Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:16:43 GMT

تعطیلی اسکله‌های گردشگری قشم به دلیل تلاطم دریا

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۳۳۳

تعطیلی اسکله‌های گردشگری قشم به دلیل تلاطم دریا

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس از فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله‌های کندالو و شیب دراز برای تردد به جزیره هنگام جلوگیری به عمل آمد.

علی اشتری با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت‌های دریایی از جمله مهمترین اولویت‌های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود تا از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شدت بادهای جنوب غربی تا شمال غربی به 20 نات رسیده است و بیشینه وسعت دید ۱۰ کیلومتر است.

اشتری ادامه داد: با توجه به پیشبینی هواشناسی، امکان بازگشایی اسکله های گردشگری برای امروز وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس، هرمز و لارک و همچنین تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت-پُهل در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها وضعيت هوا استان هرمزگان دریا بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان جزیره قشم بندرعباس قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا استان هرمزگان دریا بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان جزیره قشم بندرعباس قشم خلیج فارس تنگه هرمز وضعيت هوا استان هرمزگان دریا بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان جزیره قشم بندرعباس قشم خلیج فارس تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد


  
هرمزگان-جام جم انلاین-معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خارج سازی مغروقه باری آبکوهی واقع در سواحل روستای آبکوهی شهرستان جاسک خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان "مهدی بروغنی" با اعلام خبر خارج سازی مغروقه آبکوهی افزود: این مغروقه از سال ۱۳۵۲ بر اثر آتش سوزی در منطقه دریایی بندرجاسک غرق و در گل و لای ساحل روستای آبکوهی این شهرستان رها شده بود. 


وی  ادامه داد: به علت قرارگیری این مغروقه در مسیر ترددهای ساحلی و به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از تردد و شنای گردشگران، خارج سازی این مغروقه از ۲۵ فروردین ماه سال جاری( ۱۴۰۳) در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردری استان هرمزگان قرار گرفت.


معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول این مغروقه را ۲۴ و عرض آن را هشت متر اعلام کرد.
به گفته بروغنی؛ از ابتدای سال گذشته تا کنون و با احتساب مغروقه یادشده، این ششمین مغروقه پرخطری است که برای تامین ایمنی شناورهای درحال تردد در مسیرهای دریایی استان هرمزگان خارج سازی شده است

دیگر خبرها

  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان دوم اردیبهشت
  • ناپایداری وضع جوی در هرمزگان، ۲ اردیبهشت
  • روستای سهیلی جزیره قشم مقصد گردشگری دریایی در کشور