Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@23:18:37 GMT

تخلفات علمی 2 هزار دانشجو

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۳۰۹

تخلفات علمی 2 هزار دانشجو

به گزارش جماران؛ مدیرکل حقوقی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: تخلف علمی ۲ هزار دانشجو در زمینه مقاله و پایان‌نامه نویسی با استعلام از سازمان سنجش آموزش کشور و موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی برای وزارت علوم محرز شده است.

حسین آقابابایی اظهار داشت: این استعلام از طریق کد ملی دانشجویان انجام شد و اسامی آنها در اختیار دانشگاه های محل تحصیل شان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخلفات علمی دانشجویان بیشتر در زمینه تهیه پایان نامه های مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی و همچنین مقالات ISI است. بیشتر این دانشجویان نوشتن پایان نامه ها و مقالات علمی خود را به مراکز غیرقانونی که در این زمینه فعال هستند،‌ واگذار می کنند. 

وی ادامه داد: اسامی تعدادی از دانشجویان متخلف در دانشگاه های دولتی، به مراکز آموزش عالی ارسال شد که این دانشگاه ها خواهان دریافت مدارک بیشتری از جمله استنادات مربوط به تقلب ها و تخلف های علمی شدند.

به گفته آقابابایی، با اینکه در این فهرست، تعداد دانشجویان متخلف دانشگاه های دولتی از جمله پیام نور محدود بود، اما یک هفته بعد نتیجه بررسی ها را اعلام کردند.

مدیرکل حقوقی وزارت علوم در مورد تخلفات دانشجویان دانشگاه آزاد نیز گفت:‌ تاکنون سه مرحله از پرونده های تخلفات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای پیگیری و برخورد با متخلفان به این دانشگاه ارجاع شده است، اما دانشگاه آزاد با وجود دریافت سه مرحله از اسامی دانشجویان، هیچ گزارشی به وزارت علوم ارائه نداده است.

آقابابایی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید از دانشگاه آزاد پیگیر نحوه برخورد با این تخلفات باشند، گفت: یک فهرست از اسامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که تخلفات آنها برای وزارت علوم محرز شده است، به اندازه همه دانشگاه های دولتی است و اگر این دانشگاه با دانشجویان برخوردی هم داشته، به وزارت علوم اطلاعی نداده است.

این مقام مسوول همچنین درباره برخورد مقامات قضایی با موسسات تهیه و فروش پایان نامه، اظهار داشت: وزارت علوم پرونده های متعددی را برای مقامات قضایی ارسال می کند، اما دست ما در این مورد بسته است، حتی از آنها درخواست مسدود کردن سایت های تبلیغات و فروش پایان نامه را مطرح کردیم که تاکنون اقدامی انجام نشده است.

آقابابایی پیش از این اعلام کرده بود که اسامی هزار و ۳۰۰ دانشجوی متخلف به دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 وزارت علوم تخلف علمی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد

 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکزجذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای هیئت‌های اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اعلام کرد: هیئت عالی جذب (شورای عالی انقلاب فرهنگی)، فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاه آزاد را مورد بازنگری و اصلاح قرار داده است.

در این فرم، به مواردی همچون کیفیت محل تحصیل، معدل مقاطع تحصیلی، دوره پسا دکتری، جوانی، بومی بودن و محصولات پژوهشی اهمیت به سزایی داده شده و از موارد کلی و غیر قابل احصاء پرهیز شده است تا حتی الامکان امتیازات علمی مستند به مدارک معتبر بوده و احتمال سلیقه‌ای بودن آنها به حداقل برسد.

بر اساس این دستورالعمل، فرم خلاصه امتیازدهی علمی در سامانه مهر رضوی بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود