Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:32:51 GMT

رویدادهای مهم هفته گذشته استان کردستان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۶۷۰۸

رویدادهای مهم هفته گذشته استان کردستان

رویدادهای روز شنبه

بیش از ۲ میلیون بچه ماهی در منابع آبی کردستان رهاسازی شد

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار قطعه بچه ماهی شامل ۵۳ درصد نیاز منابع آبی در دریاچه پشت سدهای این استان رهاسازی شده است.

حمید حسین‌پور در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار قططعه انواع بچه ماهی در دریاچه‌ پشت پنج سد و دریاچه زریبار مریوان توسط چهار تعاونی صیادی این استان رهاسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول توسط شیلات کردستان نیز ۵۰۰ هزار بچه ماهی رهاسازی شده است، اضافه کرد: اعتبار خرید این بچه ماهی ها از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی تامین شده و در صورت تامین اعتبار ۲ مرحله دیگر رهاسازی توسط شیلات انجام می‌شود.

۵۴ کیلومتر جاده اصلی فاقد پوشش تلفن همراه در کردستان شناسایی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: یک هزار و ۱۲۲ کیلومتر از جاده‌های اصلی استان پایش و بیش از ۵۴ کیلومتر از این محورها که فاقد پوشش تلفن همراه بود، شناسایی شد.

فردین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پایش برای شناسایی نقاط کور و فاقد پوشش تلفن همراه و در جاده‌های اصلی پرتردد بین مراکز شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

وی به تصویب ایجاد ۱۵ سایت برای پوشش تلفن همراه در نقاط کور جاده‌های اصلی استان اشاره کرد و افزود: این سایت‌ها در نقاطی که بیش از ۲ کیلومتر پوشش تلفن همراه وجود ندارد، ایجاد خواهد شد.

۳۷۵ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در بیجار کشف و معدوم شد

رییس شبکه دامپزشکی بیجار گفت: ۳۷۵ کیلوگرم فرآورده دامی خام فاسد و تاریخ مصرف گذشته از مراکز توزیع این شهرستان کشف، جمع آوری و معدوم شد.

هادی اسکندری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازدید مستمر بازرسان تیم‌های شبکه دامپزشکی شهرستان از مراکز تهیه، تولید، استحصال، نگهداری، عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.

وی افزود: در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و حفظ بهداشت عمومی جامعه، بازرسان این شبکه به صورت مستمر و مداوم از مراکز عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری ها بازدید می‌کنند که این میزان فرآورده خام دامی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف و ضبط و موارد تخلف به مراجع قانونی معرفی شدند.

صنایع دستی کردستان بدلیل مشکلات گمرکی، چمدانی صادر می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: مشکل صادرات صنایع دستی هنوز حل نشده و کد شناسایی از سوی گمرکات برای آن تامین نمی‌شود بنابراین بیشتر تولیدکنندگان ناچار به شکل چمدانی این محصولات را صادر می‌کنند.

خسرو قاضی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل عدم همکاری گمرکات مرزهای سیرانبند بانه و باشماق مریوان شاهد ایجاد وقفه در صادرات صنایع دستی از استان هستیم لذا صادرات این صنایع از راه‌هایی همچون چمدانی صورت می‌گیرد که این امر بر میزان صادرات اثر منفی گذاشته است.

بیش از ۲۶۳ هزار مترمربع اراضی دولتی در کردستان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: ۲۶۳ هزار و ۸۶۳ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای این استان از دست متصرفان خارج و با حکم مقام قضایی از آنها خلع ید شده است.

سرهنگ بهروز مهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری ۳۸ فقره پرونده مربوط به زمین خواری با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن ۲۶۳ هزار و ۸۶۳ متر مربع از اراضی تحت تملک دولت در محدوده شهرهای استان رفع تصرف شده است.


مرغ تولیدی در کردستان تضمینی خریداری می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی کردستان گفت: برای تعادل بخشی به قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام استان این فراورده را به صورت تضمینی از مرغداری‌ها خریداری می‌کند.

سیداحمد ذکریایی‌نژاد در جلسه خرید تضمینی مرغ اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از مرغداران بدون هیچ محدودیتی اقدام به خرید تضمینی گوشت مرغ در سطح استان کرده که انتظار می‌رود با استقبال مرغداران از این اقدام، قیمت گوشت مرغ به تعادل برسد.

وی هدف اصلی از خرید تضمینی گوشت مرغ را حمایت از تولیدکنندگان و مرغداران، تنظیم قیمت بازار، تثبیت قیمت مرغ و همچنین در راستای سیاست‌های دولت در حفظ اشتغال و حمایت از رونق تولید داخلی اعلام کرد.

۵۴ باند قاچاق کالا در کردستان متلاشی شد

فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا آخر آذر (۹ ماه) در مجموع ۵۴ باند قاچاق کالا در این استان متلاشی و یک هزار و ۷۱۷ نفر نیز در ارتباط با آنها دستگیر شدند.

سردار علی آزادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹۴۵ دستگاه وسیله نقلیه که در کار قاچاق مورد استفاده قرار گرفته بود نیز در این مدت توسط پلیس توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی اضافه کرد: ارزش کل کالاهای کشف شده در این مدت ۹ ماه براساس نظر کارشناسان یک‌ هزار و ۳۸۸ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال بود که میزان کل کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رویدادهای روز یکشنبه

۱۳۷۱ طرح از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کردستان بهره‌مند شدند

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: از آغاز اجرای پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال پایدار روستایی تاکنون یک هزار و ۳۷۱ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۸۶۲ نفر از تسهیلات این صندوق در استان بهره‌مند شده‌اند.

 جعفر شرف‌خانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۸۵ میلیارد ریال سهم این بانک از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان بود که تاکنون ۵۴۲ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شده که از سهم اختصاص یافته ۱۲ درصد بیشتر است.

میزان تلفات آب در کردستان هفت درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: براساس تحقیقات انجام گرفته و با وجود کاهش بارندگی در استان، میزان تلفات آب در ۱۵ سال اخیر هفت درصد افزایش یافته که بخشی از آن مربوط به تبخیر است.

کامران خرم در نشست کارگروه‌های مدیریت جامع کیفیت منابع آب منطقه ۲ کشور با حضور استان‌های کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان و زنجان در سنندج اظهار داشت: میزان تلفات آب در کردستان از ۵۶ درصد در ۱۵ سال گذشته به ۶۳ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۶ درصد رواناب‌های کشور در استان کردستان قرار دارد، افزود: در مجموع سالانه یک هزار و ۶۶ میلیون مترمکعب آب در استان مصرف می‌شود که سهم بخش شرب ۱۴۴ میلیون مترمکعب، کشاورزی ۸۵۲ میلیون و صنعت ۷۱ میلیون مترمکعب است.

شناسایی آلاینده‌های منابع آبی، اولویت وزارت نیرو است

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه طی چند سال اخیر نظام‌نامه‌ای در بحث کیفیت آب تدوین کرده که براساس آن اولویت دستگاه‌های مرتبط شناسایی آلاینده‌ها و تلاش برای رفع آن است.

شاهپور رجایی در نشست کارگروه‌های مدیریت جامع کیفیت منابع آب منطقه ۲ کشور با حضور مسوولان آب منطقه‌ای استان‌های کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان و زنجان در سنندج اظهار داشت: براساس این نظام‌نامه دستگاه‌های مرتبط از جمله شرکت‌های آب منطقه‌ای باید منابع بالقوه و بالفعل آلاینده و میزان تاثیرگذاری آن را بر منابع آبی شناسایی و برای آن برنامه علاج بخشی داشته باشند.


۷۹۳ روستای کردستان تحت پوشش بیماری لامپی اسکین قرار گرفتند

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۷۹۳ روستا و واحد تجمع دامی این استان با پایان عملیات واکسیناسیون علیه بیماری لامپی اسکین تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این طرح ۷۷ هزار و ۷۸۶ راس دام سنگین علیه این بیماری بصورت کاملا رایگان ایمنی‌زایی شدند اظهار داشت: در راستای کنترل بیماری واگیر دامی لامپی اسکین که می‌تواند خسارت اقتصادی قابل توجه به صنعت دامداری وارد کند از تاریخ ۱۶ آذر تا ۱۷ دی ماه سال جاری این طرح در استان اجرا شد.

۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن کردستان پرداخت شد

مدیر شعب بانک مسکن کردستان گفت: امسال در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۲۵۰ میلیارد تومان) تسهیلات توسط این بانک در بخش‌های ساخت، خرید و تعمیر مسکن، ازدواج و خوداشتغالی به متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شده است.

جلال‌الدین سلیمی در نشست خبری با اشاره به اینکه این تسهیلات ۹۰ درصد در حوزه مسکن و ۱۰ درصد در حوزه‌های دیگر بوده‌ است، اظهار داشت: تسهیلات مسکن در حوزه ساخت برای یک‌ هزار و ۳۶ واحد، در حوزه خرید ۵۸۵ واحد و در زمینه تعمیرات برای یک‌ هزار و ۲۶۰ واحد پرداخت شده است.

بیش از یک هزار تُن به ظرفیت تولید گوشت کردستان اضافه شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال و در راستای اجرای طرح توسعه تولید گوشت قرمز، یک هزار و ۴۱۰ تُن به ظرفیت تولید این محصول پر مصرف در استان اضافه شده است.

خالد جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اقدامات عملیاتی صورت گرفته در راستای اجرای طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز در سال جاری با اضافه شدن یک هزار و ۴۱۰ تن گوشت قرمز به تولیدات قبلی شغل ۲ هزار و ۳۲ نفر تثبیت و برای ۲۷۶ نفر نیز شغل جدید ایجاد شد.

عملیات ساختمان ایستگاه راه‌آهن سنندج آغاز شد

عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن سنندج - همدان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار کردستان و برخی دیگر از مسئولین استان آغاز شد.

مساحت زمین این ایستگاه ۵۱ هکتار است که مساحت ساختمان‌های آن ۱۰ هزار مترمربع و مساحت ساختمان اصلی چهار هزار متر مربع است که در ۲ طبقه احداث می‌شود.

هزینه کلی ساخت این ایستگاه در مجموع یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

راە آهن همدان بە سنندج در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد

استاندار کردستان گفت:‌ راه آهن همدان به سنندج به عنوان یک خواسته مهم مردم استان با تامین اعتبارات لازم تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

بهمن مرادنیا در مراسم آغاز عملیات ساخت ایستگاه راه آهن سنندج که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در گردنه صلوات آباد سنندج انجام شد، اظهار داشت: طبق برآوردها و تامین اعتبار انجام شده راه آهن همدان به سنندج تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال ساخت است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: اکنون سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال ساخت بوده که برابر با ۳۰ درصد کل راه‌های ریلی کشور از ۱۰۰ سال پیش تاکنون است.

خیرالله خادمی در آیین آغاز عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن همدان - سنندج اظهار داشت: یک هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزادراه و هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته پنج مرکز را برای توسعه راه ریلی کشور در اولویت قرار دادیم و اکنون راه‌آهن غرب کشور نیز جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

رویدادهای روز دوشنبه

حقوق معوق نیروهای شهرداری سقز پرداخت شد

رییس شورای اسلامی شهر سقز ضمن تقدیر از صبر، تحمل و شکیبایی کارگران و کارکنان این نهاد گفت: حقوق معوق ۲ ماه آبان و آذر کارکنان این شهرداری پرداخت شد.

رضا اسعدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پرداخت حقوق پرسنل شهرداری سقز از مهمترین اولویت‌های کاری شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز بوده و نهایت تلاش مجموعه مدیریت شهری بر پرداخت حقوق و معوقه آنها در اولین بازه زمانی است تاکید کرد: تلاس داریم تمام حقوق‌های معوقه کارکنان این نهاد تا عید پرداخت شود.


تامین آب شرب ۱۸ روستای بخش موچش مشکل دارد

بخشدار موچش از توابع شهرستان کامیاران گفت: از ۷۸ روستای تابعه این بخش ۱۸ مورد آنها در تامین آب شرب دچار مشکل هستند که در صورت رفع نشدن این چالش در آینده منجر به مهاجرت روستاییان می‌شود.

صلاح مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمبود آب در فصل‌های کم بارش و گرم سال و بهداشتی نبودن آب شرب از جمله مهمترین مشکلات اهالی این روستاها است که برای رفع آن باید پروژه های مختلفی تعریف، تامین اعتبار و اجرایی شود.

۱۰ اثر تاریخی کردستان در اختیار صندوق احیا و بهره‌برداری قرار گرفت

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ۱۰ اثر از آثار شاخص تاریخی استان به منظور واگذاری به بخش خصوصی و تغییر کاربری در اختیار صندوق احیا و بهره‌برداری قرار گرفت.

محمد رشیدی اظهار داشت: این آثار شامل عمارت مشیر دیوان، آزموده اردلان، عمارت خسروآباد، حمام خان، عمارت امجد، خانه پیرمرادی، حمام حاج صالح، خانه احمدی، خانه جواهری و حمام عبدالخالق می‌شود که در اختیار صندوق احیا و بهره‌برداری قرار گرفته است.

۵۶۴ واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد کردستان شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: امسال ۵۶۴ واحد مسکونی مددجویی برای افراد فاقد مسکن شهری و روستایی زیرپوشش این نهاد در استان خریداری و احداث شده است.

محمدرسول شیخی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۱۶۴ واحد توسط کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان و برای مددجویان شهری و روستایی خریداری و احداث شده است.

وی با بیان اینکه همچنین از مجموع این واحدها ۴۰۰ مورد روستایی بوده که با مشارکت سپاه احداث شده است، اضافه کرد: علاوه بر این واحدها، ۴۲۰ واحد مسکونی نیز با کمک این نهاد برای مددجویان تعمیر و بازسازی شده است.


هاری، دلیل مرگ پلنگ ایرانی در سروآباد بود

یک قلاده پلنگ ایرانی اوایل دی ماه امسال در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان از توا بع شه رستان سروآباد استان کردستان تلف شد و بعد از کالبدشکافی و نمونه‌برداری و انجام آزمایشات، دلیل مرگ آن مبتلا بودنش به بیماری هاری اعلام شد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اول دی امسال از طریق تماس تلفنی مردم منطقه و ارسال عکس از تلف شدن یک قلاده پلنگ ماده در نزدیکی روستای زوم از توابع شهرستان سروآباد اطلاع پیدا کردیم.

عملیات اجرایی ۱۱۶ کیلومتر طرح توسعه ارتباطات روستایی در سنندج آغاز شد

عملیات اجرایی طرح ۱۱۶ کیلومتر شبکه فیبر نوری در روستای حسن‌آباد سنندج با حضور استاندار کردستان، مجری طرح Uso شرکت مخابرات ایران و برخی از مسوولان استانی آغاز شد.

استاندار کردستان در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار داشت: این طرح تاثیر زیادی در رونق بخش‌های کشاورزی، بهداشت و درمان و گردشگری روستاهای تحت پوشش خواهد داشت.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه این پروژه قرار است سال آینده به بهره‌برداری برسد اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در مجموع ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان اجرا شود که در فاز اول ۱۱۶ کیلومتر اجرا خواهد شد.

رویدادهای خبری روز سه‌شنبه

تخلف صنفی در سقز هشت برابر افزایش یافت

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: تخلفات محرز شده صنفی ناشی از نظارت بر بازار (واحدهای صنفی) در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۸.۶۵ برابر رشد داشته است.

بهنام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان دی ماه امسال، ۱۰ هزار و ۱۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سقز صورت گرفت، ارزش ریالی تخلفات محرز شده ناشی از این نظارت ها بیش از ۵۲ میلیارد ریال بود که از این نظر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶۵ درصد رشد داشته است. (سال ۹۷، ۹ هزار و ۷۸ مورد انجام و ۶۰۰ میلیون ریال ارزش تخلفات بود)

۱۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز در کردستان جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا آخر آذر، ۱۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در مناطق مختلف این استان جان خود را از دست دادند که ۱۲ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

 دکتر بهتاش خانی‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته در مجموع هفت نفر جان خود را بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن از دست دادند که پنج نفر مرد و ۲ نفر زن بودند، افزود: بر اساس این آمار امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد افزایش پنج نفری تلفات گازگرفتگی در استان هستیم.

۷۰ درصد مراکز درمانی بیمه سلامت به سامانه نسخ الکترونیک مجهز شدند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: ۷۰ درصد مطب‌ها و مراکز درمانی که با این بیمه در استان قرارداد همکاری دارند به سامانه نسخ الکترونیک مجهز شده‌اند.

دکتر انور اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه نسخ الکترونیکی منجر به حذف دفترچه‌ کاغذی شده و بیمار با مراجعه به مراکز درمانی و ارائه کد ملی و یا یکی از مشخصات هویتی خود از خدمات درمانی لازم برخوردار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمام شهرهای استان کردستان در مراکز درمانی طرف قرارداد فعال است و در سال جاری ۴۰۰ هزار نسخه در مراکز و مطب‌های طرف‌قرداد استان به صورت الکترونیکی برای بیماران صادر شده است.

دولت تدبیر، توجه زیادی به مقوله سلامت جامعه داشته است

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیشترین تلاش را برای تامین سلامت مردم داشته و بودجه زیادی را به این امر اختصاص داده است.

دکتر علی دل‌پیشه در دومین مجمع سلامت استان کردستان اظهار داشت: موضوع سلامت فقط مختص یک دستگاه نیست و همه آحاد جامعه و نهادهای مختلف با این مقوله مرتبط بوده و تکلیف دارند برای سلامت مردم تلاش کنند.

استاندار کردستان هم در این مجمع گفت: ارتقای سلامت جامعه و اجتماعی شدن آن به همکاری و مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها، نهادها و اقشار مختلف مردم با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیاز دارد.

بهمن مرادنیا اظهار داشت: امروز نگاه به مقوله سلامت در سطح بین المللی با نگاه گذشته متفاوت و متعالی‌تر است، زمانی سلامت صرفا به فقدان بیماری بر می‌گشت اما امروز با کشف و شناخت ابعاد متفاوتی از مولفه‌های سلامت، این مقوله دگرگون شده است.


۱۲۸ بطانه سنجاب در بیجار کشف شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار از کشف ۱۲۸ بطانه سنجاب در قالب یک محموله توسط یگان امداد انتظامی شهرستان خبرداد و گفت: متخلفان این محموله شکار غیرمجاز را در شهر بانه جمع آوری کرده بودند و قصد عرضه در تهران را داشتند.

علی اصغر هدایت زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله شکارغیر مجاز توسط یگان امداد انتظامی شهرستان و همکاری ماموران اداره محیط زیست بیجار در کمربندی محور بیجار - زنجان شناسایی و کشف شده است.

بتن‌ تولیدی در کردستان مطابق استاندارد است

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان تولید بلوک‌های پلی استایرین غیر استاندارد است، گفت: تمام بتن‌های آماده در این استان مطابق استاندارد تولید و به بازار عرضه می‌شود.

ژیلا یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات استان به تولید بلوک‌های پلی استایرین غیر استاندارد بر می‌گردد که باید از آن جلوگیری شود که می‌طلبد برای تحقق این امر دستگاه‌های اجرایی همچون استاندارد، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان با هم هماهنگی لازم را داشته باشند.

دامپزشکی کردستان  کمبود نیرو دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: این اداره کل با کمبود نیرو مواجه بوده و درصدد هستیم در آزمون‌های متمرکز سال‌های بعد بخشی از این کمبود را با جذب نیرو تامین کنیم.

مصطفی رهبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۴۳ پست سازمانی در ساختار تشکیلاتی خود داریم که تنها در ۴۳ درصد این چارت نیرو بکارگیری شده و اکنون ۵۷ درصد از ۲۴۳ پست سازمانی در ساختار تشکیلاتی این اداره کل بلاتصدی و خالی است و ۱۴۰ نفر در پست‌های مختلف شاغل هستند.

بیش از ۲ هزار پرونده گرانفروشی در تعزیرات حکومتی کردستان تشکیل شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: تخلف گرانفروشی از سوی اصناف با ۲ هزار و ۲۲۱ پرونده بیشترین حجم پرونده‌های امسال تعزیرات حکومتی کردستان را به خود اختصاص داده است.

سید نجیم حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عدم درج قیمت کالا و حمل کالای قاچاق به ترتیب و بعد از گرانفروشی بیشترین پرونده‌های تعزیرات حکومتی را تشکیل می‌دهد.

رویدادهای روی چهارشنبه 

روزانه بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب گازطبیعی در کردستان مصرف می‌شود

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر با احتساب نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، روزانه بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف می‌شود.

هوشنگ اولی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون بدون احتساب نیروگاه سنندج، مشترکان کردستانی روزانه بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف می‌کنند.

تکمیل زیرساخت راه‌های کردستان ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه دولت در ۶ سال گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال در بخش راه‌های این استان سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: تکمیل ۳۰۰ کیلومتر طرح بزرگراهی در دست اجرا نیازمند هزینه کرد ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

رامین محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۱ درصد از کل راه‌های بین شهری، ۴۸ درصد از بزرگراه‌ها و ۲۷ درصد از راه‌های روستایی این استان در ۶ سال گذشته ساخته شده که شامل یک هزار و ۲۶ کیلومتر است.

نمایشگاه فرش دستباف در کردستان برپا شد

نمایشگاه فرش و تابلو فرش دستباف هنرمندان هفت استان کشور از عصر یکم بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برپا شده و تا پنجم همین ماه نیز پذیرای بازدید علاقمندان است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ساعت بازدید این نمایشگاه اظهار داشت: بازدیدکنندگان و علاقمندان به صنعت فرش دستباف می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۱ هر روز از این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی دیدن کنند.

توزیع نهاده‌های دام و طیور در کردستان ۲.۵ برابر شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان گفت: توزیع نهاده‌های دام و طیور در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲.۵ برابری حکایت دارد

فرزاد معاونی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین مصوبات ستاد تنظیم باراز کردستان مبنی بر ادامه روند سهولت تامین نهاده‌های دام و طیور در استان برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: تاکنون ۷۵ هزار تُن انواع نهاده‌های دام طیور بین بهره برداران و تولید کنندگان استان توزیع شده است.

کردستان نیاز به ایجاد پایگاه‌ جدید امدادی هلال احمر دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: مدت زمان رسیدن اکیپ‌های این جمعیت به صحنه حوادث جاده‌ای در استان ۱۲ دقیقه است که ارتقای آن و تسریع در امدادرسانی نیازند ایجاد پایگاه‌های جدید است.

محمدباقر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدت زمان قابل قبول برای حضور اکیپ‌های هلال احمر در صحنه وقوع حوادث هشت دقیقه است که با ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای بیشتر در این استان رسید ن به این زمان قابل تحقق است.  

اطلاع‌رسانی خدمات دولت و نظام منجر به جلب مشارکت حداکثری در انتخابات می‌شود

استاندار کردستان گفت: فرمانداران و بخشداران با اطلاع رسانی دقیق و مناسب خدمات صورت گرفته نظام و دولت تدبیر و امید در کردستان باید مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنند.

بهمن مرادنیا ظهر در همایش فرمانداران و بخشداران ستاد انتخابات استان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان موظف هستند تا با بسیج همه امکانات خود شرایط برگزاری انتخابات سالم و حداکثری را فراهم کنند.

رویدادهای روز پنجشنبه

۲۸ عرضه کننده مواد خام دامی غیرمجاز در کردستان محکوم شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: ۲۸ عرضه کننده فرآورده‌های دامی غیرمجاز این استان که تخلف آنها در طرح نظارتی یلدای دامپزشکی محرز شده بود از سوی دستگاه قضایی محکوم شدند

مصطفی رهبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح یلدای دامپزشکی کردستان از ۲۷ آذر تا یک دی در سراسر استان اجرا شد، اظهار داشت: در این طرح نظارتی پنج هزار و ۵۷۸ نوبت از مراکز تولید، توزیع، عرضه و نگهداری انواع فرآورده خام دامی استان بازدید شد.

وی افزود: در نتیجه این بازدیدها علاوه بر ضبط سه تن انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف، ۴۰ پرونده تعزیراتی تشکیل شد که مقام‌های قضایی هم اکنون برای ۲۸ پرونده حکم نهایی صادر کرده‌ و پیگیری ۱۲ فقره پرونده دیگر نیز در دست اقدام است.

۲۰۰ بطانه سنجاب در طبیعت سروآباد رها سازی شد

تعداد ۲۰۰ بطانه سنجاب ایرانی که از قاچاقچیان و شکارچیان کشف شده بود در منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو شهرستان سروآباد رها و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سروآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ این سنجاب ها توسط ماموران انتظامی بیجار از متخلفان و سودجویانی از شهرستان های بانه استان کردستان و سردشت استان آذربایجان غربی در حین خروج از استان کشف و ضبط شده بودند.

مسابقات ووشو انتخابی تیم ملی در کردستان آغاز شد

رقابت های ووشو انتخابی تیم ملی رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان کشور در ۲ بخش ساندا و تالو در سالن آزادی سنندج آغاز شد.

۴۰۷ ووشوکار در قالب ۳۵ تیم به نمایندگی از استان‌های سراسر کشور در این مسابقات حضور دارند و به مدت پنج روز رقابت‌های خود را در ۹ وزن رده‌های نوجوانان و جوانان در بخش ساندا و سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان تمامی فرم‌های بخش تالو برگزار خواهند کرد.

پزشک خیر کردستانی حامی مادران و کودکان شد

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان گفت: شمسی زارع یکی از پزشکان خیر کردستانی در اقدامی خداپسندانه حامی مادران و کودکان در معرض خطر سوء تغذیه استان شد.

مهدی‌علی مسیمر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دکتر شمسی زارع متخصص زنان و زایمان مرکز پزشکی، درمانی و آموزشی بعثت سنندج است که در راستای کمک به مادران و کودکان در معرض خطر سوء تغذیه به عضویت مجمع خیرین سلامت استان پیوست.

وی گفت: این پزشک خیر در نخستین اقدام خود ۲۰۰ میلیون ریال به حساب این مجمع برای تامین داروهای مکمل مورد نیاز دوران بارداری و قطره AD و آهن کودکان نیازمند پوشش خدمات بهداشتی در ناحیه منفصل شهری نایسر واریز کرد.

مشترکان کردستانی در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه اکنون میزان تولید و مصرف گاز در کشور برابر شده است، گفت: با توجه به بارندگی و برودت هوا، شهروندان مصرف صحیح گاز طبیعی را مد نظر داشته باشند.

هوشنگ اولی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف می‌شود.

وی بر لزوم رعایت و مصرف صحیح گاز طبیعی در بخش‌های مختلف خانگی و اداری تاکید کرد و افزود: امسال تا پایان دی در مجموع ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۴۲۶ مترمکعب گاز طبیعی مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد بیشتر بود.

رویدادهای روز جمعه

۸۳ طرح احداث گلخانه به بانک‌های کردستان معرفی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال ۸۳ طرح احداث گلخانه به وسعت ۶۲ هکتار برای اخذ تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شده است.

محمد فرید سپری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۸، سطح گلخانه‌های استان باید به ۶۰ هکتار برسد که قبل از این ابلاغ ۲۰ هکتار با چهار هزار تن تولید سالانه به بهره برداری رسیده بود.

۴۰۰ میلیون ریال برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: کردستانی‌ها از هفته گذشته تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان کمک کرده اند.

محمدباقر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک‌ها از طریق ۱۲ پایگاه ثابت در مراکز شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کمک‌های غیرنقدی قابل ملاحظه نیست، اضافه کرد: سیل‌زدگان به مواد غذایی، پوشاک، لوازم گرمایشی و بهداشتی نیاز بیشتری دارند، پس انتظار است شهروندان نیکوکار نسبت به ارسال کمک‌های غیرنقدی غافل نباشند.

مدیران امانت‌دار باشند

امام جمعه سنندج گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف باید در مسوولیتی که بر عهده دارند امانت‌دار بوده و تمام تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم بکار گیرند.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: مدیران بخش‌های مختلف باید نسبت به جامعه دلسوز باشند و از خیانت در امانت و مدیریت اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه امانتداری همواره مورد تاکید قران و پیامبر(ص) بوده است، اضافه کرد: باید خدمتگزار دین و ملت باشیم و از فرصت مسوولیت در راستای رفع مشکلات مردم و خدمت صحیح به آنان بهره گیریم.

بیش از ۲ تن چوب قاچاق در سروآباد کشف شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد از کشف و ضبط بیش از ۲ تن چوب درختان جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

مسلم مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی در حین گشت زنی در محور ژاورود بخش مرکزی شهرستان سروآباد متوجه دپوی یک محموله چوب درختان شدند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این محموله مقطوعات جنگلی شامل چوب درختان جنگلی از نوع درختان بید است که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز قطع و دپو شده و آماده بارگیری به خارج از شهرستان بود.

تردد در ۲ محور ارتباطی کردستان ممنوع شد

رییس پلیس راه استان کردستان گفت: به دلیل تشدید کولاک و یخبندان تردد در ۲ مسیر ارتباطی بین شهری این استان ممنوع اعلام شد.

سرهنگ عیسی گوهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسیرها شامل محور فرعی ایرانخواه (دیواندره) - تکاب و گردنه ژالانه سروآباد - اورامان است.

وی با بیان اینکه تا محور فرعی ایرانخواه (دیواندره) - تکاب از چهارشنبه شب به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود شده و تاکنون نیز بازگشایی نشده است، افزود: ممنوعیت تردد در محور گردنه ژالانه سروآباد - اورامان نیز از ساعت ۱۹ امروز اعمال شده است.

برچسب‌ها کردستان تارنماهای خبری سنندج اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تارنماهای خبری سنندج کردستان تارنماهای خبری سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899045

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • نام جوان سنندجی در تاریخ ملی کشور ثبت شود
  • سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود