عملیات‌های نظامی اسرائیل نقشی نداریم. اما همواره به آنها درباره آنچه به‌زعم خودمان بهترین راه برای اجرای این عملیات است، مشاوره می‌دهیم. دست‎کم درخصوص برخی از نخستین دیدارهایی که بعد از ۷ اکتبر با اسرائیلی‌ها داشتیم، این مسئله صدق می‌کند.

میلر در ادامه هشدار داد که حمله اسرائیل به رفح باعث آسیب رساندن به غیرنظامیان فلسطینی خواهد شد و تشدید انزوای بین‌المللی اسرائیل را در پی خواهد داشت.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که آمریکا برخلاف ادعای تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه، حاضر به توقف کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی نیست و از این بابت شریک جرم قتل‌عام فلسطینیان است.

از سوی دیگر، بسیاری بر این باورند که اختلاف تل‌آویو-واشینگتن ساختگی است و به مسائل تاکتیکی بازمی‌گردد.

طی شش ماهی که از آغاز تهاجم نظامی اسرائیل علیه غزه می‌گذرد، شمار شهدای فلسطینی در مجموع به ۳۲ هزار و ۴۱۴ نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز به ۷۴ هزار و ۷۸۷ نفر افزایش یافته است.

نامتناسب بودن پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله  ۷ اکتبر حماس، حجم بالای تلفات انسانی و تلاش نظام‌مند اسرائیل برای محو نشانه‌های حیات از باریکه غزه که گویای قصد صهیونیست‌ها برای محو فیزیکی (نسل‌کشی) فلسطینی‌ها است، موجب شده که واشینگتن به ظاهر هم که شده از تل‌‌آویو فاصله بگیرد.

 

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی