Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ سهیل اسعد، اندیشمند و مبلغ اسلام در آمریکای لاتین با بیان اینکه به حوزه مهندسی، برنامه‌ریزی و مدیریت تبلیغی توجه ویژه‌ای دارد، راهکار مقابله با مسائلی همچون اسلام‌هراسی و تشیع انگلیسی را ایجاد جبهه مقاومت دانست.

به گزارش ایکنا؛ ادگاردو روبین اسعد در سال 1975 (1354) در آرژانتین متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف آنچه در بسیاری از سایت‌های خبری درباره مسلمان‌شدن وی منتشر شده، این مبلغ آرژانتینی از ابتدا مسلمان و شیعه بوده است.

نام وی ادگاردو روبین اسعد بوده و سهیل اسمی است که به دلیل عربی‌بودن، امکان گذاشتن آن روی فرزندان در آرژانتین وجود نداشته، ولی پدر این اندیشمند از کودکی وی را با این نام صدا می‌زده است. شیخ سهیل از سال 1377 فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده است.

بخش نخست مصاحبه با این اندیشمند و مبلغ اسلام را با موضوع دغدغه‌های «شیخ سهیل» در آمریکای لاتین می‌توانید در اینجا بخوانید. اکنون بخش دوم این گفت‌وگو با موضوع رویکرد فعالیت تبلیغی، راهکارهای مقابله با دشمنان و تشیع انگلیسی از نظرتان می‌گذرد؛

ایکنا ــ از نگاه شما به عنوان یک اسلام‌شناس، برای رفع دیدگاه شیعه‌هراسی که دشمنان اسلام در میان مردم سایر کشورها ایجاد کرده‌اند، چه راهکاری را باید در پیش گرفت؟

شیعه‌هراسی یک پدیده طبیعی و منطقی از سوی ملت‌های مختلف نیست. این پدیده، پروژه‌ای از سوی دشمنان اسلام است که به ملت‌ها تحمیل شده. آنها این کار را با استفاده از رسانه و سیاه‌نمایی اسلام انجام داده‌اند و قصد تخریب چهره تشیع را دارند. 

این طرح که هم اکنون اشاعه داده شده،‌ پروژه دشمن است. ما مسلمانان کار زشتی نکرده‌ایم که اسلام‌هراسی و اسلام‌فوبیایی که دشمن ایجاد کرده است را تطهیر کنیم. ما نیز مانند پیروان دیگر ادیان هستیم و مانند همه مردم جهان هم کاستی داریم و هم قوت، هم زیبایی داریم و هم ممکن است اعمال ناصحیح از ما سر بزند؛ ولی اینکه روی کارهای ناصحیح مسلمانان تمرکز شود و آن را به عنوان حقیقت اسلام و مسلمانان نشان دهند، فعالیتی است که دشمن انجام می‌دهد.

راهکار مقابله با چنین فضایی آن است که در برابر هر جبهه‌ای که دشمن به منظور سیاه‌نمایی اسلام باز کرده است،‌ یک جبهه مقاومت ایجاد کنیم. در برابر مستندهای آنها، ما نیز مستند بسازیم،‌ در برابر فیلم، فیلم بسازیم. سخنرانی ارائه می‌کنند،‌ ما نیز ارائه کنیم و در برابر افرادی که به پشتیبانی مالی برای سیاه‌نمایی اسلام دست می‌زنند، ما نیز پشتیبانی کنیم. در مجموع باید در برابر هر جبهه‌ای که علیه اسلام باز می‌شود،‌ جبهه‌ای باز کنیم و حرف منطقی اسلام را بزنیم.

نکته دیگر در این مقابله، ایجاد ارتباطات مستقیم با دیگر ملت‌هاست که به عنوان یک شیعه و به جای آن که فقط سخنرانی کنیم،‌ در یک تجربه زنده، زیبایی دین اسلام را در یک فضا و میدان واقعی نشان دهیم. این موضوع نیازمند مدیریت، امکانات و برنامه‌هایی است که به صورت تدریجی ارائه شود.

ایکنا ــ به عقیده شما در این باره تا چه میزان موفق عمل کرده‌ایم؟

از نظر کمّی، ما با یک فیل رسانه‌ای تبلیغی مواجه هستیم. برای اینکه مبانی، رویکرد و اساس مذهب تشیع را انتقال دهیم، با کاستی‌هایی روبرو هستیم. در میان کشورها فقط جمهوری اسلامی ایران کار می‌کند و کارهای تبلیغی بسیاری در دست انجام دارد، ولی در برابر آن فیل و غول عظیمی که دنیا در حوزه کمّی تداعی کرده است، مانند مورچه‌ای در برابر فیل هستیم. آنها شبکه‌ای با صد میلیون دلار ایجاد می‌کنند و ما شبکه‌ای با هزینه‌ای بسیار کمتر. بر این اساس نتایج نیز متفاوت است.

دشمنان اسلام 5 میلیون طلبه وهابی را تربیت می‌کنند که چهره این دین را تخریب کنند و ما در برابر آن، چند هزار طلبه تربیت می‌کنیم. آنها از امکانات صد حکومت برای تخریب چهره اسلام استفاده می‌کنند و ما فقط ایران را در این رابطه داریم؛ این است که کار ما با یک مشکل کمّی روبرو بوده و دشمن نیز تقریباً همه جهان را در دست خود گرفته است.

برای مثال در این رابطه، رسانه را در نظر بگیرید، 95 درصد رسانه‌های پرنفوذ دست دشمن است؛ با این حال، با 5 درصد که در دست دیگران است چه کاری می‌توان کرد؟ مشکلات و ضعف‌هایی هم وجود دارد، ولی باید گفت که همه این موارد به ما برنمی‌گردد. با کارهایی که دشمن در این باره انجام می‌دهد، حتی با مدیریت و نیروی قوی نیز نمی‌توانیم به سطح تولیدات آنان برسیم.

ایکنا ــ در انگلستان بودجه کلانی برای تربیت امام جماعت اختصاص داده شده است. چه بهره‌وری از سوی انگلستان در پشت پرده این اقدام وجود دارد که چنین اقدامی می‌کنند؟

با شرط و شروط این کار را می‌کنند؛ این گونه نیست که هر کاری بخواهیم انجام دهیم اجازه بدهند. در این رابطه قالب خاصی معرفی کرده‌اند که در آن می‌توان امثال اقداماتی مانند پرورش روحانی را داشته باشیم. این طور نیست که آزادی کامل وجود داشته باشد که هر روحانی بتواند حرفش را با هر طرح و پروژه‌ای بیان کند. برای مثال فردی مانند من، به انگلستان ممنوع‌الورود است. برای ورود شرط و شروطی دارند که کسانی مانند من نتوانند در آن قالب جای بگیرند و وارد کشورشان شوند.

از این سو باید به این موضوع هم توجه داشت که تعداد مسلمانان در انگلستان اندک نیست. در این باره باید گفت که این افراد نمی‌توانند بدون انضباط، فرهنگسازی و آگاهی اسلامی رشد کنند. بر همین اساس درخواست‌هایی از سوی مسلمانان مستقر در این کشور مطرح می‌شود که دولت انگلستان باید آن را در نظر بگیرد، ولی این گونه نیست که مسلمانان هر کاری را بخواهند انجام دهند، بتوانند.

دولت این کشور خود را مقید کرده است که اجازه انجام حداقل‌هایی را برای راضی نگاه داشتن ساکنان این سرزمین بدهد تا زمینه عدم ناراحتی و نارضایتی بخشی از پیروان این دین فراهم شود. برای همین منظور روحانیون را نیز زیر نظر خود تربیت می‌کنند.

ایکنا ــ شما به تئاتر علاقه بسیاری دارید و آن را مقدس می‌دانید و معتقد هستید که این هنر وسیله انتقال پیام است. آیا در ترویج اسلام از این ابزار هنری استفاده کرده‌اید؟

عنوانی که برای فعالیت خودم انتخاب کرده‌ام، رساندن پیغام اسلام است. با این حال باید گفت که مثل هر کار رسانه‌ای و هنری، هدف خاصی را پیگیری و در کنار آن، اهداف جزئی را هم محقق می‌کنم. اصل رساندن پیام اسلام دارای ویژگی‌هایی است. اسلام جامعیت و فراگیری دارد که غیر از مسائل مذهبی و سنتی، مسائل دیگر را هم حل می‌کند.

سِحر رسانه طوری است که به وسیله آن می‌توان با یک تیر چند نشانه زد. ولی اصل رسانه در فعالیت من به عنوان ابزار مهم انتقال پیغام اسلام است.

ایکنا ــ شما مستندی ساخته‌اید به نام «جشن هزارساله». در آن به یک روحانی اشاره کرده‌اید که کارهای روزمره را انجام می‌دهد، می‌خندد و با مردم حرف می‌زند؛ کارهایی که برای مردم جذابیت دارد و انجام آنها را از سوی چنین افرادی ندیده‌اند. پیش از این گفته بودید که تربیت طلاب در سطح بین‌الملل صورت نگرفته است. برای تبلیغ اسلام در خارج از کشور، طلاب باید چه مهارت‌هایی را یاد بگیرند. برای این مورد چه باید کرد؟

اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که الگوی متعالی و برتر جهان در عرصه تبلیغ انبیا هستند. کسی اگر می‌خواهد بهترین مبلغ جهان باشد،‌ باید به سیره عملی انبیا باز گردد و ببیند آنها چه کارهایی کرده‌اند؟ زیرا هنر تبلیغ و علم این کار از چنین شخصیت‌های وارسته‌ای آموخته می‌شود. انبیا به عنوان افراد برتر جهان از سوی خدا انتخاب شده‌اند تا به تبلیغ دین الهی بپردازند.

رویه عملی انبیا این بوده است که کاملاً با مردم محشور بوده‌اند. روایتی از امیر مؤمنان(ع) وجود دارد که وقتی می‌خواهد پیامبر(ص) را معرفی کند می‌گوید «طبیب دوار بطبه» به این معنی که پیامبر مانند پزشکی بود که داروهای خود را بر می‌داشت و به دنبال مریض می‌رفت. به این خانه و آن خانه،‌ این کوچه و آن کوچه سر می‌زد تا بیماران را دوا کند.

اصل کار مبلغ این است که خودش، پیغامی را که دارد منتقل کند و به شخصه برای این کار اقدام کند. تعریف تبلیغ، رساندن پیام است مانند پست کردن نامه. عامل پست، نامه را خودش به شما می‌دهد و برای رساندن پیغام می‌آید.

این گونه نیست که عامل پست نامه منتظر بماند و یا به گیرنده نامه زنگ بزند که بیا و نامه‌ات را دریافت کن. این گونه عملکرد،‌ اساس رساندن پیغام نیست. رساندن پیام باید این طور باشد که صاحب پیام نزد مخاطب برود و پیغام را برساند.

دلیل اینکه من بر مردمی بودن طلبه‌ها و روحانیون تأکید دارم آن است که اصل رسالت مبلغ، رفتن نزد مردم و رساندن پیام به آنهاست. طرح این موضوع که مردم باید به مسجد بیایند،‌ سبک نوینی است که بیان می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اصل، حرکت مبلغ به سمت مخاطب است، همان گونه که حرکت انبیا به سمت ملت و حرکت امام به سمت مسلمان‌هاست. این رویه به عقیده من بهترین الگو است.

در این راستا رویه باید آن باشد که هر جایی که مردم هستند، روحانی نیز باید باشد تا پیام را برساند. بر همین اساس است که من، به شخصه در پیتزافروشی، لابی هتل، قهوه‌خانه، کوه و دریا،‌ هواپیما و قطار،‌ مراکز، خانه‌ها و مساجد تبلیغ کرده‌ام؛ چه به صورت انفرادی و چه جمعی. وقتی با چند طلبه بودم، به صورت جمعی این کار را می‌کردم. البته من بیشتر به صورت انفرادی این کار را می‌کنم.

ایکنا ــ در انجام فعالیت‌ها به تقسیم وظایف خیلی معتقد هستید. آیا در فعالیت‌های تبلیغاتی که انجام می‌دهید، این موضوع را مورد توجه قرار داده‌اید؟

من به عنوان یک فرد نمی‌توانم به تمام مسائل بپردازم؛ من جزئی از یک سیستم به نام قم، مرجعیت،‌ حوزه، ولایت، سازمان‌های فرهنگی و ... هستم. من در انجام این کار تنها نیستم. بسیاری از کارهایی که معتقد هستم باید انجام شود،‌ دست من و در حد توانایی من نیست.

من در جایگاهی نیستم که در رأس کار قرار بگیرم و خودم تصمیم‌گیرنده باشم. هزار نفر در رتبه‌ها و جایگاه‌های بالاتر از من هستند که تصمیم می‌گیرند، فکر کرده و مدیریت می‌کنند. خیلی چیزها وجود دارد که من به آنها اعتقاد دارم و به عنوان آرمان و ایده‌آل به آنها نگاه می‌کنم، ولی این موارد بیانگر آنچه من می‌توانم انجام دهم نیست.

اما وظایفی که دست ماست و می‌توانیم در انجام آنها مؤثر باشیم، ‌یکی بحث مهندسی تبلیغی است که این کار به صورت اتفاقی شکل نگیرد و با برنامه‌ریزی و مهندسی انجام شود. به این معنی که انسان بتواند میدان و مخاطبان را ببیند؛ با فرهنگ مکانی که قرار است در آنجا تبلیغ کند آشنا شود، فضای کلی را بشناسد و طبق تجربه، تحقیقات و مطالعات وارد فاز مدیریت تبلیغی، یعنی برنامه‌ریزی شود.

این موضوعات از جمله مسئولیت‌ها و وظایفی است که من به آنها قائل هستم. بحث دیگر در این باره نیز مطالعات میدانی است که من، آن را مهندسی تبلیغی نام گذاشته‌ام و مورد دوم، برنامه‌ریزی برای منطقه هدف است که مدیریت تبلیغی نامیده‌ام و دیگری اجرای کار تبلیغ.

ایکنا ــ از میان راهکارهای مختلفی که در حوزه تبلیغ وجود دارد و شما مطرح کرده‌اید، مانند رویکرد آکادمیک، هنر، رسانه،‌ گفت‌وگوی ادیان و ارتباط مستقیم با مخاطبان. شما‌ بیش از هر کدام از آنها، رسانه را موفق می‌دانید. ارزیابی شما از عملکرد در این حوزه با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف چیست و چرا رسانه موفق‌تر است؟

وقتی ما درباره موضوع رساندن پیغام صحبت می‌کنیم،‌ اصل کار ما آن است که پیام به همه افراد برسد. ما در اینجا با یک معادله کمّی روبرو هستیم. پیامی داریم که باید به هفت، هشت میلیارد نفر برسد. در این راستا سبک انتقال پیام باید چطور باشد؟

اگر به تاریخ تبلیغ برگردیم و تبلیغ سنتی را به عنوان تنها راه رسیدن به هدف در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که به هفت میلیارد مبلغ نیاز داریم که برای هفت میلیارد نفر تبلیغ کنند و اگر یک مبلغ را برای صد نفر در نظر بگیریم،‌ باید چند میلیون مبلغ داشته باشیم.

این در حالی است که ما چنین ظرفیتی از مبلغان نداریم. بنابراین باید سبکی ایجاد کنیم که یک مبلغ بتواند به تعداد بیشتری از مخاطبان پیام را برساند؛ رسانه چنین ابزاری است که ظرفیت مورد نظر ما را هم از نظر زمانی و هم از منظر مکانی دارد.

از نظر زمانی این طور باید مطرح کرد که من مطلبی را امروز می‌گویم که تا صد سال دیگر در رسانه، فیسبوک، واتساپ، تلگرام و ... دیده، خوانده و شنیده می‌شود. این است که از نظر زمانی، رسانه ابزاری است که معادلات زمان را تغییر داده. به جای اینکه یک سخنرانی را در یک لحظه، فقط 50 نفر گوش دهند، می‌توان آن را طی مدت صد سال به گوش دیگران رساند تا هزاران نفر آن را بشنوند.

از نظر مکانی هم این گونه است؛ اگر یک گفت‌وگو رسانه‌ای شود، به شرق‌ترین و غرب‌ترین نقطه زمین هم می‌رسد. بر این اساس رسانه زمان و مکان را تغییر داده است.

نکته دوم از منظر کیفی است؛ حرفی که در رسانه زده می‌شود، تأثیرش بر مخاطبی که با رسانه در ارتباط است به مراتب بیشتر از یک سخنرانی است. اگر مخاطب سخنرانی من را بشنود و با من آشنایی نداشته باشد،‌ پیش خودش این گونه برداشت می‌کند که من یک طلبه هستم و مطلبی را گفته‌ام.

اقتدار من در نزد چنین مخاطبی مانند یک طلبه معمولی است،‌ ولی اگر همین صحبت در تلویزیون مطرح شود و مخاطب از آنجا این مطلب را بشنود، نهایتش آن است که می‌گوید تلویزیون گفته است؛ دیگر نمی‌گوید که یک طلبه این مطلب را گفته است.

از منظر کیفیت نیز، حرفی که یک فعال فرهنگی می‌تواند در رسانه مطرح کند، وزن، سنگینی و اثربخشی بیشتری دارد. در نتایج چنین رویکردی نیز دیده‌ایم که بازتاب رسانه در ایجاد تغییر و تحول بین افراد بسیار بیشتر از آن است که یک فرد بر فرض مثال یک حدیث بگوید و گفت‌وگوی عادی را مطرح کند.

ایکنا ــ در میان کشورهایی که برای تبلیغ رفتید، مردم کدام یک اقبال بیشتری نسبت به اسلام نشان دادند و این اقبال بر چه مبنا و اساسی بود؟

تجربه من در سفر به کشورهای مختلف برای تبلیغ نشان می‌دهد که مردم کشورهایی که با فقر بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند و از منظر اجتماعی در طبقات پایین‌تری قرار دارند مانند آمریکای لاتین، بیشتر است. مردم این کشورها، معنویت را به عنوان عنصر نجات‌دهنده خود در وضعیتی که هستند می‌بینند؛ این مردم پاک و شفاف‌ هستند. از جمله این کشورها می‌توان به بولیوی و پرو اشاره کرد. در این کشورها نوع تأثیرپذیری و تدینی که فرد ملحق‌شده به اسلام دارد، عمیق‌تر است.  

به ازای این کشورها،‌ در کشورهای اروپایی کمتر از سوی مردم با استقبال روبرو شدیم. انعطاف‌پذیری ملت‌های مستضعف بیشتر از مردم اروپایی است. بافت فکری اروپایی‌ها سخت‌تر است. البته در کشورهایی با تعداد مسلمانان بیشتر، کار تبلیغ آسان‌تر است. برای مثال در برزیل که چند میلیون مسلمان داریم، فعالیت‌های گسترده‌تری می‌توان انجام داد و تبلیغ آسان‌تر انجام می‌شود.

ایکنا ــ در تشیع انگلیسی افراد به دنبال فردی کردن دین و خارج کردن اسلام از اجتماع هستند. برای مقابله با آن، با توجه به مباحثی که در مهندسی تبلیغ و برنامه‌ریزی گفتید چه کاری می‌توان کرد؟

نظر من این است که در بروز و ظهور و توسعه تشیع لندنی که تشیع باطلی است، بخشی از تقصیر بر گردن خود ماست. نگاه من این است که باطل در جایی می‌تواند حاکمیت پیدا کند که در آنجا حق وجود نداشته نباشد.

بالاخره ما میادینی داریم که در یک میدان حرف حق زده می‌شود. اگر حرف حق درست و براساس اطلاعات بیان شود، باطل نمی‌تواند کاری کند. باطل در برابر حق، تأثیری ندارد. باطل زمانی تأثیر دارد که میدان را از حق خالی کرده باشیم، مانند فضای ماهواره‌ای.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مبانی تشیع اصیل تا چه میزان در فضای ماهواره‌ای به صورت فعال بیان می‌شود و شیعیان راستین چقدر در این فضا حضور دارند؟ بسیار کم. در چنین فضایی، تشیع لندنی بسیار موفق است، زیرا ما در این فضا حضور فعال نداشتیم.

پس از گذشت 40 سال از انقلاب، چند سالی است که یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای اسپانیایی‌زبان ایران شروع به فعالیت کرده است؛ در برابر این شبکه، تشیع باطل 25 شبکه ماهواره‌ای دارد.راه‌حل این موضوع آن است که میادین موجود را مملو از حق کنیم. هر گاه حق حاکمیت پیدا کرده،‌ باطل محو شده است. خداوند نیز در قرآن فرموده است که «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ».

گفت‌وگو از آزاده غلامی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن اسعد سهیل روبین مسلمان اندیشمند آرژانتین تشیع انگلیسی مهندسی تبلیغ مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتشفشان قهر ملت‌ها صهیونیست‌ها را خواهد سوزاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله اعرافی امروز در تجمع حوزویان در مدرسه علمیه فیضیه قم در حمایت کامل از عملیات «وعده صادق» و ضربات کوبنده دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران بر پیکره پوشالی رژیم جنایتکار صهیونیستی، در سخنانی اظهار کرد: مدرسه علمیه فیضیه در دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی در طول تاریخ همواره درخشان عمل کرده است؛ ۶۰سال قبل امام راحل، آن قائد عظیم الشان در همین مدرسه بر کرسی نشستند و جهان اسلام را مخاطب قرار دادند و تاکید کردند که اساس دشمنی آمریکا با اسلام است.   مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: این کرسی و جایگاه، جایگاه دفاع از ارزش های اسلام، دفاع از ایران اسلامی و ملت ایران است و یک حلقه ای در ادامه این زنجیره حضور حوزه در دفاع از اسلام است.   آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: آنچه که توسط رزمندگان اسلام رقم خورده است معادله جدیدی بود که استمرار خواهد داشت و این کار توسط جبهه مقاومت تا محو غده سرطانی صهیونیستی ادامه پیدا می کند.   امام جمعه قم ادامه داد: در این اجتماع عظیم حوزوی چند نکته مهم حائز اهمیت است، اول اینکه آنچه که انقلاب اسلامی برای نخستین بار انجام داده است، معادلات منطقه و جهان اسلام را تغییر داده است، این کار ندای شهدا بود که فلسطین را از حالت دفاعی و انفعالی خارج کرد و به یک عنصر فعال و تهاجمی تبدیل کرده است.   مدیر حوزه‌های علمیه افزود: امروز محور مقاومت، اسرائیل را در درون اراضی اشغالی محصور کرده که مایه افتخار امت اسلام است. امروز رژیم جعلی صهیونیستی در درون خانه های غصبی خود مورد هجوم قرار گرفته و این اقدامات نوینی است که از سوی جبهه مقاومت اتفاق افتاده است؛ روزگاری اسرائیل مهاجم بود اما امروزه به عقب رانده شده و زیر رگبار موشک های جبهه مقاومت قرار گرفته است.   آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه این کار قیام بزرگ و آتشفشان امت اسلام است که ادامه خواهد یافت ابراز داشت: رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی تاکید داشتند که منطق ما منطق انسانی و بین المللی است، دکترین انقلاب اسلامی انتخابات میان فلسطینیان اصیل از هر دین و مذهبی است و این مسئله یک اصل پذیرفته شده بین المللی است. اگر رژیم صهیونیستی این منطق را قبول نکند سپاه پیامبر(ص)، انقلاب اسلامی و آتشفشان قهر ملت های مسلمان و محور مقاومت آنان را در شعله های خشم خود خواهند سوزاند.   عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه سخنان خود با اشاره به مقاومت بی‌نظیر ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با دست خالی بزرگترین تهاجم غرب و استکبار جهانی را مقاومت کرد اما امروزه دست ما پر است، زرادخانه های محور مقاومت پر است از سلاح‌های آتشین که شب گذشته دشمن گوشه ای از آن را تجربه کرد.   عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید نیرومند باشیم؛ روزگاری افرادی مدعی بودند که چه نیازی به سلاح داریم، غلط می گفتند، اشتباه می کردند؛ نیروهای مسلح ما با فرمانده حکیم و شجاع خود وارد این عرصه شدند. مستشاران ما طبق همه قواعد و قوانین بین المللی در سوریه حضور داشتند و خواهند داشت، کنسولگری طبق همه قواعد بین المللی سرزمین ایران می باشد که مورد تجاوز گرفت و ما حق دفاع داریم، این پاسخ ما منطبق بر همه قوانین بشری و انسانی بود.   آیت‌الله اعرافی گفت: شما اسرائیلی ها همه مقررات جنگ را زیر پاگذاشتید، کودک، زن، مرد، جوان، پیر و بیمارستان را مورد حمله قرار دادید، جنایات جنگی شما در فلسطین و غزه هرگز فراموش نمی شود، شما به بایدن و سران کشورهای اروپایی و برخی حکام ترسوی منطقه نگاه نکنید، دل های عالم و ملت ها با فلسطین است، قلب های مردم دنیا با ایران و انقلاب اسلامی همراه است.   وی افزود: امروز فیضیه اعلام می کند که در تداوم ۶۰سال گذشته خود همواره بیدار است، طلاب و اساتید حوزه در صحنه حاضرند، این جامعه علمی در عرصه جهاد تبیین، دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و هرصحنه ای که لازم باشد حاضر است، چرا که امروزه دروازه های عالم به روی گفتمان انقلاب اسلامی باز است.   عضو خبرگان رهبری با اشاره به پیام های متعدد حملات دیشب سپاه پاسداران اسلامی ابراز داشت: پیام این حمله به قلب اسرائیل این است که امروز روز پیروزی امت اسلام است، امروز روزی است که ۷۵ سال خیانت و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی پاسخ داده می شود، محور مقاومت آماده تر باشد، ملت های مسلمان، دولت ها و سران خود را به حمایت و دفاع از فلسطین وادار کنند چرا که اکنون معادلات جهان تغییر کرده است.   مدیر حوزه های علمیه گفت: امروزه قدرت جدیدی در منطقه متولد شده است، آمریکا امروز دیگر کدخدای جهان نیست و نمی‌تواند یکه تازی کند؛ اسلام و سپاه پیامبر(ص) یک قدرت بزرگ است و دنیا بداند که گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان اخلاق، معنویت، آزادی و عدالت است.   آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان حمایت قاطع حوزه و روحانیت از برخورد با ناهنجاری ها و بی حجابی ها تاکید کرد: لازم است تشکر و اعلام وفاداری و همراهی کنم و از فرماندهی انتظامی و همه کسانی که در راه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی به ویژه بی‌حجابی تلاش می کنند تقدیر و تشکر نمایم.

دیگر خبرها

  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • نیروهای سپاه پیروزی درخشانی برای جبهه حق رقم زدند
  • هر گونه خطای دولت غاصب قدس با پاسخ سخت مواجه خواهد شد/موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد
  • آتشفشان قهر ملت‌ها صهیونیست‌ها را خواهد سوزاند
  • هرگونه خطای دولت غاصب قدس با پاسخ سخت مواجه خواهد شد/ موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد
  • حامیان پوشالی تعرض و خیانت چگونه برای مخاطبان در فضای رسانه‌ها، سناریوسازی می‌کنند؟
  • رسانه‌های اقلیـت علیه انسان -رسانه‌های اکثریـت!
  • وعده صادق موازنه قدرت را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد