Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@17:09:06 GMT

حق مالکیت برخورداری از مسکن

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۴۰۵

حق مالکیت برخورداری از مسکن

پانزدهمین بند از منشور حقوق شهروندی به «حق مالکیت برخورداری از مسکن»  پرداخته است.

به گزارش ایمنا، در بند پانزدهم منشور حقوق شهروندی با عنوان «حق مسکن» چنین عنوان شده است:

ماده ۷۳- حق شهروندان است که از مسکن ایمن و متناسب با نیاز خود و خانواده‌شان بهره‌مند شوند. دولت بر اساس نیاز و با رعایت اولویت و امکانات زمینه استیفای این حق را فراهم می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده ۷۴- دولت با اتخاذ تدابیر و وضع مقررات لازم، زمینه تأمین و بهبود وضعیت مسکن متناسب با ویژگی‌های بومی و ارزش‌های فرهنگی، اجرای مقررات ملی ساختمان و طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی را فراهم می‌نماید.

سحر فتاح؛ کارتونیست اصفهانی درباره این موضوع اثر زیر را خلق کرده است. این کارتون پیش‌تر در شماره پنجاه و نهم هفته نامه خطشه منتشر شده است.

کد خبر 407306

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مسکن خطشه کارتون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه