Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نظرسنجی که به تازگی از سوی «بیزینس اینسایدر» انجام شده نشان می‌دهد که بیش از یک چهارم آمریکایی‌ها بر این باورند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور، باید از بابت شهادت سردار قاسم سلیمانی، در دیوان کیفری بین‌المللی به جرم ارتکاب جرایم جنگی محاکمه شود.

گفتنی است ایران پیشتر گفته بود که موضوع شهادت سردار سلیمانی را در این دیوان پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بیزینس اینسایدر، از مجموع یک هزار و ۸۳ آمریکایی شرکت‌کننده در نظرسنجی، ۲۷.۴ درصد خواهان محاکمه ترامپ در دیوان کیفری بین‌المللی هستند.

ارتش تروریستی آمریکا در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی) با تعدی به خاک عراق، سردار سلیمانی را که نقشی بسزا در مبارزه با داعش و تامین امنیت منطقه داشت، به اتهام تدارک حمله علیه منافع منطقه‌ای واشنگتن، به شهادت رساند.

کد خبر 4834164 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی ایران ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ دیوان کیفری بین المللی ایالات متحده آمریکا عراق ایران لیبی دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی سوریه روسیه ترکیه لبنان فلسطین برجام قاسم سلیمانی مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد

کتاب «سربلند میدان» که به سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی می‌پردازد، با گذشت شش ماه برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. - اخبار فرهنگی -

امروز بیست و نهم فرودین ماه، سومین سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است که بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

سردار حجازی بیش از 40 سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

بعد از شعادت شهید حجازی کتاب سرگذشت و زندگی ایشان در دستور کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس قرار گرفت و بعد از گذشت یک سال، کتاب «سربلند میدان» به نویسندگی سعید علامیان منتشر شد و در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» در پنجم مهرماه سال 1402 رونمایی شد.

کتاب «سه چهارده» رونمایی شد

حال با گذشت شش ماه این کتاب برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

یکی از نکات قابل توجه در چاپ جدید کتاب «سربلند میدان» تغییر طرح جلد آن است.

کتاب «سربلند میدان» حاصل 80 ساعت گفتگوی نویسنده با چهل‌ویک نفر از همرزمان، همکاران، آشنایان و اعضای خانواده سردار شهید محمد حجازی است. بیست‌ویک نفر دیگر هم راویانی هستند که روایت آن‌ها را از منابع مکتوب استخراج کرده است.

کتاب «سربلند میدان» متشکل از 19 فصل است که از تولد تا شهادت سردار حجازی را روایت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • گرامیداشت یاد شهدا در استان قزوین
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد