Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ، هیات رئیسه شورای عالی و معاونین سازمان نظام پزشکی با  هیات مدیره جدید انجمن رادیولوژی ایران تشکیل جلسه داده و پیرامون مسائل و مشکلات مبتلا به گروه رادیولوژی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدا، رئیس انجمن رادیولوژی ایران، گزارشی از عملکرد انجمن ارائه نمود و به تشریح پاره ای از مشکلات جامعه رادیولوژی از جمله آموزش دستیاران ، تعرفه های خدمات رادیولوژی ، مباحث مالیاتی  ، تاکید بر اجرای صحیح کتاب ارزش های نسبی خدمات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پرداخت .

در ادامه، رئیس کمیته انتخابات انجمن رادیولوژی ایران، گزارشی از عملکرد انتخابات این انجمن ارائه نمود مبنی بر این که با بالاترین میزان مشارکت اعضای رادیولوژی این انتخابات بصورت الکترونیک برگزار شده است و حدود ۱۲۰۰ نفر از جامعه رادیولوژی در آن شرکت کرده اند. لذا در بین تمامی انجمن ها، انجمن رادیولوژی رتبه دوم را از نظر بالاترین آمار شرکت کنندگان در انتخابات دارا است. میزان بالای مشارکت جامعه رادیولوژی در انتخابات انجمن نشان می دهد که این گروه نسبت به مسائل صنفی خود حساس است.

همچنین در خصوص مباحث مالیاتی جامعه رادیولوژی این موضوع مطرح شد که با توجه به هزینه های خاصی که این رشته متحمل می شود باید نگاه ویژه ای از سوی مسئولان نسبت به مالیات پرداختی آنها وجودداشته باشد که معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی توضیحات لازم را در این زمینه ارائه نمود و مقرر شد انجمن در آینده جلسه جداگانه و تخصصی با این معاونت داشته باشد.

در ادامه با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی، در خصوص مسائل آموزشی جامعه رادیولوژی از جمله برگزاری دوره های کوتاه مدت از سوی سازمان نظام پزشکی و استفاده از ظرفیت انجمن برای امور تحقیقاتی بحث هایی انجام شد.

علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، نیز که در این جلسه حضور داشت میزان شکایت از گروه رادیولوژی را در مقایسه با نرمال جمعیت پزشکی بسیار پایین عنوان نمود و خواستار آموزش این گروه برای آشنایی بیشتر با امور انتظامی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی شد. وی تاکید نمود در مواردی مانند تشخیص آنومالی های جنینی به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع باید دقت بیشتری صورت پذیرد.

محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، نیز ضمن استماع نظرات و پیشنهادات و همچنین مسائل مطرح شده در خصوص جامعه رادیولوژی به در نظر گرفتن تاثیر تورم، تحریم و هزینه های سنگین رشته رادیولوژی در مباحث تعرفه ها و مالیات و تخصصی تر شدن رشته های مختلف رادیولوژی اشاره نمود.

مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز به برگزاری همایش های بین رشته ای ، رعایت بیشتر اخلاق حرفه ای و آموزش مردم به زبان ساده از طرق مختلف تاکید نمود.

وی با اشاره به اینکه انجمن های علمی جایگاه رفیعی دارند، تصریح کرد: انجمن ها می توانند وضعیت توسعه علمی کشور را مشخص کنند و امید به استفاده از نقطه نظرات کارشناسی انجمن های علمی درمراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز داریم.

علیرضا اسپید نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز به ضرورت تعیین تکلیف تعرفه تعدادی از خدمات رادیولوژی که با قیمت تمام شده و واقعیت های موجود تفاوت فاحش دارد ، تاکید کرد و گفت: اجرا نشدن این مهم منجر به عدم ارائه خدمات در آینده نزدیک و یا بروز مشکلات با دستگاههای نظارتی خواهد شد. همچنین ضرورت نشست های مشترک علمی تخصصی بین انجمن های دیگر علمی با انجمن رادیولوژی از جمله ضرورت ها است.

محسن مصلحی دبیر شورای عالی نظام پزشکی ضمن اشاره به استقبال شورای عالی در خصوص استفاده از نقطه نظرات کارشناسی انجمن های علمی در کمیسیون های تخصصی مشورتی این شورا ، اظهار امیدواری کرد که با نهادینه شدن بهره گیری از ظرفیت های بی بدیل ارائه کنندگان خدمات ، خبرگان و پیشکسوتان رشته های مختلف شاهد سامان دهی وضعیت نابهنجار موجود باشیم.

کد خبر 4834169

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیولوژی سازمان نظام پزشکی تعرفه های پزشکی وزارت بهداشت سرطان لبنیات سازمان غذا و دارو سازمان نظام پزشکی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آفلاتوکسین دارو پوست درمان ناباروری بیماری صرع تجهیزات پزشکی گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران، روز سه شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی، گفت: همایش سالیانه جامعه اورولوژی، فرصت مغتنم برای گردهمایی همکاران با آشنایی با تازه‌های رشته اورولوژی و تبادل تجربیات است.

وی افزود: برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری، دو رشته مهم نفرولوژی و اورولوژی را داریم که اهمیت رشته اورولوژی در بحث مراقبت و درمان، بیشتر خودنمایی می‌کند.

ضیایی ادامه داد: بیماری‌های کلیوی، مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری و…، همگی تحت الشعاع رشته اورولوژی است.

وی تاکید کرد: اورولوژی جزو رشته‌های پیشرو بوده که وابسته به دستگاه است.

رئیس جامعه اورولوژی ایران افزود: در سطح منطقه، جزو بهترین ارائه دهندگان خدمات تشخیصی و درمانی بیماری‌های اورولوژی هستیم.

ضیایی با اشاره به اهمیت عمل‌های جراحی کم تهاجمی، تاکید کرد: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد جراحی‌های سنگ کلیه به شکل باز انجام می‌شود.

وی افزود: سنگ‌های ادراری، پروستات، عفونت‌های دستگاه ادراری و سرطان‌های دستگاه ادراری، به ترتیب شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی محسوب می‌شوند.

رئیس جامعه اورولوژی ایران، از افزایش سطح سواد سلامت جامعه به عنوان یکی از دلایل افزایش تشخیص بیماری‌ها نام برد و تاکید کرد: اگر کشور بر روی سواد سلامت جامعه سرمایه‌گذاری کند، می‌توان از افزایش بار بیماری‌ها جلوگیری کرد.

در ادامه، محمدعلی زرگر عضو هیأت جامعه اورولوژی ایران گفت: جامعه اورولوژی هر سال در اردیبهشت ماه یک کنگره برگزار می‌کند که هدف آن، به روزرسانی اطلاعات و معلومات همکاران اورولوژیست است.

وی افزود: پروستات، یکی از بیماری‌های شایع است که دو نوع خوش خیم و بدخیم دارد.

زرگر ادامه داد: جامعه اورولوژی ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردار است و شاید در بحث دسترسی به دستگاه‌های مورد نیاز با محدودیت مواجه باشیم.

وی از فشارخون و دیابت به عنوان دو عامل نارسایی کلیه نام برد و افزود: نارسایی کلیه یکی از بیماری‌های هزینه ساز است.

رباب مقصودی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیأت مدیره جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: عمل‌های جراحی کم تهاجمی در کشور از رشته اورولوژی شروع شده و خیلی از جراحی‌ها با این روش انجام می‌شود.

وی افزود: با عمل‌های کم تهاجمی برای درمان سنگ کلیه، بیمار می‌تواند خیلی سریع به شرایط عادی باز گردد.

مقصودی ادامه داد: یکی از معضلات خانم‌ها در سنین بالا، عارضه بی اختیاری ادراری است که اقدامات درمانی در کشور برای این عارضه به خوبی انجام می‌شود.

وی افزود: جراحی کم تهاجمی، فیلد زیادی از بیماری‌های اورولوژی را در بر می‌گیرد.

محمدهادی رادفر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: ایران، یکی از دو کشور برتر رشته اورولوژی در منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر پیشرفته‌ترین اعمال جراحی رشته اورولوژی در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.

رادفر گفت: جامعه اورولوژی ایران در انجمن جهانی این رشته بسیار فعال است.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در روزهای ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار می‌شود.

کد خبر 6086051 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم