Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام لیوانی گفت: باید برنامه های دهه فجر از مسجد آغاز شود و در این ایام برنامه های شاد و متنوعی که می تواند جوانان را جذب مسجد کند در نظر گرفته شود.

خبرگزاری شبستان، گرگان- داود خاندوزی؛ نقش مسجد در شکل گیری جنبش های اجتماعی در مبارزه با طاغوت و ظلم موضوعی بود که منجر به بیداری جامعه و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بی شک اگر  فضای مبارزه انقلاب از مسجد خارج می شد امروز سرنوشت انقلاب 57 شاید چیز دیگری رقم می خورد.

 

پیوست فرهنگی انقلاب اسلامی با مسیر پراعتلای اهل البیت(علیهم السلام) و بهره گیری از ماه محرم و صفر در حرکت آزادی خواهی و ظلم ستیزی باعث شد که اراده یک ملت هیمنه طاغوت را فرو بریزد از این رو می بینیم دشمنان انقلاب اسلامی که از روزهای ابتدایی سال در تلاش بودند تفکر انقلاب اسلامی را مهار کنند پس از توطئه های مختلف و جنگ تحمیلی دست به شبیخون فرهنگی زدند که در راس هدف پیکان های توطئه آنها، مسجد و دین زدایی قرار دارد.

 

اما این توطئه ها با درایت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول این چهل سال بی نتیحه مانده است و امروز در آستانه جشن چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفتیم.

 

با توجه به اهمیت جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی با حجت الاسلام «قاسم لیوانی»، رئیس مرکز امور رسیدگی به مساجد استان گلستان گفتگو کردیم تا به ابعاد نقش و کارکرد مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث دی ماه و تحولات ایران اسلامی در آستان دهه مبارک فجر و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بپردازیم.

 

 

از نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بفرمایید؟

جنبش انقلاب اسلامی از مساجد شروع شده است و در خاطر دارم که بسیاری از وعاظ و سخنران ها برای بیداری مردم به ویژه در ماه محرم و ماه مبارک رمضان در مساجد حضور می یافتند.

 

در سال 57 در یکی از شهرستان های استان بنا بود سخنرانی رقم بخورد و بسیاری از جوانان پرشور در این مسجد حضور یافتند و در آن زمان ماموران ژاندارمری در اطراف مسجد تجمع کرده بودند و جوانان انقلابی با این وجود در مساجد حضور می یافتند و حتی آمادگی داشتند که در صورت تعرض ماموران رژیم شاهنشاهی با آنها مقابله کنند.

 

در آن دوران مساجد سراسر کشور چنین وضعیتی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جوانان زیادی در مساجد حضور داشتند و از مساجد به جبهه های جنگ اعزام شدند و سنگرهای اسلام را پر کردند.

 

در سال 57 زمانی که در کشور با کمبود سوخت و مواد غذایی رو به رو شدیم، جوانانی که سوخت و مواد غذایی تهیه می کردند از طریق مسجد این مواد را بین مردم توزیع می کردند و مسجد همواره در بین مردم پایگاه و جایگاه خوبی داشته است.

 

امروز نسبت به مساجد چه وظیفه ای برعهده داریم؟

باید تلاش بیشتری کنیم که با فرهنگ سازی، جوانان را بیشتر با مساجد آشنا کنیم، در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم و باید برنامه متنوعی به ویژه برنامه های شادی که می تواند جوانان را بیشتر جذب مساجد کند در این ایام در نظر گرفته شود.

 

ریشه توطئه های دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی در چیست؟

وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد عده ای از مزدوران شاهنشاهی، منافقان و دشمنانی که از انقلاب اسلامی سیلی خورده بودند بسیار ناراحت و نگران شدند.

 

از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی که می دانستند با پیروزی انقلاب دستشان در ایران و منطقه کوتاه خواهد شد از بدو پیروزی با دسیسه های مختلف با انقلاب دشمنی ورزیدند و انتظار نداشتند که انقلاب اسلامی به آسانی به پیروزی برسد.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم که دشمنان توطئه های مختلفی نسبت به انقلاب اسلامی داشتند و تحریم و جنگ را به ملت بزرگ ایران تحمیل کردند.

 

حوادث سال 98 به ویژه دی ماه را چطور می بینید؟

امسال خبرهای خوش و اتفاقات بعدی را در کشور شاهد بودیم مثل سیلی که در چند استان اتفاق افتاد و چند استان را تحت تاثیر قرار داد و مزارع مردم را تخریب کرد و اخیرا نیز سیل سیستان و بلوچستان نیز رقم خورد که گفته می شود وسعت آن 3.5 برابر استان گلستان بود.

 

وجود چنین اتفاقاتی اعتبارات زیادی را از کشور به خود اختصاص می دهد و دولت باید هزینه های زیادی برای جبران چنین حوادثی خرج کند.

 

 در سیل اخیر سیستان و بلوچستان اعلام شد که دولت باید بیش از یک هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت های این منطقه هزینه کند و اگر چنین اتفاقاتی نبود دولت می توانست این اعتبارات را برای ایجاد اشتغال جوانان هزینه کند.

 

در ایام دی ماه شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را توسط رژیم جنایتکار آمریکا شاهد بودیم که بسیار نگران کننده بود و همه شاهد بودیم که نه تنها مردم ایران بلکه مردم کشورهای دیگر در آمریکا، انگلیس و فرانسه این عمل را محکوم کردند و یک انسجام و وحدت در کشور ما نیز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به وجود آورد.

 

در کشور ما جمعیت انبوهی در تشییع جنازه این سردار رشید اسلام حضور یافتند که تحول عظیمی را در منطقه به وجود آورد.

 

حادثه ناگوار دیگر سقوط هواپیما اوکراینی بود و جامعه جهانی و مردم را تحت تاثیر قرار داد و برخی این مهم را بهانه کردند تا علیه انقلاب اسلامی در کشور اقداماتی را برنامه ریزی کنند.

 

این توطئه ها در کشور گذرا است ولی شرط آن این است که ملت ایران باید در برابر چنین توطئه هایی وحدت داشته باشند و می طلبد برای خنثی شدن این توطئه ها مردم در برنامه های ایام الله دهه فجر به ویژه 22 بهمن ماه حضور پرشکوه و فعالی داشته باشند.

 

مردم چطور می توانند نسبت به توطئه های دشمنان پیروز شوند؟

مردم باید در برابر دشمن وحدت داشته باشند، مردم با وحدت و برادری می توانند بر توطئه های دشمن پیروز شوند.

 

در صدر اسلام وقتی پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) وارد مدینه شد دو طایفه «اوس» و «خزرج» نزدیک به یک قرن با هم نزاع داشتند و حضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) طوایف مدینه را با هم متحد کرد و بین آنها عهده آخوت بست.

 

امت اسلامی در سایه این وحدت توفیقات فراوانی بدست آوردند و توانستند که کفار را شکست دهند و اسلام را در مناطق مختلف اعتلا ببخشند.

 

امروز کشوری در دنیا نیست که یک خانواده مسلمان وجود نداشته باشد و می بینیم که اسلام در اقصی نقاط دنیا طنین انداز شده است و این اتحاد بین مسلمین بود که منجر به چنین توفیقی شد.

 

چه توصیه ای به مردم در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی دارید؟

انتخابات یکی از مسائل مهم پیشروی کشور است و توصیه می کنم مردم در انتخابات مشارکت پرشور داشته باشند و افراد شایسته که به درد کشور می خورند را انتخاب کنند.

 

نمایندگان مجلس باید کارایی داشته باشند و بتوانند تصمیمات خوبی را برای کشور بگیرند و امام(رحمه الله علیه)فرمودند مدرس ها را به مجلس بفرستید در واقع این جمله امام راحل به معنای آن است که افرادی را به مجلس بفرستید که مثل شهید مدرس توانایی داشته باشند.

 

امروز در کشور مشکلات اقتصادی، سیاسی و... وجود دارد و باید نمایندگان مجلس توانایی حل این مشکلات را داشته باشند و بتوانند به روابط کشور با دیگر همسایگان و کشورهای منطقه کمک کنند.

 

اگر نمایندگان ما اهل فکر باشند، می توانند راهکارهایی را پیدا کنند تا کشورهای منطقه تحت تاثیر القائات و توطئه های دشمنان قرار نگیرند و برعلیه جمهوری اسلامی کاری نکنند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه مسجد فهما رویداد ملی فهما خطبه نماز جمعه حجت الاسلام لیوانی مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت گلستان از اقدام فراجا برای اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در این بیانیه با تاکید بر اینکه مسئله حجاب از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت متدین و مقتدر ایران بزرگ اسلامی محسوب می شود آمده است:
حجاب پرچم فرهنگ قرآن کریم و ثمره تحقق گفتمان انقلاب اسلامی از زن است. 

در عصر حاضر مسئله حجاب از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت متدین و مقتدر ایران بزرگ اسلامی بوده و طرح های شکست خورده ای نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد.

پروژه های برنامه ریزی شده توسط افرادی معلوم الحال و فاسد العقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام فریبانه «زن، زندگی و آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی نماید، اما پایداری و بصیرت و زمان شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصا دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است.

در این برهه از زمان از آنجا که مهمتر از میدان حقیقی، فضای مجازی افسارگسیخته و بی حساب و کتاب آن خصوصا در ایسنتاگرام، محل هجمه دشمنان نظام و انقلاب شده است، مطالبه برخورد داریم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری حفظه الله که  فرموده اند: "بی حجابی یک حرام شرعی و سیاسی است" ، انجام کارهای ایجابی همچون نشست ها، همایش ها و تالیف از برنامه های همه ارگان ها در خصوص مساله حجاب و عفاف باشد.

امروز حضور مومنانه و مجاهدانه نیرو‌های مخلص انتظامی در برخورد با قانون شکنانی که خواسته یا ناخواسته در مسیر تضعیف کشور همسو با معاندان قرار گرفته و با ایجاد ناامنی روانی و اجتماعی مانع از حضور موثر و کارآمد بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی می شوند، قابل تقدیر و سپاس است.   

بدین وسیله، ما ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت استان گلستان، عملکرد شجاعانه نیرو‌های خدوم فراجا را ارج نهاده و از مجموعه فرماندهی نیروی انتظامی که همیشه سینه‌های خود را آماج و سپر تیر‌های منافقان داخلی و دشمنان خارجی و ایادی آنها کرده اند تقدیر و تشکر می‌ کنیم.
از خداوند متعال برای آن مجموعه خدوم  توفیق و پیروزی در این امر خطیر را مسئلت می‌نماییم و از متولیان دستگاه‌های فرهنگی بویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش می خواهیم فعالیت های فرهنگی، توجیهی و اقناعی خود را در درباره عفاف و حجاب بیشتر و فراگیر کنند.

دیگر خبرها

  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • پاسداران در راستای عقیده خود با دشمن مبارزه می‌کنند
  • آیت‌ الله سبحانی: مرد باید ببیند پول مالیات کجا خرج می‌شود
  • ارتش باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • حمایت ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت گلستان از اقدام فراجا برای اجرای طرح نور