Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:40:47 GMT

کمربند حفاظتی گرمسار ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۱۸۴

کمربند حفاظتی گرمسار ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اسماعیل عرب معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه ایجاد کمربند حفاظتی گرمسار ۵۰ درصد است، ابراز داشت: این طرح هم‌اکنون برای حوزه روستای چنداب و بهورد بخش ایوانکی گرمسار در حال انجام است.

وی بابیان اینکه از سنوات قبل چهار کیلومتر کمربند حفاظتی در گرمسار ایجادشده است، افزود: برای سال جاری اجرای چهار کیلومتر دیگر کمربند حفاظتی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه کمربند حفاظتی در واقع حائلی میان اراضی ملی و مستثنیات اشخاص است، ابراز داشت: این کمربند حفاظتی با روش‌هایی از قبیل حفر کانال و ایجاد خاکریز، حصار سیمی و فنس کشی و ایجاد نوار سبز یا گارد بلوک اجرا خواهد شد.

عرب معصومی بابیان اینکه هدف از اجرای طرح کمربند حفاظتی کاهش تصرفات و تجاوز به عرصه‌های جنگلی و مرتعی است، در ادامه تصریح کرد: با این روش در واقع می‌کوشیم تا حد بین منابع طبیعی و سایر عرصه‌ها مشخص شود تا شاهد کمترین دست‌درازی به طبیعت باشیم.

وی بابیان اینکه این طرح در گرمسار به روش بنچ مارک یا قرارگیری اسکلت سازه بتنی در (چاله) اجرایی خواهد شد، افزود: بعد از بتن‌ریزی و مستحکم شدن آن، این سازه بتنی در فواصل مختلف بسته به شرایط منطقه احداث می‌شود.

کد خبر 4834185

منبع: مهر

کلیدواژه: گرمسار مناطق حفاظت شده بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس گرگان دهه فجر ایلام قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 شیراز قاسم سلیمانی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، قزوینیان گفت: پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در بخش خودمالکی ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی ۹۲ درصد برآورد شده است.

وی افزود: در بخش مسکن حمایتی برش دو ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی، در بخش خودمالکی ۶هزار و ۱۴ واحد، بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی نیز  ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای اجرای پروژه‌های حمایتی مسکن ۲۷۱ هکتار زمین (به صورت اجاره ۹۹ ساله) تأمین شده و برای مابقی متقاضیان واجد شرایط نیز در مرحله تأمین و الحاق اراضی مدنظر است، ادامه داد: برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد نیز مسکن روستایی می باشد.

قزوینیان گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام است و در سال جدید با جدیت پیگیر تأمین زمین هستیم.

دیگر خبرها

  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان