Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:08:08 GMT

ساده‌ترین رژیم لاغری به سبک ژاپنی‌

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۲۳۹

ساده‌ترین رژیم لاغری به سبک ژاپنی‌

ساده‌ترین رژیم لاغری در جهان "نوشیدن یک چهارم لیتر آب گرم با معده خالی" است.

به گزارش مشرق، بسیاری از مردم ژاپن هنگام بیدار شدن از خواب دو لیوان آب با معده خالی می‌نوشند. این نوع نوشیدن آب تحت عنوان آب‌درمانی ژاپنی، یک روش بسیار متداول برای از بین بردن سموم بدن، بهبود عملکرد کبد، افزایش متابولیسم، کاهش التهاب، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و در نهایت کاهش وزن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

چند راه برای تشخیص مواد غذایی سالم مرگبارترین مواد غذایی که حتی فکرش را هم نمی‌کردید خواص خاص «خرما»

علاوه بر این، شما با نوشیدن آب در حالت ناشتا به بهبود حرکات روده کمک کرده و دچار یبوست نمی‌شوید. وقتی آب وارد معده خالی می‌شود، اسید معده را خنثی کرده و در ضمن باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی کنید و وعده صبحانه خود را کوچکتر کنید.

به جای آب شیر، سعی کنید آب معدنی بنوشید، چون درصد کربنات هیدروژن آن بالاتر است و تاثیر بیشتری در کاهش اسید معده دارد. زمانی که ناشتا هستید، آب گازدار ننوشید، چون با این کار اسید معده را افزایش خواهید داد. سراغ آب سرد هم نروید و بگذارید آب به دمای اتاق برسد.

آب درمانی ژاپنی اصولی دارد

به محض بیدار شدن از خواب با شکم خالی سعی کنید نیم لیتر آب گرم بنوشید. اگر این میزان زیاد است، از یک لیوان کوچک استفاده کنید و به تدریج این میزان را افزایش دهید. حداقل ۴۵ دقیقه بعد از نوشیدن آب، صبحانه را شروع کنید. پس از نوشیدن آب دندان‌ها را مسواک بزنید.

آب درمانی ژاپنی همچنین توصیه می‌کند که قبل از خواب به مدت دو دقیقه آب نمک غرغره کنید. این کار غشاهای مخاطی را تمیز می‌کند و باعث می‌شود در طول شب دهان و گلو خشک نشوند. خشکی دهان و گلو شرایط ایده‌آل را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌کند و دلیل بوی بد دهان در صبح است.

نوشیدن آب در صبح باید به یک عادت روزمره تبدیل شود. این کار به شما کمک می‌کند حتی تا ۵ کیلوگرم در سال وزن از دست بدهید. به گفته کارشناسان انجمن پزشکی ژاپن، آب‌درمانی ژاپنی فشار خون خفیف را بعد از یک ماه درمان می‌کند، سطح قند خون را کاهش داده و التهاب معده را از بین می‌برد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سلامت رژیم غذایی اسید معده ژاپن رژیم لاغری قند خون کبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

برای نفخ معده یک سری درمان‌های خانگی و طبیعی وجود دارد که عبارتند از:

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یک ضد التهاب قوی است. همچنین، حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که به کاهش نفخ کمک می‌کند. زنجبیل همچنین به حالت تهوع کمک می‌کند. اسمیت می‌گوید: "چای زنجبیل به هضم کمک می‌کند، و به تسکین گاز، نفخ، درد معده و حرکات روده کمک می‌کند. گفته شده است که التهاب را آرام می‌کند و دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد. "

چای نعناع تند

در بچگی هر وقت معده درد می‌گرفتم مادربزرگم به من می‌گفت که نعناع را بمکم. من نمی‌دانم که شکر چقدر به مشکلات گوارشی من کمک کرده است، اما نعناع فلفلی برای مشکلات معده عالی است. شاپیرو می‌گوید: روغن نعناع در کاهش درد معده، نفخ، گاز موثر است و برخی تحقیقات نشان داده اند که چای نعناع حاوی مقادیر کافی برای بهبود علائم است.

چای رازیانه

رازیانه به دلیل فواید بی‌شماری برای تقویت سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است، اما از آنجایی که شما اینجا هستید تا نفخ خود را درمان کنید، ما بر قدرت آن در درمان نفخ تمرکز می‌کنیم. رازیانه به دفع گاز از روده کمک می‌کند و همچنین به بدن شما کمک می‌کند صفرا بیشتری تولید کند. صفرای بیشتر به این معنی است که بدن شما بهتر می‌تواند چربی‌ها را تجزیه کند، به‌ویژه لبنیات، که یکی از بزرگ‌ترین دلایل نفخ معده هستند. نمی‌توانید چای رازیانه را در قفسه‌ها پیدا کنید؟ شاپیرو پیشنهاد می‌کند که فقط مقداری از دانه‌ها را خرد کرده و در آب قرار دهید.

چای بابونه

شاید این چای را به دلیل خواص خواب آوری آن بشناسید، اما می‌تواند به تسکین نفخ معده نیز کمک کند. التهاب در دیواره روده می‌تواند باعث نفخ و سایر مشکلات سلامت روده شود. اسمیت می‌گوید: «تحقیقات اولیه‌ای انجام شده است که نشان می‌دهد عصاره بابونه به دلیل خواص ضد التهابی، پتانسیل محافظت در برابر اسهال و زخم معده را دارد.»

چای ریشه قاصدک

شاپیرو می‌گوید: این چای یک ادرارآور طبیعی است، بنابراین با افزایش ادرار به کاهش وزن کمک می‌کند. در حالی که هیچ کس دوست ندارد دائما به دستشویی برود، این خروجی آب اضافی می‌تواند به تسکین نفخ کمک کند. این ماده همچنین برای مدت طولانی برای تسکین التهاب، اضطراب و موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند