Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت ترکیه از افزایش تلفات زمین‌لرزه شدید در جنوب شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، فخرالدین کوجا» وزیر کشور ترکیه بامداد شنبه گفت تا کنون حداقل ۱۸ نفر بر اثر وقوع زلزله ۶.۸ ریشتری در استان «اِلازیغ»، جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کوجا بعد از حضور در عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده، توضیح داد فعلا جان باختن ۱۳ نفر در الازیغ و پنج نفر در «مَلَطیه» مورد تایید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نیز با بیان اینکه حداقل ۵۰۰ نفر بر اثر این زمین‌لرزه نسبتا شدید مصدوم شده‌اند، گفت امدادگران در تلاش برای نجات دادن ۳۰ نفر گرفتار زیر آوار هستند.

سویلو با اشاره به نقشه‌راه واکنش اورژانسی ترکیه، اظهار داشت که این زلزله از نوع «سطح ۳» بود و به معنی آن است که نیازمند واکنش ملی است اما فعلا نیازی به کمک‌های بین‌المللی نیست.

سازمان مدیریت اورژانس و حوادث ترکیه نیز به شهروندان هشدار داد با توجه به وقوع پس‌لرزه‌های متعدد و بعضاً قوی، به هیچ وجه به ساختمان‌های آسیب دیده بازنگردند زیرا خطر فروریختن کامل آنها وجود دارد.

مردم مناطق زلزله‌زده بامداد شنبه را در حالی که دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسید، در چادرها و اسکان اضطراری طی کردند.

شامگاه جمعه حدود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه (به وقت تهران) بود که زمین لرزه‌ای نسبتاً پرقدرت در عمق ۱۰ کیلومتری، شرق استان الازیغ را لرزاند. شدت این زلزله به حدی بود که در بخش‌هایی از چند کشور همسایه از جمله شمال عراق، غرب ایران، شمال شرق سوریه و فلسطین اشغالی نیز احساس شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زلزله ترکیه وزارت بهداشت زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در پی وقوع سیل حداقل ۱۲ نفر کشته و ۵ نفر مفقود شدند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، کمیته ملی مدیریت اضطراری عمان روز دوشنبه اعلام کرد دست‌کم ۱۲ نفر بر اثر سیل در عمان جان خود را از دست دادند. کشته شدگان شامل ۹ دانش آموز، دو عمانی و یک مهاجر خارجی هستند.

بر اساس گزارش‌ها، جست‌وجو برای یافتن پنج مفقود در جریان است.

بخش‌های مختلف عمان در پی باران‌های سیل آسا که این کشور را درنوردید و منجر به جاری شدن سیل شد، زیر آب رفته است.

پیش از این جسد یک کودک در وادی البطحا در المذیبی پیدا شده بود. پلیس سلطنتی عمان در توییتی اعلام کرد جسد را ساکنان منطقه پیدا کردند.

در پی تماس‌های مکرر مردمی که در سیلاب‌ها، جاده‌ها، متروها، مدارس و ساختمان‌های مسکونی و تجاری گیر افتاده‌اند، پلیس و تیم‌های امدادی وارد عمل شدند.

کد خبر 6078869

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سیلاب در برخی از مناطق جنوبی کشور/۳ کشته در سیستان و بلوچستان و ۳ مصدوم در عسلویه
  • تازه‌ترین جزئیات از خسارات بارش‌ها در جنوب کشور
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • در پی وقوع سیل حداقل ۱۲ نفر کشته و ۵ نفر مفقود شدند
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه
  • افزایش شمار تلفات حمله اوکراین به زاپروژیا